Loading...
dk

behov for undervognsbehandling? | Tesla Forum

Ice2EV
Ice2EV Dec 9 '18

Hej

Har forstået TM3 ikke er udført koplet i ALU som TMS. 

Derfor opstår spørgsmålet om den er ordentlig rustsikret fra fabrikken?

Er der nogen rustgaranti? Det har der jo ikke været det store behov for med S+X.

Er den galvaniseret? 

Bør man undervognsbehandle den?

Hvem kunne i såfald gøre det? Vej jo godt det bare er en bil, men alligevel, så er der jo batteri køling, kabler, el motorer etc som ikke er hverdagskost for den lokale oliesmører. 

 

Forummets indlæg er redigeret af Ice2EV Dec 9 '18
P85DK
P85DK Dec 9 '18

Prøv at se om du kan finde svaret i denne tråd: Rust Proofing M3

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/rust-proofing-m3.118855/#post-2824925

Ice2EV
Ice2EV Dec 9 '18

Der er lidt divergerende holdinger dertil.

Canada og kolde egne i US holder vist på det er nødvendigt. Hvorimod sydpå menes det vist mere at være for tåber.

Dog bemærker jeg det nævnes at olie produkter ødelægger kabler og ledninger, så det skal man vist holde sig fra. Så må det jo være et voksbaseret produkt.

mbk
mbk Dec 9 '18

Så vidt jeg lige kan gennemskue så er den beregner fra Bilimp.dk baseret på nuværende regler.

De nye regler skulle give et fradrag på 40.000 i forhold til 10.000, så træk 30.000 fra hvad beregneren viser.

ThomasG
ThomasG Dec 26 '18
Jf denne skulle M3 være fornuftigt rust beskyttet fra fabrikken: 

https://teslatap.com/articles/paint-and-coatings/#coatings

Anti-corrosion Layers

After the vehicle is submerged in a pre-treatment bath, the entire body is submerged in an anti-corrosion electro-coating solution (e-coat).  This step completely coats the entire body.

For accident repairs, panels also get this anti-corrosion treatment before being sent to a body shop.

Ice2EV
Ice2EV Dec 26 '18

På side 205

"Current "best practise" in automotive body painting...... 

 

https://books.google.dk/books?id=s0i32LSfrJ4C&pg=PA197&lpg=PA197&dq=how+many+micron+galvanizing+audi&source=bl&ots=GekU3AghlH&sig=d2-IhmzWXk6esTAI7v7CNEFWW7c&hl=da&sa=X&ved=2ahUKEwjo_qiivb7fAhVBJ1AKHTNPD_UQ6AEwDXoECAAQAQ#v=onepage&q=how%20many%20micron%20galvanizing%20audi&f=true

 

Hvis man tager målene på begge specifikationer, så siger Teslas mindst 84 micron og mest 148 micron, hvor det ovennævnte link siger mindst 125 og mest 165 micron. In best case er Tesla i den gode del. Men de er i værste tilfælde 30% under.