Loading...
dk

Opgradering til Dual motor? | Tesla Forum

Rasmus21
Rasmus21 Sep 2 '17
Hej herinde 

Det her kan godt blive formuleret som et dumt spørgsmål, men jeg har købt en p85 og ville vide om det er muligt, at få den opgraderet til en Dual motor hos Tesla? I teorien burde det jo kunne lade sig gøre, da det er en elbil. Har i nogle kommentarer? 
Gustavsfar
Gustavsfar Sep 2 '17

Er ret sikker på at det ikke kan lade sig gøre og hvis det kunne ville det ikke kunne betale sig. Det er billigere at sælge og købe en AWD

Larsen
Larsen Sep 2 '17
Hvorfor i alverden vil du have dual motor? Det er der da absolut ingen fornuft i. Du får blot mere støj ud af det.
mbk
mbk Sep 2 '17

Mener at wk057 har sagt at de har lavet om i stellet for at gøre plads, så det er ikke muligt at ændre P85 til P85D. D'eren er også til autopilot hardware biler, så P85D firmware kan formentligt ikke flashes til en pre-AP bil, udover det at rode i firmware noo er forbeholdt meget få ultra nørder der ikke deler deres metoder. Men du kan sælge den og opgradere til P90D for omkring 250.000 så næsten lige meget hvordan du vender eller drejer den, så vil det ikke være en god ide. 

KimT
KimT Sep 3 '17

Nu er Tesla jo ikke kendt for at tilbyde deres kunder nogen form for aftermarket opgraderinger - måske ud over en midterkonsol og et armlæn til bagsædet........

PeterE
PeterE Sep 4 '17
Citat fra Larsen Hvorfor i alverden vil du have dual motor? Det er der da absolut ingen fornuft i. Du får blot mere støj ud af det.

Har du prøvet at køre i en D-model Larsen? Min larmer ikke, og jeg får bestemt et fantastisk vejgreb ud af mit 4-hjulstræk.  

P85DK
P85DK Sep 4 '17
Quote from Larsen Hvorfor i alverden vil du have dual motor? Det er der da absolut ingen fornuft i. Du får blot mere støj ud af det.

og markant bedre vejgreb, hurtigere acceleration uden dramatik, jævnt dækslid hele vejen rundt etc etc etc :-)

Udover hvad mbk nævner med stellet, så vil det også kræve at du skifter ledningsnettet og andre små finuerligheder. Det er muligt i teorien, men i praksis svært at retfærdiggøre.

Nyd dit baghjulstræk, at du kan lave burn-outs og powerslides. Til Teslas fordel kan siges at du ikke kommer til at kæmpe op ad bakker om vinteren som BMW og Mercedes, da Tesla bare har en bedre TC

ElPeter
ElPeter Sep 4 '17

Jeg forhørte mig om man kunne installere luftundervogn, det kan man ikke. Generelt er deres holdning nok at hvis man vil have noget andet end det man har, så køber man en anden bil. Det gælder vel også andre bilmærker tænker jeg, tror næppe du får BMW til at installere x-Drive på en baghjulstrækker

lysmanden
lysmanden Sep 4 '17

rasmus: Det er et klokke klart fra teslas side. Har spurgt tidligere.

Kan på ingen måde genkende at der skulle være støj fra dualmotor. Tværtimod. De nye modeller med dual motor er bedre isoleret end de gamle s 60 eller p85+ mv

Har kørt i forskellig og må sige at 4 hjulstræk er helt og aldeles optimalt.

udover fordelene med hastighed og vejgreb undgår du også skævt slid på dækkene

burns
burns Sep 4 '17
Dual motor som 85D (ikke P85D) kan desværre nemt støje af helvedes til. Det gør min og Tesla vil ikke anerkende det. 

Havde jeg kendt til den risiko, så havde jeg aldrig bestilt bilen med dual motor, selv om den giver mindre dækslid og står bedre fast på vejen under acceleration.
lysmanden
lysmanden Sep 5 '17

Burns : har aldrig hørt der skille være forskel på p85d og 85d modellen, men tror da på hvad du skriver

Så må du jo op i en p85d eller en p90d............jeg har faktisk min til salg :-)

burns
burns Sep 6 '17
Citat fra lysmanden

Burns : har aldrig hørt der skille være forskel på p85d og 85d modellen, men tror da på hvad du skriver

Så må du jo op i en p85d eller en p90d............jeg har faktisk min til salg :-)

Forskellen er at en P85D har en større motor i bag. Den kører med lavere omdrejninger og bruger derfor også en anden gearing. Det er ganske enkelt en anden konstruktion.

