Loading...
dk

0 er 0 | Tesla Forum

Skaarup
Skaarup Jul 16 '17
Jeg har kørt Tesla siden starten af '14 og dengang var 0 ikke rigtig 0. Man havde en del kilometer før bilen sagde stop. Men med diverse firmware upgrades (og et skift til 85D) har det ændret sig. Nu er der kun meget få kilometer, når der står 0 i displayet. Det ved jeg nu.

Jeg var godt klar over det blev knebent, derfor lå jeg bagved en lastbil efter jeg kommer over Storebælt og skulle bare overleve indtil jeg ramte Slagelse.

I videoen betyder de tre hidsige bip "Car is shutting down - pull over safely" og al fremdrift forsvandt. Det sker 24 sekunder inde i videoen.

Jeg kan kun bremse. Regen virker heller ikke ned ad rampen.

1:42 kommer vist det man kan kalde et lettelsens suk.

https://youtu.be/gcjOpTFPBSw

Bemærk at hastigheden ikke er helt nøjagtig - den er 5-10 sek bagud. Jeg kører friskt gennem rundkørslen, men ikke med 50.

Jeg var glad for der ikke var flere der ladede samtidig.

Så hvis I ser en der holder den gale vej og lader, så ved I hvorfor!
fmm1000
fmm1000 Jul 16 '17
Hvornår har du senest kalibreret dit batteri.
Altså ladt til 100 og så ladet den stå noget tid.
Skaarup
Skaarup Jul 16 '17
Stå i noget tid? Jeg har da lært man ikke skal lade den stå på 100%...

Men tilfældigvis blev den ladet til "Charging Complete" 4 dage forinden. Men jeg kørte med det samme den var færdig. 

MS
MS Jul 16 '17
Der var en nervepirrende afslutning - tak for tippet om at 0 faktisk er 0. Har samme historik med en TMS fra primo 14 og nu en 85D. Har været tæt på nul et par gange - men ikke så tæt på.
Skaarup
Skaarup Jul 16 '17
Jeg synes også at have prøvet "charge now" skiltet før i tiden, inden den bare dør.

Har I prøvet det med en v8 firmware?
koden
koden Jul 19 '17

Man kan vist kun konkludere at man skal holde sig fra 0