Loading...
dk

Lydisolering skader håndtag | Tesla Forum

FrHH
FrHH Apr 30 '18

Jeg fik for nogle år siden lydisoleret min Model S hos Autoskadestuen. Jeg ser nu problemer med at mine håndtag ikke virker. De kommer frem , men kan ikke åbne døren.

Tesla påstår det skyldes fugt fra lydisoleringen der ødelægger kontakten i døren og vil ikke dække det på garantien.

Autoskadestuen mener det er en dårlig undskyldning fra Tesla der prøver at tjene nogle lette penge.

Er der nogen der har erfaringen med dette?

thvestergaard
thvestergaard May 1 '18
Jeg har selv lydisoleret mine døre, og den isolering kommer så vidt jeg husker slet ikke så højt op at det er i kontakt med håndtagene. Så med mindre at evt fugt kravler opad, så er jeg enig med Autoskadestuen. Jeg har i øvrigt ikke nogle dørhåndtag som er gået til endnu, men det er jo en kendt sag at de kan går til - lydisolering eller ej.
RobertJ
RobertJ May 2 '18

Mener at huske, når håndtag popper ud men ikke vil åbne døren, så er det microswitchen / knækket ledning til microswitchen. En knækket ledning kan ikke have root-cause i fugt, men er mekanisk slid. Med microswitchen ved jeg ikke om den er påvirkelig af fugt.

 

Er du frisk på at modbevise Tesla skal du have skilt håndtaget ad og dokumenteret påstanden. Ellers har du en dårlig sag vil jeg sige, og det er kasse1 hos servicecenteret.

 

Jeg har pt et dørhåndtag der kun virker når det er koldt... Jeps, en solbeskindet dør betyder nul funktion. Det sku mærkeligt!

Se denne her for nærmere info vedr. opbygning af Håndtaget
https://insideevs.com/how-the-tesla-model-s-door-handle-works-and-how-to-fix-it-videos/

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 2 '18
FrHH
FrHH May 4 '18

 

@RobertJ

Jeg er så "heldig" at jeg har fået samme problem med bagdøren og da de samtidig skal fikse Radaren,  kigger jeg dem over skulderen når de skiller døren af. Det er temmelig frustrerende at blive kastebold mellem Autoskadestuen og Tesla