Min erfaring er at den normalt er meget retningsstabil så måske du skulle få det undersøgt. Rwd85
Jeg har haft en lånebil (S85) og den er rimelig retningsstabil, men ikke under acceleration hvor underlaget spiller en meget større rolle end på S85D.
Jeg har ikke prøvet en rwd, men en 85D kører som på skinner, det er den fornemmelse man får nærmest uanset føret.
Jeg er enig i at en Tesla S D model er imponerende i dårligt føre. Men min Tesla S 70D er bestemt ikke over middel mht. retningsstabilitet på motorvej, hvor en Volvo V70 2.4T eller min egen Peugeot 406 Coupe V6 er meget mere retningsstabile. Lidt uretfærdig sammenligning, for Peugeot'en er jo en meget lavere bil. Ved sidste Tesla service var mine dæk slidt til 6.0, 6.0, 6.0 mm bag og 7.0, 7.0, 7.0 for, så mine hjulindstillinger er nok ikke helt tossede. Jeg sænker min S, når det blæser slemt og det hjælper en anelse.
Ved sidste Tesla service var mine dæk slidt til 6.0, 6.0, 6.0 mm bag og 7.0, 7.0, 7.0 for,
Ikke forstået?
I Tesla's Service rapport oplyser de resterende dækmønster i mm hv. Yderst, Midt, Inderst for alle fire hjul, Mine forhjul 'scorede' 7.0, 7.0, 7.0 og mine baghjul 6.0, 6.0, 6.0. Så min sporing er i hvert fald god mht. dækslid. Denne sommer er mine fordæk nu bagdæk, så når sommer sæsonen er slut forventer jeg omkring 5.0, 5.0, 5.0 overalt!:-)