Loading...
dk

Ekstra 4 år forsikring. | Tesla Forum

RasmusKoch
RasmusKoch Jun 28 '18
Hej folkens, Mine forældres Tesla er ved at løbe ud fra den normale garanti. Derfor kunne de godt tænke sig at høre jeres erfaringer i forhold til tilkøb af ny garantiordning og hvad disse dækker? På forhånd tak. Mvh Rasmus.
KimT
KimT Jun 28 '18

Der står vel lidt i de gamle tråde - bl.a her : http://www.teslaforum.dk/forum/topic/5494

fmm1000
fmm1000 Jun 29 '18
Tænk på følgende.
Økonomer siger, at man ikke bør forsikrer sig mod tab, man selv kan dække.
Når folk gør det alligevel, er det for at slippe for ærgelser.
Så må man gøre op med sig selv, hvad man vælger.

Et andet argument.
Ville du tegne ekstraforsikring på en fossil, hvor der var otte års ubegrænset garanti på turbo, kobling, gearkasse, udstødning, partikelfilter, kardan og topstykke.
ILarsen
ILarsen Jun 29 '18
Citat fra fmm1000 Tænk på følgende.
Økonomer siger, at man ikke bør forsikrer sig mod tab, man selv kan dække.
Når folk gør det alligevel, er det for at slippe for ærgelser.
Så må man gøre op med sig selv, hvad man vælger.

Et andet argument.
Ville du tegne ekstraforsikring på en fossil, hvor der var otte års ubegrænset garanti på turbo, kobling, gearkasse, udstødning, partikelfilter, kardan og topstykke.

Meget få fossiler har eksempelvis 8.000 kroners dørhåndtag eller 25.000+ kroners 17 tommer skærme. (Ikke at jeg ved om nogen af delene er dækkede af de pågældende garanti.)

henrik_dk
henrik_dk Jun 29 '18

Jeg står i samme situation... Har kørt ca. 79k nu, så garantien er væk midt i juli, når vi kører sydpå.

Overvejer den ekstra forsikring. Ikke kun for eventuelle reparationer men også den dag bilen skal sælges. Håber at den vil være lettere at sælge. Men jeg tog også fejl, da jeg mente, at min P85D fra 2015 uden afgift ikke ville tabe ligeså meget som biler med afgift.... Der tog jeg grueligt fejl og min P85D har tabt over en ½ million (nypris 1.1 million) på under 3 år, Så tager nok fejl igen... Hehe...

Jeg er bare usikker over, hvad forsikringen vil dække og ikke dække. Vil den f.eks. dække et håndtag, der ikke vil køre ud? Eller det problem med skærmen, hvor der er et memory modul, der løber fuld?

Det er det, der afholder mig for at bestille forsikringen. Men skal have besluttet mig indenfor 2 uger, da det ellers vil være for sent.

Forummets indlæg er redigeret af henrik_dk Jun 29 '18
P85DK
P85DK Jun 29 '18
Quote from ILarsen 

Meget få fossiler har eksempelvis 8.000 kroners dørhåndtag eller 25.000+ kroners 17 tommer skærme. (Ikke at jeg ved om nogen af delene er dækkede af de pågældende garanti.)

Prøv Mercedes, BMW og Audi med de nye digitale displays (2017 og frem) og keyless håndtag, startknapper etc. løber også rigtig hurtigt op - så jo, det er faktisk gange mange fossiler der har det. Du skal jo sammenligne i samme prisklasse, ikke med en Kia.

Har forresten selv fravalgt den ekstra forsikring, da dækningen umiddelbart så meget mangelfuld ud, og som fmm1000 skriver, man bør ikke forsikrer sig mod tab, man selv kan dække.

fmm1000
fmm1000 Jun 30 '18
——
Korrekt. Ny skærm er rasende dyr, og har man ikke 25000 på kontoen, kan forsikringen være en god ide HVIS den dækker ny skærm.

For øvrigt gik topstykket på min tidligere Volvo efter 2 år og 130.000 km. Det kostede 60.000 kr - - - - plus moms.
Tach
Tach Jul 2 '18

Står i samme overvejelser da min lige har rundet 74.000 km. Men disse betingelser gør at jeg nok ikke køber, og sætter pengene til side i stedet for.

Bemærk, at hvis man sælger bilen til en forhandler bortfalder forsikringen, samt at service skal være overholdt:

manglende eller forkert reparation eller vedligeholdelse, herunder manglende udførelse af den vedligeholdelse og service, som er specificeret af fabrikanten i Instruktionsbogen eller Serviceplanen, herunder som angivet i køretøjets systemer, o manglende overholdelse af planlagte eftersyn, o manglende udførelse af al service og alle reparationer​

