Loading...
dk

Retningsstabilitet | Tesla Forum

OleA
OleA May 19 '17
Ny og glad ejer af lettere brugt S90 RWD. Kører rigtig fint men synes ikke den er særlig retningsstabil. Tænker på om AWD modellerne er bedre her. Har studeret trådene osv men ingen skriver om lige det
Gustavsfar
Gustavsfar May 20 '17

Min erfaring er at den normalt er meget retningsstabil så måske du skulle få det undersøgt. Rwd85

OleA
OleA May 20 '17
Godt at høre erfa, for den er noget løsere end min tidligere V70 FWD, har kun kørt 20000 og lige været service
burns
burns May 21 '17

Jeg har haft en lånebil (S85) og den er rimelig retningsstabil, men ikke under acceleration hvor underlaget spiller en meget større rolle end på S85D.

OleA
OleA May 21 '17
Ja netop acceleration, høj fart og sidevind.
HJJ
HJJ May 21 '17
Ja under disse omstændigheder er der mer bid i en AWD
ElPeter
ElPeter May 21 '17
Jeg kan ikke se hvorfor der skulle være forskel ved høj fart, sidevind eller bremsning (jo måske ved regen), men ved acceleration er det oplagt bedre at have 4 trækkende hjul. Jeg har ikke prøvet en rwd, men en 85D kører som på skinner, det er den fornemmelse man får nærmest uanset føret.
Forummets indlæg er redigeret af ElPeter May 21 '17
PEB
PEB May 21 '17
Citat fra ElPeter Jeg har ikke prøvet en rwd, men en 85D kører som på skinner, det er den fornemmelse man får nærmest uanset føret.

Som på skinner

jensk2
jensk2 May 21 '17

Jeg er enig i at en Tesla S D model er imponerende i dårligt føre. Men min Tesla S 70D er bestemt ikke over middel mht. retningsstabilitet på motorvej, hvor en Volvo V70 2.4T eller min egen Peugeot 406 Coupe V6 er meget mere retningsstabile. Lidt uretfærdig sammenligning, for Peugeot'en er jo en meget lavere bil. Ved sidste Tesla service var mine dæk slidt til 6.0, 6.0, 6.0 mm bag og 7.0, 7.0, 7.0 for, så mine hjulindstillinger er nok ikke helt tossede. Jeg sænker min S, når det blæser slemt og det hjælper en anelse.

Forummets indlæg er redigeret af jensk2 May 21 '17
PEB
PEB May 21 '17
Citat fra jensk2

Ved sidste Tesla service var mine dæk slidt til 6.0, 6.0, 6.0 mm bag og 7.0, 7.0, 7.0 for, 

Ikke forstået?

jensk2
jensk2 May 21 '17

I Tesla's Service rapport oplyser de resterende dækmønster i mm hv. Yderst, Midt, Inderst for alle fire hjul, Mine forhjul 'scorede' 7.0, 7.0, 7.0 og mine baghjul 6.0, 6.0, 6.0. Så min sporing er i hvert fald god mht. dækslid. Denne sommer er mine fordæk nu bagdæk, så når sommer sæsonen er slut forventer jeg omkring 5.0, 5.0, 5.0 overalt!:-)