Loading...
dk

Forskellen på 3,6s og 2,5s 0-60 mph = ,000 | Tesla Forum

P85DK
P85DK Nov 15 '17

Er det det værd? Der er ingen tvivl om at launch fra 0 er helt forskellige oplevelser i en P og ikke P. Den visuelle forskel er stor.

mbk
mbk Nov 15 '17

Ser ud til P'eren får pedal 0.1s før @2m 53s.

Stoler ikke på sådan noget uden to system logs, hvor tidsstempel synkroniseret med GPS, og jeg skal også gerne selv hente det ud :D

 

I min verden, overhovedet ikke det værd, alt under S85 niveau er bare blær og ubehag for passagerer. P for Party trick.

MOS
MOS Nov 15 '17

0,1 s tyvstart betyder vist ikke noget her. P'eren kommer meget hurtigt langt foran. Forskellen er så stor, at der ingen tvivl er om, at P'eren er markant hurtigere. Jeg ved dog ikke, om de har testet med samme dæk, samme batteritemperatur og SOC, hvilket kan have en signifikant indflydelse på resultatet.

Om merprisen for P'eren så er det værd må være en individuel vurdering. Personligt synes jeg det ikke. Det er helt unødvendigt og vi er langt over toppen af Maslows behovspyramide her. Men jeg kan godt forstå dem, der vil give det ekstra for at få det ypperste accelerationskick.

P85DK
P85DK Nov 15 '17

Ingen tvivl om at det er i kategorien overbygning til behovspyramiden. Brooks er nomalt meget opmærksom på batteritemperatur, soc etc. og har bygget sin kanal op om 0-60 og 1/4 mile tider, så stoler pænt meget på at han sætter det fair op. Der er dog ingen tvivl om at han har max battery power på P100D, hvilket jo ikke er på en 100D.

Om det er det værd, kommer helt an på hvilken vinkel du ser det fra. P100D er et røverkøb hvis du vil have en bil der er 0-60 på 2,5s. At være 1s hurtigere (og intet andet) for $36,000 når vi er nede i 3,6s vs 2,5s er stadig forholdsvis billigt.

På den anden side så viser det bare at 100D er et rigtig fornuftigt køb, også når det kommer til performance.

Videoen viser meget godt den forskel der er i launch, i en P model bliver du skudt ud af kanonen, mens det mere er en ICE lignende (performance ICE) ramp up snarere end eksplosion i en 100D.

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 15 '17
MOS
MOS Nov 15 '17

@P85DK

Jeg synes, du opsummerer det meget godt. Hvis man synes, at 330.000,- er billigt for at komme 1 sekund hurtigere på arbejde, så er P100D et godt køb. Min timeløn er desværre ikke i nærheden af at kunne forsvare det regnestykke :-(

Det er nok snarere det kick, man får, når man fyrer den af i en P100D, der betyder noget. Men objektivt set er det svært at prissætte værdien af det kick.

P85DK
P85DK Nov 15 '17

ha ha ha ja, det er nok ikke det ene sekund pr lyskryds der er salgsargumentet :-)

Men kicket er nok alle $36,000 værd hvis man er til det. Jeg tror også det er en noget speciel følelse at sidde i en bil som er 3,6s om 0-60 mph og så bare se bilen ved siden af skyde afsted som om man stod stille. Nogle vil synes det er en dejlig følelse af sparede penge, mens personligt ville jeg bande og svovle og være grøn af misundelse, uanset hvor irrationelt det er for andre. Ikke at straks ville gå ud og bruge pengene, men den vil sidde i baghovdet i lang tid.

mbk
mbk Nov 16 '17

@P85DK, mon ikke nogle af disse benzin/lattergas nørder skal ud og prøvekøre Tesla, der er i hvert fald nogle der bander og svovler:

https://www.youtube.com/watch?v=ARzujfRiQ3c

Ice2EV
Ice2EV Nov 16 '17

"Ny drømmer på tråden.  ;-)"

Interessant hvor lidt gummi Tesla'en ligger i asfalten! Konkurrenten slider jo nærmest et sæt bagdæk op på en accelleration!