Loading...
dk

Garantiforsikring | Tesla Forum

YESTES
YESTES Aug 8 '17

Hej alle

Er der noget af jer der har fået et tilbud på dette og hvad koster det?

Min bil har nu kørt over de 80.000 km da jeg har ventet i 5 måneder på tilbuddet :-(

Mail modtaget 3. februar 2017

~~Tesla lancerer nu nye udvidede serviceaftaler. Disse aftaler er udviklet til at give dig ro i sindet og optimere din Teslas ydelse og driftssikkerhed. I løbet af de næste tre måneder vil disse serviceplaner være tilgængelige i hele Europa.
Teslas udvidede serviceaftaler
Udvidede serviceaftaler giver ejere af Model S og Model X dækning for reparation eller udskiftning af de fleste dele i tilfælde af produktionsfejl i materialer eller arbejde. Nye udvidede serviceaftaler omfatter nu Teslas meget populære vejhjælp, som giver ejere yderligere ro i sindet og sikkerhed på vejen – 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. Du kan købe en udvidet serviceaftale i op til 30 dage eller 1.600 km (alt efter hvad der kommer først), efter at din begrænsede garanti for ny bil udløber. Udvidede serviceaftaler kan også overføres til efterfølgende ejere.
Fuld tilgængelighed, priser, vilkår & betingelser samt detaljer om regional tilgængelighed vil blive offentliggjort i de kommende måneder.
Venlig hilsen
Tesla-teamet

Mail modtaget 27. juli 2017

~~Du har vist interesse for den udvidet garantiforsikring og det er nu det er nu muligt at tilkøbe sig en sådan.
Forsikringen tilbydes ikke af Tesla, men kan købes via Allianz.
Læs mere på vores hjemmeside: https://www.tesla.com/da_DK/support/extended-warranty-insurance.
For yderligere spørgsmål bedes du rette direkte henvendelse til Allianz.

YESTES

DavidS90D
DavidS90D Aug 8 '17

http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5163

Så er det en personlig afgørelse om man mener det er et tilbud.

YESTES
YESTES Aug 8 '17
Tak for link til tråd ...jeg havde ikke set den - og som et af de få mennesker i verden der ikke er på farcebook, har jeg heller ikke set den der.
VH yestes

PeterG
PeterG Oct 22 '19

Alianz forsikringen dækker "produktionsfejl" og ikke "almindeligt slid". Vil f.eks. ødelagte lejer, styrebolte, aksler, m.m. blive dækket, eller vil dette blive afvist som "almindeligt slid"?

Twinauto
Twinauto Oct 22 '19
Det er en ok forsikring, men som der ganske rigtigt nævnes, så dækkes naturligt slid ikke, da Tesla garanti slipper efter 80.000 km så vil lejer og den slags med stor sansynlighed ikke være dækket. Man skal også bemærke, at opstår skaden i en ikke dækket komponent, som så er skyld i en skade på en dækket komponent, så dækkes der ikke. Som jeg umuddelbart læser betingelserne, så er det dog en forsikring, som vil dække rigtig mange typer af skader, så selv om præmien umiddelbart kan virke høj, så er det en meget realistisk præmie med tanke på hvir mange skader, der kan opstå på hhv 2 eller 4 år, og der skal ikke repareres meget før præmien er tjent hjem. Sjovt nok vil mange gerne betale 1000 kr pr år for at forsikre en Iphone til 10.000, men de kvier sig ved at betale den type forsikring på en bil til 1 mio:-)
Forummets indlæg er redigeret af Twinauto Oct 22 '19
fmm1000
fmm1000 Oct 23 '19
Se punkt 4 på min Tesla faq.

https://docs.google.com/...pPLW80o11Lzv8FpLrc8w