Tesla vil i øvrigt give en rigtig god pris for min gamle bil.
Er Tesla begyndt at købe brugte biler af andre mærker? Det har jeg ikke hørt før.
Du skal ikke planlægge med at oplade hos Tesla på Kirstinehøj - Laderen er ofte optaget. Den er heller ikke med på den officielle supercharger liste.
Du skal kunne lade hjemme, og langt bedst er at have en ladeboks med kabel.
Så tager du kable fra væggen og stikker i bilen, når du kommer hjem - 5 sekunders arbejde. En ladeboks kan du enten selv købe og få installeret, eller benytte eons tilbud som vist nok inkl. installation på privaten.
Du skal nok også lige have undersøgt forsikringen. Flere selskaber vil ikke have Tesla mere. Der har været nogle sager som har været rigtig dyre for selskaberne, så de har lagt Tesla på is. Hvis de ikke siger direkte at de ikke vil forsikre, får du et tilbud på ca. 70K.....
Vi har haft vores siden sep. '15. De 3.720,- vi sparede i grøn afgift kunne sagtens dække de knap 3.000,- vores forsikring steg. Og vi sparer 17-20.000,- i brændstof pr. år - vi har også e.on all-inclusive
Lyder som det oplagte valg at nuppe en S model når man ser på jeres behov samt lokation.
Fordi; selvfølgelig er det da oplagt at lade bilen på Kirstinehøj hvis den er mere end halvtom og fordi du bor i nabolaget og fordi dit kørselsbehov næppe retfærdiggør Eon abonnement...de fleste af os ville vel også spare 100-150 kr hvis 'udgiften' bare er andet startpunkt for løbetur....men håber selvfølgelig du respekterer de max 45 min på en af de 2 pladser :)
Det hjælper selvfølgelig betragteligt at spare 20.000 om året på brændstof. Det bliver til 200.000 på ti år, måske mere hvis brændstof prisen stiger.Du skal nok også lige have undersøgt forsikringen. Flere selskaber vil ikke have Tesla mere. Der har været nogle sager som har været rigtig dyre for selskaberne, så de har lagt Tesla på is. Hvis de ikke siger direkte at de ikke vil forsikre, får du et tilbud på ca. 70K.....
Vi har haft vores siden sep. '15. De 3.720,- vi sparede i grøn afgift kunne sagtens dække de knap 3.000,- vores forsikring steg. Og vi sparer 17-20.000,- i brændstof pr. år - vi har også e.on all-inclusive
Tror dog jeg vil købe fra Tesla selv og få de 4 års garanti
Tjek evtev-cpo.com den gør det nemt at sammenligne Teslas biler på tværs.
I højre side kan du vælge:
Europe > Model S > CPO/Preowned
Under 'Advanced Options' kan du sætte 'Denmark' ind under 'Select Countries'.
Under fanebladet 'Column Selector' kan du sætte 'Date Added', hvis den har stået længe kan man måske argumentere for at prisen er sat for højt. Tjek 'VIN/URL' højere nummer er nyere bil. I Tesla er nyere bil altid en bedre bil. Happy hunting.
Hvad glæder du dig over, når du kører i en Tesla? Accelerationen i dag, men vil du bruge den ekstra acceleration i hverdagen?
Skal du bruge den minimale ekstra rækkevidde i hverdagen? Og den lidt hurtigere opladning på en Supercharger til at komme de 10 minutter hurtigere videre?
Ellers så vil en 70 da være fuldt tilstrækkelig?
Teslas 70D'ere virker højt sat i forhold til hvad de står til på eg. bilbasen, så holder 85'eren sig nok bedre.
Men man skal måske lige have for øje at 60, 70 og især 85 og 90 nok mere er navne end tilgængelig kWh.
Kort, 70 giver ca. 69 brugbare kWh og 85 giver ca. 78 brugbare kWh. De større batterier gør det muligt at lade lidt hurtigere også.
Der er en gennemgang med flere typer her:
70'erne er så alle 2015 modeller.
Udstyr varierer også , så differensen ser da rigtig ud i mine øjne.
Om så prisen er for høj er en anden sag.
Tesla's pris for byttebil var lidt høj da jeg spurgte, måske for at få lidt salg igang.
Det var specifikt 70D jeg skrev om, 70 uden D fås ikke billigere end hos Tesla. Tesla's billigste 70D står til 629.000, hvor der pt. er to på bilbasen til 560.000 og 569.000. Der var en 70D til 500.000 privat for en måned siden.
Men ja, man skal selvfølgelig huske at undersøge hvilket udstyr der er med, om autopilot er aktiveret osv.
Og hvis Tesla vil give en indbytningspris der 20.000 over markedet, er det jo ikke at kimse ad!