Loading...
dk

Radio opfører sig mærkeligt | Tesla Forum

P85DK
P85DK Aug 17 '18

Min radio er 'låst' på én kanal. Knapperne på rettet kan ikke skifte kanal, kan kun mute. På skærmen er alle preset kanaler grå og kan ikke vælges. Det er heller ikke muligt at skanne frekvensbåndet. Jeg har prøvet reset af skærm et par gange, men det ændre intet.

Andre der oplever det? Har prøvet at ringe til Tesla, men blev træt af at vente på hold.

Ice2EV
Ice2EV Aug 17 '18

Uha, det er træls, men står den så på en kanal du kan lide, så går det nok.

Min første bil i starten af 90'erne, en MGB, havde jeg fået monteret et jævnt stort anlæg for bilen, som låste på CD'en med Dizzy Miss Lissy, det gjorde den ved Vejle, og da havde den allerede spillet siden Svendborg, på vejen hjem mod Frederikshavn.

Selvom jeg tog betjeningspanelet af, slukkede bilen, tog nøglen ud, så spilleden den fortsat for fuld fuld volumen. Var ærligt talt lidt ør i hovedet, da ekspedienten i radioforetningen efter små 3 timer viste mig der var en lille ubetydelig reset knap......;-))

tintin
tintin Aug 17 '18

P85DK  Min P85D har opført sig på samme måde de sidste 14 dage

P85DK
P85DK Aug 17 '18

Låst på én radio kanal i 14 dage? Falder det sammen med en SW opdatering?

tintin
tintin Aug 17 '18

Ja det tror jeg. Jeg bemærkede det først en uges tid efter sidste opdatering men det er fordi jeg stort set kun hører P1. 

P85DK
P85DK Aug 18 '18

P1 is the shit ;-) Min ser også ud til at have relation til den seneste SW opdatering. Prøver at ringe til dem igen.

PeterE
PeterE Aug 20 '18

Hm, det skete også for min nu - efter opgradering i aftes. Jeg kan ikke længere 'bladre' imellem mine favorit-radiostationer og favorit-knapper er grået ud. Jeg har ikke forsøgt at resette endnu.

KimT
KimT Aug 20 '18

Hvilken version af FW drejer det sig om ?

PeterE
PeterE Aug 20 '18

For mit vedkommende: 2018.28.5 (hvis versionsinfo fra app'en er til at regne med)

P85DK
P85DK Aug 20 '18

Jeg talte med Tesla i går og de ville have at jeg lavede en factory reset, hvilket jeg takkede pænt nej tak til. De har så rapporteret til Kastrup. Jeg kan ikke huske hvor det er at man kan rapportere bugs.

Min app siger at min er på version 2018.28.1

PeterE
PeterE Aug 21 '18

Efter et par reset's på rullehjulene er jeg nu landet på P3 :) Og kun P3. Gad vide om der ikke er endnu en opdatering på vej...

P85DK
P85DK Aug 21 '18

Jep - det var det samme for mig. Et par reset's og låst på P3

P85DK
P85DK Aug 21 '18

Har lige talt med Tesla som mener at der er flere store SW updates som står og venter på at blive installeret og at jeg skal sætte den på WiFi.

Desuden mente vedkommende at jeg burde have fået en SW update der opdaterede min FM radio til DAB ...

Sidst, men ikke mindst så ville vedkommende lige orientere mig om at jeg ville modtage en regning for diagnose, da bilen er ud over garanti, hvis Tesla skulle foretage sig mere ...

 

Det er faktisk muligt at skifte kanal nu, hvis man trykker på 'stationer', men rattets knapper og preset stations virker stadig ikke.

PeterE
PeterE Aug 21 '18

Spændende, tak for opdateringen P85DK - jeg smider straks en telefon med internetdeling ned i bilen, og jeg glæder jeg mig til alle de softwareopgraderinger der kommer rullende :)

P85DK
P85DK Aug 21 '18

@PeterE og tintin - kan I ikke også prøve at fejlmelde til Tine ude Kastrup, så har teknikkerne lidt mere at løbe efter

PeterE
PeterE Aug 22 '18
Og vupti, så virker det faktisk igen - gad vide om der blev rettet en fejl et sted.
JCBX
JCBX Aug 22 '18
Der bliver løbende sendt “patches” ud til bilerne

Dem bemærker man ikke, de retter småting i softwaren

Større opdateringer kalder på en standset og slukket bil

P85DK
P85DK Aug 22 '18

intet ændret hos mig, stadig låst også efter endnu en reset. Nu kan jeg heller ikke skifte station under 'stations'

tintin
tintin Aug 22 '18

Opdagede i dag at man ved overhaling blot skal aktivere blinklyset så trækker bilen ud og overhaler. Gad vide hvilken opdatering det lige kom i. Ret fedt synes jeg. 

Gustavsfar
Gustavsfar Aug 22 '18

Hmmm... for ca. 2-3 år siden vil jeg tro ;-)

Sider: 1 2 »