Loading...
dk

lyd fra ophæng | Tesla Forum

webercarbmann
webercarbmann Aug 6 '17

På det sidste har vi fået en svag lyd fronten når vi med lav fart kører over ujævnheder. Det lyder som om den er en anelse spil/slør i en eller anden del af hjulophænget foran.  Er der andre der har oplevet dette fænomen? Bilen er fra dec 15 og har gået 95K  Vh. Peter

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Aug 6 '17
thvestergaard
thvestergaard Aug 7 '17
Quote from webercarbmann

På det sidste har vi fået en svag lyd fronten når vi med lav fart kører over ujævnheder. Det lyder som om den er en anelse spil/slør i en eller anden del af hjulophænget foran.  Er der andre der har oplevet dette fænomen? Bilen er fra dec 15 og har gået 95K  Vh. Peter

Jeg har oplevet det som en knirkelyd bagfra på min Juni15 85D uden luftundervogn, ved passage af ujævnheder. Tesla Aarhus fik det fixet for et par uger siden, inden for garantien, da jeg havde beskrevet lyden ved tidligere service inden den havde kørt 80000km. Den endte med at få nye bære arme og støddæmpere bagpå, og herefter var lyden væk. Om alt dette var nødvendigt, ved jeg ikke, men lyden forsvandt i hvert fald.

webercarbmann
webercarbmann Aug 7 '17
Quote from Nostromo Er den med eller uden luftundervogn?
Kommer det fra højre side set indefra?
Jeg havde en sten til at side fast ved kompressoren i højre front der gav knirkelyde ved bump.

Tak for svar. Bilen er uden luftundervogn. Tror det er venstre side men det er svært at høre. Det er ligesom en hurtig klapren ved lav fart over ujævnheder. Jeg får Autoskadestuen til at se på det. Den skal snart til det årlige service.  Vender tilbage hvis der er noget interessant at berette.  

gronkjaer
gronkjaer Aug 8 '17

Har den helt samme lyd i forreste venstre side. en klapren ved små bump, og hvis jeg slipper speederen.

Min har luftundervogn 

webercarbmann
webercarbmann Aug 22 '17

Så er "rasle" lyden lavet. Der blev skiftet et "kødben" i venstre side foran. Udgiften er til at leve med.  Reservedel  Kr. 412 incl moms og 1,25 arbejdstimer til Kr. 859 incl moms.  Vh. Peter

P85DK
P85DK Aug 22 '17

Det er en fair pris