Loading...
dk

Gratis supercharge og kilometer antal | Tesla Forum

bandersen
bandersen Feb 25 '18

Hej 

Jeg søger en brugt Tesla S, model 85D 2014/2015 model med AP 1. I den forbindelse vil jeg høre om i  kan svare på følgende:

• Hvordan ved jeg om en bil har gratis supercharge uden at skulle køre til en supercharger ?

• Kan der fuskes med kilometer antallet, som der kan med alle andre biler ? Eller er det kun autoriserede Tesla forhandlere der kan det ?

• Ved 80% eller 100% ladning hvor mange kilometer burde en Tesla S, model 85D(Kørt mellem 20.000-50.000 km) vise på instrumentbrættet ?

Mvh
Benjamin

Forummets indlæg er redigeret af bandersen Feb 25 '18
mbk
mbk Feb 25 '18

Mm. det er en S60 så har den gratis supercharging.

Har ikke hørt om fusk med km-tal, tror ikke der er nogle med snyd,  gætter at det er svært at snyde med da Tesla overvåger dem og yder garanti.

Husk der er ret god garanti, så bekymringer om batteri osv bør ikke fylde for meget. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 25 '18
Jim0808
Jim0808 Feb 26 '18
Citat fra bandersen

Hej 

Jeg søger en brugt Tesla S, model 85D 2014/2015 model med AP 1. I den forbindelse vil jeg høre om i  kan svare på følgende:

• Hvordan ved jeg om en bil har gratis supercharge uden at skulle køre til en supercharger ?

• Kan der fuskes med kilometer antallet, som der kan med alle andre biler ? Eller er det kun autoriserede Tesla forhandlere der kan det ?

• Ved 80% eller 100% ladning hvor mange kilometer burde en Tesla S, model 85D(Kørt mellem 20.000-50.000 km) vise på instrumentbrættet ?

Mvh
Benjamin

Tror ikke nogen kan fuske med km, da Tesla hele tiden ved hvor din bil er osv. 

En brugt model s85d skal vise mellem 400-415 km. Ved 100%. 

De fleste teslaer (hvis ikke alle) fra 2014-15 har gratis Supercharging. 
Forummets indlæg er redigeret af Jim0808 Feb 26 '18
PeterE
PeterE Feb 27 '18

Min brugte 85D (nov 2015, kørt 81000) viser 428 km på en 100% opladning - og det har den altid gjort. Jeg tror heller ikke at der umiddelbart kan fuskes med KM-stand, selvom - jo, der kan teoretisk svindles med alt.

Og hvis du endelig er ved at købe en brugt, så skal sælger da minimum lade dig køre en lang tur - og kør da til den nærmeste SuC. Så får du også kørt lidt.

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 28 '18
bandersen
bandersen Mar 2 '18
Mange tak for feedback. Jeg skal ud og prøvekøre en 85D i weekenden og en P85 i næste uge :) Hvad er fordelene/ulemperne ved en D i forhold til en almindelig ? Den kan køre lidt længere men optrækker er det samme. Men der er jo også mere der kan gå istykker? Hvad er bedst ?
PeterE
PeterE Mar 2 '18

Forskellen på baghjulstræk og firhjulstræk er som på de fleste andre biler. Jeg er glad for mit, primært når jeg kører på skiferie - ellers betyder det nok ikke det store. Prøv søgefunktionen herinde, det spørgsmål har været stillet og besvaret rigtigt mange gange. God prøvetur (!) :)