Loading...
dk

Service aftale: 4 Year Anywhere Plan | Tesla Forum

RasmusBre
RasmusBre May 16 '17

Jeg er blevet den lykkelige ejer af en brugt P85, og har arvet en sevice aftale fra den tidligere ejer.
Det er en såkaldt: 4 Year Anywhere Plan (har Tesla skrevet).
Er der nogen der kan hjælpe med hvad det reelt betyder? Er det den der har 4 "Klip" uanset km. Eller er den begrænset til 4år eller 80.000?

På forhånd tak, og tak for et super forum. Fedt der er så mange engagerede Tesla ejere.
Mvh
Rasmus

MrCoffee
MrCoffee May 16 '17
Hej Rasmus. Kæmpe tillykke. Kører i samme dyt fra 2014/2015. Skøn bil. Jeg skal tjekke op på min aftale for Tesla har revideret den flere gange. Den gælder 80.000 eller fire år, hvad der måtte komme først. Drivlinie motor og batteri 8 år. Peter
MrCoffee
MrCoffee May 16 '17
Jeg fik forresten at vide at jeg kunne tilkøbe yderligere fire år, men da jeg spurgte ind til det ved sidste besøg, sagde de at man arbejdere på noget...ikke så betryggende umiddelbart.
RasmusBre
RasmusBre May 17 '17

Må så nok bide i det sure æble og betale for det kommende 100.000 km service, samt reparation af 2 håndtag der ikke vil åbne dørene.
Den tidligere ejer mente bare at det var 4 service uden begrænsning for km.
Men kampen må stå på mandag, når den skal på besøg hos Tesla.

Anders
Anders May 17 '17

http://www.autoskadestuen.dk/service-af-din-tesla/

Reparation af håndtag:

Priseksempel:

Køb af nyt håndtag inkl. montering hos Tesla: 7.837 kr.

De tre typiske fejl, når der er noget galt med håndtaget er:

1. Håndtag kører ud, men åbner ikke døren, når du trækker i det.

2. Led i håndtaget virker ikke.

3. Håndtaget kommer ikke ud, når du trykker på det.

Alle 3 fejl koster hver især DKK 2.500 at få udbedret - dette inkluderer originale reservedele. Hvis håndtaget har flere fejl samtidigt, så koster det 2.500 kr. for første fejl, samt DKK 500 pr. efterfølgende fejl, hvis de udbedres i samme ombæring. Nogle fejl kræver udskiftning af hele håndtaget, f.eks., hvis motoren larmer eller håndtaget ikke kommer ud eller bliver ude.

webercarbmann
webercarbmann May 17 '17

Det er muligt at købe dele som fx dørhåntag på EBAY til rimelige priser. 

Se fx her. 

http:///...djNZB0se&vxp=mtr

Der findes guides til montering på nettet hvis man selv har mod på at gå igang. 

P85DK
P85DK May 17 '17

@RasmusBre - mhs til håndtag der kommer ud men ikke åbner, så er det typisk en lille ledning som er knækket. Hvis du ikke er bange for at lave ting selv, så er der flere how-to DIY videoer på youtube.

Det er nøjagtig samme type ledning som i håndtagene på en MB CLK. Det ved jeg da jeg lavede kones keyless go den gang hun havde en CLK.

RasmusBre
RasmusBre May 17 '17

Jeg har godt set, at det det er noget man muligvis selv kan lave. Men efter at have talt med Autoskadestuen, som siger de bruger 2-3 timer pr. håndtag, da det meste af døren skal skilles af, for at komme ind til selve dørhåndtaget, så er jeg blevet lidt nervøs for at gøre det selv.
Jeg har heller ikke fundet et sted, hvor jeg kan købe en ny ledning løst.

Tesla har sagt at det koster 1.700,- pr. håndtag, og et 100.000 km service koster 3.800,-.
Så håber at kunne få lidt rabat på det, når jeg broker mig lidt, og påstår at det er en konstruktionsfejl fra jeres side. Og det faktum at min bil 2 gange tidligere har været inde med fejl på dørhåndtagene.

TT_Tesla
TT_Tesla May 17 '17

Du kan klage i op til 3 år, hvis samme problem kommer igen

Reparationer forældes normalt efter 3 år.  Det vil sige, at hvis problemet med en vare kommer igen, inden 3 år efter reparationen blev udført, og det skyldes, at reparationen ikke har været god nok, har forhandleren pligt til at løse det, uden at du skal betale for det.

Var varen knap 2 år gammel, da fejlen blev forsøgt ordnet, kan du med andre ord klage over det samme problem, indtil varen er knap 5 år. Dog er det dig, der skal sandsynliggøre, at der er tale om samme fejl.

https://taenk.dk/raadgivning-og-rettigheder/reklamationsret-10-vigtige-regler

P85DK
P85DK May 17 '17
Citat fra RasmusBre

Jeg har godt set, at det det er noget man muligvis selv kan lave. Men efter at have talt med Autoskadestuen, som siger de bruger 2-3 timer pr. håndtag, da det meste af døren skal skilles af, for at komme ind til selve dørhåndtaget, så er jeg blevet lidt nervøs for at gøre det selv.
Jeg har heller ikke fundet et sted, hvor jeg kan købe en ny ledning løst.

Tesla har sagt at det koster 1.700,- pr. håndtag, og et 100.000 km service koster 3.800,-.
Så håber at kunne få lidt rabat på det, når jeg broker mig lidt, og påstår at det er en konstruktionsfejl fra jeres side. Og det faktum at min bil 2 gange tidligere har været inde med fejl på dørhåndtagene.

Weekend projekt :-) Det er helt klart en konstruktionsfejl og hvis den har været inde med samme håndtag før, så bør der ingen problemer være.

Du behøver med stor sandsynlighed ikke købe nye ledninger, bare forbinde dem igen. Det er nogle meget tynde skrøbelige ledninger og de kan nemt 'lappes'. Men der er lidt vej derind :-)

MrCoffee
MrCoffee May 22 '17
Bare en tanke, vi kunne jo kort melde tilbage hvor mange håndtag folk har fået skiftet. Dette giver i hvert fald et billede som er tydeligt. Min egen har fået skiftet/repareret 3 stk so far, dec 2014. Peter
RasmusBre
RasmusBre May 22 '17

Tesla tager reparationen af mine håndtag på garantien, da de kunne se at de havde pillet ved det ene før.
Og endda uden jeg skulle brokke mig. God stil Tesla :-)

MrCoffee
MrCoffee May 24 '17
Sådan!