Min larmede da heller ikke de første 10-12000km, men larmen vil ikke fortage sig (38000km nu).

Og jeg synes ikke lige jeg har "lyst" ;-) til at opgradere til en P85D eller P90D (eller P100D). :-P

mbk
mbk Sep 7 '17

@burns du kan nedgradere til (P)85 og formentligt få lidt mønt på lommen, så og en større frunk. 

gw
gw Sep 7 '17

@burns så køb min, så kan jeg købe en ny X :)

Du har endda været ude at køre i min, så du kender støjniveauet.

P85DK
P85DK Sep 7 '17

@burns - P85D larmer på samme måde som en 85D, da det er frontmotoren som larmer og den er den samme.

koden
koden Sep 7 '17
Forstå ikke det med den larm. ja jeg kan da godt høre en svag hylen fra front motor. Men det er da ikke noget der generer mig overhovedet. Godt nok ringe hvis Tesla ikke vil erkende, hvis den støjer så meget som beskrevet. Undvære 4 hjulstræk?? Aldrig i livet.. :-)
burns
burns Sep 8 '17

Citat fra P85DK

@burns - P85D larmer på samme måde som en 85D, da det er frontmotoren som larmer og den er den samme.

Hos mig er det motoren i bag der larmer. Det er særlig slemt ved konstant 60 km/t men en gang i mellem hører jeg hylen fra 30 og op til 140 (alle hastigheder). Sjovt nok er det næsten umuligt at optage lyden (muligvis ringe mobiltelefon jeg bruger til det). Jeg kan godt høre når frontmotoren også deltager i festen, men den hører jeg som regel ikke noget til ved alm kørsel.

Og jeg har kørt PD modeller og de er støjsvage (dem jeg har kørt i; Tesla's lånere). Det er dejligt at køre i en Tesla der er støjsvag, men den gruppe hører min desværre ikke til. Alle non-D modeller jeg har kørt i har være støjsvage. Jeg har snakket med nogle få 85D ejere og af dem siger halvdelen at deres også hyler fra DU.

Bare for klarhedens skyld: Jeg snakker ikke om accelerationslyden som jo er en betydelig kraftigere lyd.

burns
burns Sep 8 '17
Citat fra gw

@burns så køb min, så kan jeg købe en ny X :)

Du har endda været ude at køre i min, så du kender støjniveauet.

Hehe ja, din er dejlig støjsvag. En fornøjelse, ligefrem. Sådan burde alle Teslaer være. :)

Men jeg har besluttet mig for at en ren baghjulstrukken bil ønsker jeg ikke. Det er et spørgsmål om sikkerhed. ;-)

burns
burns Sep 8 '17
Citat fra koden Forstå ikke det med den larm. ja jeg kan da godt høre en svag hylen fra front motor. Men det er da ikke noget der generer mig overhovedet. Godt nok ringe hvis Tesla ikke vil erkende, hvis den støjer så meget som beskrevet. Undvære 4 hjulstræk?? Aldrig i livet.. :-)

Havde det bare kun været frontmotoren, men så heldig er jeg ikke.

Det har været så galt at jeg måtte stikke en finger i øret for at holde larmen ud. Der er stående bølger i kabinen og de har max amplitude lige ved mit højre øre. Flytter jeg hovede 15-20 cm frem, så aftager støjen betydelig, men den sædeposition dur ikke for mig.

P85DK
P85DK Sep 8 '17
Quote from burns

Citat fra P85DK

Hos mig er det motoren i bag der larmer. Det er særlig slemt ved konstant 60 km/t men en gang i mellem hører jeg hylen fra 30 og op til 140 (alle hastigheder). Sjovt nok er det næsten umuligt at optage lyden (muligvis ringe mobiltelefon jeg bruger til det). Jeg kan godt høre når frontmotoren også deltager i festen, men den hører jeg som regel ikke noget til ved alm kørsel.

Og jeg har kørt PD modeller og de er støjsvage (dem jeg har kørt i; Tesla's lånere). Det er dejligt at køre i en Tesla der er støjsvag, men den gruppe hører min desværre ikke til. Alle non-D modeller jeg har kørt i har være støjsvage. Jeg har snakket med nogle få 85D ejere og af dem siger halvdelen at deres også hyler fra DU.

Bare for klarhedens skyld: Jeg snakker ikke om accelerationslyden som jo er en betydelig kraftigere lyd.

Prøv at sætte en rigtig ekstern mikrofon på mobiltelefonen eller lån en rigtig optageenhed. Hvis det er så irriterende, så må du lige gøre en indsats for at få den dokumenteret :-)

Har kun lyden fra fronten og primært når den er i Range Mode.

Sider: 1 2 »