Loading...
dk

Kirstinehøj | Tesla Forum

Nissen
Nissen Oct 31 '17

Hej,

må man sætte bilen hos Tesla på Amager og lade den op?

/Jacob

MOS
MOS Oct 31 '17

Det er vist samme problematik hos Tesla i Aarhus. Disse to superchargere er taget af kortet i Teslas navigation og figurerer heller ikke på hjemmesiden længere. Jeg har talt med en medarbejder fra Tesla Service i Aarhus, som sagde, at det skyldtes at servicecenteret er afhængige af hurtigt at kunne lade kundernes biler op ifm. værkstedsbesøg og at superchargerne bliver brugt til det. Men det har tidligere været et problem, da der var mange andre Teslaer, der kom forbi og også optog laderne. Det er derfor, de nu er taget af kortet.

Jeg spurgte, om man så slet ikke må bruge dem, med mindre man skal på værksted. Svaret var, at jo det må man gerne. De vil åbenbart bare ikke reklamere for meget med dem, så de ikke risikerer at være optaget, når de selv skal bruge dem. Jeg tror dog, det vil være en god idé at vise hensyn, så man i åbningstiden ikke lader der mere end højst nødvendigt og kun, hvis der ser ud til at være god plads.

Nissen
Nissen Oct 31 '17

Gotcha - planen var at jeg ville køre derud en aften og smide den til ladning og løbe en tur imens... Kan egentlig godt forstå dem - det er pli at vise hensyn. Jeg vil alligevel gøre det udenfor business hours.