Loading...
dk

Autopilot med HW1? | Tesla Forum

teejay
teejay Jun 3 '17

Hej! Vores 70D har endnu ikke Autopilot... Hvad er det nøjagtigt man får for de ca. 25.000 kr. - Hjælp mig med salgstalen til hustruen ;)

jensk2
jensk2 Jun 3 '17
DeaconWP
DeaconWP Jun 3 '17

En af tingene er, at du får en adaptiv fart pilot, der kan justere sin hastighed efter trafikken.

Uden AP, er der kun en almindelig gammeldags cruise control. Den holder en bestemt hastighed, uanset om det er op eller ned ad bakke.

Med AP, er der en radar,  der sender signaler fremad, og lytter til ekkoerne. Derved ser den, sammen med kameraet i bakspejlet, den trafik der er foran din bil. Og så skruer den ned for hastigheden, så den holder en sikker afstand helt af sig selv, uden at man hele tiden skal justere cruise controllen.

Min hustru er mega glad for den, og bruger den meget. Uden automatikken, ville hun ikke nyde at bruge den.

Hun bruger aldrig styrings assistenten.

AP er rigtig dejligt, når jeg kører kø kørsel. Bare det at køre ind til Viborg om morgenen i myldre tiden til skolestart er mere behagelig, når man kan sidde og snakke med pigerne, og så have hjælp til at holde retning og afstand til de forankørende, uden at bumpe ind i dem. Og på motorvejen, eller andre veje, hvor der er stop and go kørsel, går det dejligt og afslappende, når bilen bare følger den foran i same bane.

Og den kan jo redde mig en gang imellem, hvis jeg er en smule uopmærksom på trafikken, når jeg kører. Al

Altså hvis den er koblet ind.

DeaconWP
DeaconWP Jun 3 '17

Vi bruger aldrig autopark funktionen. Nogle kan godt selv parallel parkere, så det gør vi da bare. Nogle har fortalt, at den godt kan ramme kantstenen, med fælg skader til følge.

OleA
OleA Jun 4 '17
For mig en del af bilens dna.
Jeg bruger alle autofunktioner. Tænker at hvis jeg falder i søvn så styrer bilen og vækker mig efter halvandet minut. At hvis jeg autooverhaler så er vi to chauffører til at holde øje med om det er sikkert. Kører iøvrigt mindre "aggressivt" end tidligere, for bilen følger jo bare trafikken og det er "arbejde" at slå det fra
Twinauto
Twinauto Jun 4 '17

AP er fantastisk - især adaptiv fartpilot - både ved motorvejskørsel og ikke mindst ved kø-kørsel hvor også automatisk styring bliver slået til fra min side.

Iøvrigt er jeg ikke fantastisk til at parkere - Tesla'en finder plads hvor jeg selv havde opgivet på forhånd

mrneela
mrneela Jun 6 '17

Hun skal ikke længere tænke på at slå fjernlys til/fra, da automatisk "high-beam" er inkluderet med autopilot. Kører hun på motorvej kan hun 90 % af tiden lade bilen køre selv. Den lille tur i "app-store" er i øvrigt yderst velegnet som fødselsdagsgave :-).

Johannelund
Johannelund Jun 6 '17
Ja næsten rigtig, virker kun hvis man har den til at stå på auto, og det kan man ikke have hvis man tvinger kørelys på baglygterne, derfor må og skal tesla prioriter kørelys i baglygterne
PeterE
PeterE Jun 8 '17

Johannelund, er du sikker på det? Jeg bruger altid auto highbeam og tit med sammen med at jeg selv tænder for lyset.