Loading...
dk

Klonk/raslelyde ved kørsel på brosten og lignende ujævn vej. | Tesla Forum

Jabba
Jabba Mar 24 '18
Andre der oplever dette? Lyden er mere tydelig når bilen er er sænket til low. Jeg mistænker kødbenene. Tesla kan ikke finde ud af hvad det er og synes heller ikke lyden er markant. Sidst strammede de undervognen efter, men det har ikke hjulpet.
Nelarsen
Nelarsen Mar 24 '18

Jeg har den samme raslelyd som du beskriver. Min er faceliftet S. Har ikke prøvet i low. Tesla har prøvet med andre faceliftet S og får samme lyd. Har rapporteret det til Tesla USA

Jabba
Jabba Mar 24 '18
Citat fra Nelarsen

Jeg har den samme raslelyd som du beskriver. Min er faceliftet S. Har ikke prøvet i low. Tesla har prøvet med andre faceliftet S og får samme lyd. Har rapporteret det til Tesla USA

Har Tesla eller du rapporteret det til Tesla USA?

Prøv i low og se om lyden ikke bliver lidt mere markant. 

På min lyder det som en klonkende rasle lyd. Ikke meget metallisk, men sådan en tung raslen som helt sikkert kommer fra forvognen.

Jabba
Jabba Mar 25 '18
Det er kun ved ujævnheder. Men der skal konsistent ujævnhed til, som brostenvej før man bemærker det. Er 99% sikker på at det ikke er en sten der har sat sig fast. Ifølge min teori giver det mening at højden på undervognen påvirker lyden grundet vinkler og tryk på led, bærearme og kødben.
Nelarsen
Nelarsen Mar 26 '18

Det er Tesla som har rapporteret til USA. De har lavet lydmålinger ved forreste drive unit, men kan ikke identificere lyden. Dem kommer normalt ved kørsel på asfalt lapper. På min P100DL er der også problemer med forreste drivaksler "takke over". De er skifter men ved acc i kurver kan lyden tvinges frem - så jeg har en mistanke om at akseltandhjuldiameter er for lille og at den kan give rassel lyden.

Har du faceliftet?

Jabba
Jabba Mar 26 '18
Ikke facelift. En 85D fra Dec 2015. Fik også skiftet drivaksler foran grundet vibrerende lyd ved kraftig acceleration. En kendt fejl. Ikke relateret til kurve kørsel. Ved ikke om raslelydene er relateret til udskift af drivaksler, men tror det ikke. Mistænker stadig kødben.