Loading...
dk

TMS 60 kw. | Tesla Forum

skinke
skinke Nov 26 '18

Hej Forum.

Er det nogle der kan fortælle hvad Rated miles bør står på ved fuld opladning på en s 60?

mvh Ruben

 

KimT
KimT Nov 26 '18

Det kommer vel også an på om det er en org. 60kWh, eller om det er en software begrænset 75kWh.

mbk
mbk Nov 27 '18

Du kan prøve at lege med EV Tripplaner, den har en S60.

https://www.evtripplanner.com/planner/2-8/

 

Werge
Werge Nov 27 '18
Jeg har en original S60 fra 2014 med AP1 og supercharger (var ikke standard på 60erne).
Vi har kørt 93.000 og er fortsat meget tilfredse med bilen. Smiler stadig hvergang jeg kommer ud til den.
Tilbage til dit spørgsmål. Jeg ved ikke lige hvad den plejer at stå på da jeg altid har visningen i procent ikke i km (eller miles?).
Men hvis vi skal til Jylland (fra Bagsværd ca. 200 km) lader jeg altid til 100% også lader vi igen i Middelfart. Hvad vi kommer frem med afhænger selfølgelig af trafik og vejr, men oftest omkring 5-10%. Om vinteren kan vi godt komme tæt på 0. Men det kan nemt undgås ved at sætte farten lidt ned.
Så jeg plejer at sige at med fuldt tank så kan den altid køre 200 km. lige meget hvordan vind, vejr og trafikken er (gælder selvfølgelig ikke med 200 km/t ned gennem Tyskland) ved normal DK hastighed.
skinke
skinke Nov 28 '18

Super mange tak for svar alle sammen,

Ja der er ikke mange af de små 60s i Danmark

har en 2014 uden ap1 men med supercharger. 

Vi er glæde for den. 

er ved at at planlægge sommer ferie tur. og ville gerne være sikre på vi kunne nå til den næste supercharger.

Også for at vide hvor meget batteriet har tabt på de 108000 km den har kørt.

 

vores siger 224 km typical km ved 90 % opladt 

mbk
mbk Nov 28 '18

Du kan virkelig lege en del med den evtripplanner.com

 

Bare smide noget mere vægt på bilen eller sætte 21" på istedet 19" for at gøre bilen mindre effektiv. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Nov 28 '18
PeterE
PeterE Nov 28 '18

Det er relativt få S60'ere på danske plader, vistnok omkring 30 så erfaringerne er nok begrænsede - til gengæld er der mange flere standere på tværs af Europa sammenlignet med 2014, så I skal nok kunne komme rundt med den rækkevidde - bare I tænker jer lidt om og planlægger lidt.