Loading...
dk

Spørgmål før køb af P85D fra 2015 | Tesla Forum

BigK
BigK May 18 '18

Hej med jer!

Jeg køber en P85D fra marts/april 2015 næste uge. Til modellen har jeg nogle spørgsmål, som jeg ikke rigtigt kan finde svare på på nettet.

Sælgeren sendte kvitteringen til mig og der står følgende på kvitteringen.

Model: MS04 Model S P85D 2015

19" hjul
Tech Pakke med Autopilot
Panoramisk soltag
Sorte nxtgen. sæder
Sound studio pakke

- Der der noget i bilen der mangler, som I mener er et MUST?

- Er autopiloten aktiveret når der står "Techpakke med autopilot"?
- Er sikkerhedspakke noget ekstra man køber til bilen? Og hvad indholder det?
- Vil jeg kunne bruge appen til Iphone nu hvor den er fra 2015? Har allerede hentet den :o)..
- Er luftaffjedring (aktiv luftundervogn) noget ekstra man køber til modellen? 
- Hvor stor er forskellen på P85D fra marts 2015 i forhold til en P85D fra december 2015?
- Hvor langt vil I mene den vil køre på én opladning, hvis man kører blandet?
- Har den 10 airbags?

Der kommer skikkert flere spørgmål løbende i denne uge. Så håber I kan hjælpe mig lidt  :-)

På forhånd tak.

BigK
BigK May 18 '18

..Og hvad med vinterpakke, hvad indholder pakken? Og har bilerne aircondition som standart? :-)

Elnino
Elnino May 18 '18
Prøv at søge
google docs model s options by year

Der finder du svar.
KimT
KimT May 18 '18

https://sites.google.com/site/teslamotorsclubwiki/home/model-s/options-by-year

Tesla har ikke "modelår" - de skifter løbende ud. Tænk på at bilen nok er produceret 3-4 mdr før den er indregistreret - når du kikker i ovenstende dokument for at se hvad der er ændret.

Vinterpakken indeholder opvarmet rat, varme i bagsæder, opvarmet sprinkler dyser/visker.

Ifm. handlen skal i kontakte Tesla for at få flyttet hans konto over i dit navn så du får adgang til bilen via  App'en. Det kan vel i første omgang løses ved at du får udleveret hans e-mail/pw når du får bilen.

Luftaffjedring er noget man kunne tilkøber - mener det kostede ca. 25K

Hvad tech pakken indeholder må du læse dig til, eller håbe at andre kan hjælpe. Da vi bestilte i maj '15 fandtes den pakke ikke mere.

RobertJ
RobertJ May 18 '18

Extra udstyrs listen på en Model S er meget kort. Da næsten alt man kunne tænke sig er standard.
Pakkerne skal mere ses som opgraderinger til eksisterende / konfiguration af bilen.

P85D  fra marts udmærker sig vidst ved at have en Performance plus undervogn ( hårde bøsninger ekstra tværstiver osv. Mclaren F1 'feel' er den konstrueret efter) Den udgik senere i ultimo april. - Dog kun ved luft undervogn.
Under settings vil du finde 'Suspension' med højdejusteringsmulighed hvis den har den option. Ellers er det med traditionel Fjeder/olie dæmper.

Opvarmet rat kom først midt i 15 engang, så det er 50/50 om den bil har det.

Sikkerhedspakke er tiltsensor og indv. motion detect alarm. Check på skærm under vehicle settings om der er alarm der kan slås til / fra. Mener den blev flyttet til techpakken så burde være inkl.

Vil sige forskellen fra marts til dec 15 er næppe mærkbar i dagligdagen. Kender ikke til nogen større opgraderinger i den periode, men check KimTs link.

Der mangler efter min vurdering ikke noget, der ville være afgørende for et køb da den har soltag og audio upgrade og nxt gen sæder. Der mangler så evt. koldtvejrs pakke (opvarmede bagsæder), klapsæder i bagagerum.

Kender ikke / har ikke kørt med nogen der har foretrukket opvarmet røv.

Ift. til rækkevidde, skal du regne med at du kan køre ca. 300km i en 85er. Det kan være lidt mindre men det holder sig til sjældenheder, f.eks. mange stop start over en dag og hård frost.
Til sammenligning kører du efter min erfaring ca. 200km på Autobahn hvis du trækker max hastighed på et fuldt batteri.
På den gode side under bedste forhold og masser af landevej kan du nok nå op imod 400km.
Det afhænger virkelig meget af kørestil.

- R

Forummets indlæg er redigeret af RobertJ May 18 '18
BigK
BigK May 18 '18

Wow, hjælpsomme mennesker fra morgenstunden af :).

Mange tak for jeres svar.

Der står følgende om sikkerhedspakken "Security package is no longer available in Europe". Hvad vil det sige? :) 

Når der står Techpakke MED autopilot. Er den så aktiveret eller skal den aktiveres efterfølgende?

