Loading...
dk

Raslelyde fra interiør generelt. | Tesla Forum

Michael84
Michael84 Aug 12 '18

Hej.

Er der andre der som mig har/har haft diverse raslelyde eller mislyde fra interiør i bilen?  Hos mig har der været lyde fra dørbeklædning, soltag, sæder/midterkonsol, instrumentbrættet og delene indvendigt på bagklappen. Nogle af mislydene har jeg sikkert selv været årsag til i forbindelse med eftermontering af støjisolering og elektrisk bagklap. Jeg har fået løst nogle af problemerne, men måske andre har gode råd til at komme lydene til livs. 

Lyde mellem sæde og midterkonsol:

Det har hos mig været læderet fra sidestøtten der har givet lyd fra sig og en rundhåndet omgang læderpleje løser problemet i en periode før det skal gentages.

Soltag:

Det plejer at blive væsentligt bedre efter service. Er der nogen der ved hvor det opstår og hva man kan gøre selv mellem service?

Dørbeklædning:

Opstod efter jeg havde støjisoleret dørene. Jeg har pillet beklædningen af igen og monteret nye clips, hvilket har hjulpet?

Jeg skal snart igang med ar kigge på bagklappen efter at ha monteret elektrisk bagklap, så hvis nogen har generelle råd til at få beklædning med clips monteret så de sidder uden at knirke efterfølgende, så er jeg taknemmelig modtager af råd.

Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Aug 12 '18
Mandal
Mandal Aug 12 '18
Min bagklap (original elektrisk åbningk) knager også af h. til. Lytter med. 
Michael84
Michael84 Aug 12 '18

Har også to sidespejle der af en eller anden årsag knager når dørene åbnes. Det er dog ingen irritation under kørsel. Denne fandt jeg engang en løsning til på udlandsk forum, men kan ikke finde det igen nu.?

Jabba
Jabba Aug 13 '18
Quote from Michael84

Har også to sidespejle der af en eller anden årsag knager når dørene åbnes. Det er dog ingen irritation under kørsel. Denne fandt jeg engang en løsning til på udlandsk forum, men kan ikke finde det igen nu.?

Mit sidespejl knager også i førersiden, når man åbner/lukker døren. Lytter lige med på en løsning. 

PeterE
PeterE Aug 13 '18

Spændende, jeg lytter med og vil spørge Tesla til næste service. Jeg er kommer frem til at det har noget med ruden at gøre, forstået på den måde at spejlet i førersiden giver en 'klonk'-lyd når jeg lukker døren hvis vinduet er åbent - ellers gør det ikke :)