Er ved at købe en brugt Tesla (fra Tesla). Hælder mest til en P85+ fra 2014, da den har præcis den opstiling, farve og interiør, som jeg er faldet for (inkl. nye 21" fælge). MEN den har så ikke autopilot. Den koster 500T, men kan få autopilot for 100T mere (og en nyere bil ... men skal så acceptere en sort kabine, hvor jeg helst vil have lyst læder).
Vil så gerne høre lidt om anvendelsen af autopilot. Det kommer vel kun i anvendelse i situationer, hvor man normalt ville sætte en fartpilot/cruisecontrol i gang? Eller bruger I der har det også i tættere trafik og andre situationer, hvor man aldrig ville sætte en almindelig cruisecontrol i gang?
Jeg kører til daglig kun mellem Gentofte og Frederiksberg ... og en sjælden gang til Roskilde.Jeg ville aldrig overveje at sætte cruisecontrol i gang på en tur til Roskilde ... og da slet ikke i en bil med +400hk, hvor jeg forventer jeg vil nyde at køre lidt friskt til, som en staldko, der kommer på græs.
På en tur til Jylland og i teorien på en bilferie-tur sydpå ville en AP helt sikkert være helt fantastisk - og en yderligere sikkerhed. Men med en FORD Galaxy som bil nr. 2 med plads til 7 voksne (og når jeg har fire børn), så kommer jeg dog ALDRIG (i hvert fald ikke de næste 5-10 år! :-) til at køre den lange tur sydpå i en Tesla.
Parkering med autopilot tror jeg så heller ikke lige jeg får brug for ... med nye 21" fælge overvejer jeg helt at droppe paralllel-parkeringerne :-