Altså bare det, at du overhovedet overvejer at bruge penge på 22" fælge, siger mig, at du nok er villig til at give køb på en hel del kørekomfort. Hvis viljen er til stede, så tror jeg ikke, du vil opleve det som et problem. Om konen så vil have den samme oplevelse - tja...
Jeg ville nok bekymre mig mere om sårbarheden. 22" dæk må have en meget lav profil (30%?), så der skal ikke meget kantsten eller huller i vejen, før dine fine fælge er ødelagt og/eller du står med en punktering.
Jeg har aldrig helt forstået, hvorfor nogle går efter så store fælge. Det giver større rullemodstand, lavere kørekomfort, dårligere vejgreb (i de fleste tilfælde), langsommere acceleration, mere dækstøj, tungere hjul, dårligere udvalg af dæk samt højere pris på både dæk og fælge. Nogle mener, det ser "smart" ud, men jeg kan ikke se det smarte ved det. Alle har nok deres egen smag. Jeg kører selv på 19" hjul og hvis jeg endelig skulle have nye fælge, ville jeg nok snarere overveje at gå ned i 18" eller måske endda 17".