KimT
KimT May 18 '18

Så burde autopilot være aktiveret.

Antal airbags burde du kunne slå op via nummerpladen i motorregisteret 

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 18 '18
P85DK
P85DK May 18 '18
Citat fra RobertJ

- R

Nope - min er midt marts 2015 og har varme i rattet :-) 

Hvis det er nextgen sæder (hvilket det skal være) så har modellerne fra marts også de rigtige nextgen sæder bagi.

Du mangler 21" på bilen du kigger på ;-) 

RobertJ
RobertJ May 18 '18
Citat fra P85DK
Citat fra RobertJ

Nope - min er midt marts 2015 og har varme i rattet :-) 

Ja Januar 2015 fremgår det af listen, min fejl. Men kun i forbindelse med kold vejrs pakke, eller std?

MOS
MOS May 18 '18

Varme i rattet er kun med i vinterpakken.

BigK
BigK May 20 '18

Funktion med luftaffjedring hvor man kan sænke bilen, er det med som standart? 

Glæder mig til at hente drømmebilen på tirsdag :o)! 

Captiva
Captiva May 20 '18
Nix, den skal have luftundervogn for at være justerbar og iøvrigt selv huske lokationer hvor der skal hæves/sænkes.
Den var ikke standard, blev tilkøbt for ca 25k som nævnt tidligere
Ikke uundværlig, men fantastisk beliggenhed/komfort og ret god hvis du rammer ujævne lokationer, markveje ell lignende med dybe spor.
Jabba
Jabba May 20 '18
Quote from BigK

Funktion med luftaffjedring hvor man kan sænke bilen, er det med som standart? 

Glæder mig til at hente drømmebilen på tirsdag :o)! 

Af ren og skær nysgerrighed, hvad ender du med at give i forsikring og selvrisiko? Hvis du er 25 som der står i din profil, kombineret med en P85D, forestiller jeg mig at en del forsikringsselskaber vil stille sig på bagbenene. Lykkedes det at anskaffe forsikring til rimelige penge?

BigK
BigK May 20 '18

@Captiva - tak for hjælpen. Tror gerne jeg kan undvære den! :) 

@Jabba - Omkring 6-7.000 kr skal jeg af med de næste 2 måneder. Når jeg så bliver 26, så flytter jeg over til Codan og vælger deres InsureMyTesla forsikring til ca. 12.000 om året. :)

Forummets indlæg er redigeret af BigK May 20 '18
Jabba
Jabba May 20 '18
Quote from BigK

@Captiva - tak for hjælpen. Tror gerne jeg kan undvære den! :) 

@Jabba - Omkring 6-7.000 kr skal jeg af med de næste 2 måneder. Når jeg så bliver 26 så flytter jeg over til Codan og vælger deres InsureMyTesla forsikring til ca. 12.000 om året. :)

Ja glemte helt InsureMyTesla, som netop er perfekt for unge Tesla ejere som dig selv.

webercarbmann
webercarbmann May 22 '18

Simpelt spørgsmål i forbindelse med denne tråd. Er der solgt P85D biler uden luftundervogn? 

MOS
MOS May 22 '18
Citat fra webercarbmann

Simpelt spørgsmål i forbindelse med denne tråd. Er der solgt P85D biler uden luftundervogn? 

Det skal jeg ikke kunne sige, men jeg vil tro det, eftersom det var et aktivt tilvalg, så muligheden har i hvert fald været der. Det kan også være, at købere til en P85D ligger i et segment, hvor man aldrig ville overveje at spare på luftundervogn og der derfor ikke er solgt nogen uden (her i DK) - hvis det er det, du mener?

Jeg tror kun, det er Tesla, der kan svare på det (hvis der ikke er), dog skal man nok ikke forvente et svar derfra. Men hvis der er solgt nogle, så kan det jo være, at ejere af disse vil give sig til kende...

webercarbmann
webercarbmann May 23 '18

MOS  - tak for svar. Hvis alt flasker sig skal vi have Tesla nr 2 i det nye år. Kørepenge kommer til at betale. Spekulerer på om det skal være en ny TM3 eller brugt TMS.  Er ikke vild med luftundervogn på biler uden garanti. Er heller ikke vild med at betale ekstra i forsikring for en P85D så jeg er nok mere til en 85D. Jeg stammer oprindeligt fra Jylland :) 

mbk
mbk May 23 '18

@MOS

De findes men jeg tror ikke de er hyppige:

"I recently took delivery of 2016 P85D, with standard suspension (not air)."

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/p85d-standard-suspension-looking-for-lowering-springs-desperately.60489/

P85DK
P85DK May 23 '18
Quote from webercarbmann

Er ikke vild med luftundervogn på biler uden garanti. Er heller ikke vild med at betale ekstra i forsikring for en P85D så jeg er nok mere til en 85D. 

Med det udgangspunkt kommer du frem til spørgsmålet om P85D uden luftundervogn???? :-) :-) :-)

Sider: 1 2 »