2. Forsikringen dækker ikke de følgende komponenter og mangler: • Batteri og drivenhed, • Dæk og hjul, • Justeringer og korrektion af karosseri og relaterede komponenter, f.eks. justering af døre, inddækninger og skærme eller opretning af karosseri. Sporing er endvidere ikke omfattet af dækningen som en selvstændig korrektion til karosseriet, men udelukkende som del af en dækket reparation. • Korrosion eller lakfejl, herunder men ikke begrænset til følgende: o Korrosion, som skyldes mangler eller leverede materialer eller udført arbejde, som forårsager perforering (huller) i karosseripaneler eller karosseriet indefra og ud, o Overfladekorrosion eller kosmetisk korrosion, som forårsager perforering i karosseripaneler eller karosseriet udefra og ind, f.eks. stenslag eller ridser, og o Korrosion og lakfejl, som skyldes, er forårsaget af eller er en følge af ulykker, matchning af lak, misbrug, forsømmelse, forkert vedligeholdelse eller betjening af køretøjet, installation af tilbehør, kontakt med kemikalier eller skader, som skyldes udefrakommende omstændigheder, brand eller forkert opbevaring, • Justeringer, som er nødvendige for at korrigere alle former for støj, væskelækager eller vindstøj, • Arbejdstimer og reservedele, som er en del af den almindelige vedligeholdelse, herunder men ikke begrænset til følgende: o Reservedele og almindelige eller engangsvedligeholdelsesdele og procedurer, såsom årlig service og diagnosekontrol, bremseklodser/-belægninger, bremserotor, justering af ophæng, hjulafbalancering, airconditionledninger, -slanger eller -forbindelser, test af batteri, skift af væsker, ydre pleje (f.eks. rengøring og polering), filtre og viskerblade/- indsatser samt o Andre vedligeholdelsesydelser og reservedele, som er beskrevet på Teslas vedligeholdelsesplan for det af forsikringen omfattede køretøj, • Blankt metal, blik, kofangere, pyntelister, tæppe, indtræk, lak, støddæmpere, 12 V batteri, batterikabler, linser, pærer, hermetisk lukkede lygter, glas (f.eks. forrude), hjul, indvendig trim, karosseritætninger og -pakninger (f.eks. gummilister), • Aftagelige softtops, aftagelige hardtops, glas, plastik, rammer, kabler eller tætninger og • Individuelle dele til køretøjet, herunder men ikke begrænset til Mobile Connector, Wall Connector, eventuelle fremtidige Connectors samt adaptere.   

fmm1000
fmm1000 Jul 3 '18
Der er godt nok mange begrænsninger, men skærm ser ud til at være dækket, så alt i alt er det vel en forsikring mod skærm, håndtag, rudehejs og fejl i ladeporten.
webercarbmann
webercarbmann Jul 3 '18

Hvad koster denne forsikring?

Tach
Tach Jul 3 '18
Den koster 14.000,- for 2 år/40.000km, eller 28.000,- for 4 år/80.000km
Tach
Tach Jul 3 '18
Citat fra fmm1000 Der er godt nok mange begrænsninger, men skærm ser ud til at være dækket, så alt i alt er det vel en forsikring mod skærm, håndtag, rudehejs og fejl i ladeporten.

Håndtag kan repareres hos bla. Hinnerup Auto for mellem 1.200,- og 1.500,-

Rudehejs og ladeport har jeg ikke hørt skulle være generelle problemer med, så jeg syntes det bliver for dyrt med forsikringen.

Forummets indlæg er redigeret af Tach Jul 3 '18
PeterE
PeterE Jul 3 '18

Ro på, hvormange herinde har nogensinde betalt 25000,- for en ny skærm eller 6000,- for et håndtag? Der er vist mere snak end virkelighed i de tal. 

webercarbmann
webercarbmann Jul 3 '18

Jeg er ikke i tvivl. Køb Tesla aktier for pengene og bær risikoen selv :) 

fmm1000
fmm1000 Jul 3 '18
Der har visr lige været en på FB, der betalte over 20000 for ny skærm. De fleste nye skærme jeg har hørt om kostede omkring 15000. <br />
Håndtag microswitch har jeg selv givet 1500 for. <br />
Har læst omkring 5 6000 for nye håndtag hvis det hele skal skiftes hos Tesla.
Forummets indlæg er redigeret af fmm1000 Jul 3 '18
Tesloid
Tesloid Jul 3 '18
Jeg betalte 21.500 for ny mcu, da bilen havde kørt 94000km. De var iskolde. Ingen kulance. Ingen rabat. De mente ikke det var en børnesygdom, og selvom det var, er bilen uden for garanti.
mbk
mbk Jul 3 '18

@Tesloid 

For ringe, den får både for ringe køling og dårlig kode  

Kræv ny reservedel og få lov at beholde den gamle. 

koden
koden Jul 3 '18

Der er meget gode videoer på nettet om hvordan man løser håndtagsproblem.

Ellers er der hinnerup m.fl. der gør det noget billigere.

Skærmen er en anden sag.

Men ja...hvor mange har reelt fået skiftet den?

Hvis man køber en premium ICE med aut. gearkasse, så skal man også en dag smide 25.000 for en ny.

Det er dyrt at have dyre biler :-)

Jabba
Jabba Jul 3 '18
@koden Det er snarere 50.000 for en ny automatgearkasse. For 25K får du kun en renoveret kasse. Dertil skal der arbejdsløn oveni.
burns
burns Jul 3 '18
Som jeg har forstået det, så er det typisk flash disken der står af på center konsollen. De nyere Teslaer har en udskiftelig flash disk hvor den tidligere var loddet fast. Jeg fik at vide at min havde den udskiftelige model og skulle den gå til, så ville det koste en 2-3 timers arbejdsløn plus flash disken. Dvs en overkommelig pris i forhold til udskiftning af hele konsollen. Min 85D er fra dec 2015.
Sider: 1 2 »