Loading...
dk

Fejl når jeg bakker | Tesla Forum

Jim0808
Jim0808 Mar 21 '18
Hej, jeg har i de seneste pr dage oplevet, at bilen går i “p” mens jeg er i gang med at bakke. I dag skete det 3 gange. Hvad skyldes det? 

Endvidere sker det nogle gange, at den bremser hårdt på motorvej når autopilot er slået til. Det er faktisk lidt skræmmende, men den ser altså en bil som slet ikke er der. Det Kan naturligvis være at de bare opføre sig sådan, men der må da være en måde at løse problemet på? 

Ser frem til at høre om jeres oplevelser! Tak. 
Forummets indlæg er redigeret af Jim0808 Mar 21 '18
PeterE
PeterE Mar 21 '18

Min går også i P og stopper op, hvis jeg ikke har sele på - gad vide om det skal være sådan?

Jim0808
Jim0808 Mar 21 '18
Okay, det er ikke sket før. Man burde kunne bakke ud uden en sikkerhedssele. Det er lidt underligt.. 
PeterE
PeterE Mar 21 '18

Enig. 

PeterE
PeterE Mar 21 '18

Det er meget diskuteret, og handler vist om sædeføleren vs sikkerhedsselen: 

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/in-reverse-suddenly-shifts-to-park.85659/

PeterE
PeterE Mar 21 '18

Side 69 i instruktionsbogen: 

' Model S skifter også til parkeringsgear, hvis bilen registrerer, at føreren er steget ud.'

Dvs hvis du ikke har sele på, og sidder lidt uroligt på sædeføleren og triller langsomt nok - ja, så skifter bilen selv til parkeringsgear. 

Jim0808
Jim0808 Mar 21 '18
Du skal have mange tak for hjælpen! :) underligt at der sker pludseligt men nu ved jeg det 
Supercharged
Supercharged Mar 23 '18
Har oplevet det samme. Fik min sædeføler skiftet på garantien.