Loading...
dk

Bilvask et no-go? | Tesla Forum

sorenfriis
sorenfriis Dec 20 '18

Når man ser de amerikanske videoer af Model 3 ser man ikke nogen, der har bilen igennem en bilvask (som dog også er en del anderledes end dem på vores kanter).

Hvad tænker I om at køre M3 gennem en regulær bilvask herhjemme?

Kan man risikere det - kan den finde ud af det - gør glastaget en forskel?

Bør man smide en gang opticoat på (uanset)?

MOS
MOS Dec 20 '18

Mon ikke det er det samme som med Model S? Hvis den kommer en tur i vaskehallen, kommer der små, mikroskopiske ridser i lakken. Tror ikke, det betyder noget særligt, medmindre man er meget hysterisk med, at lakken står helt perfekt.

Glastaget ville jeg ikke være bekymret for. Hvis en glasforrude kan holde til vask, så kan et glastag vel også.

P85DK
P85DK Dec 20 '18

Vælger du en mørk farve som sort, så får den tydelige små ridser af at komme i en bilvask. Vælg den i hvid og den får dem stadig, men de er ikke så tydelige ...

Kejseren
Kejseren Dec 20 '18

Ville aldrig smide min bil i bilvask hvis jeg kunne undgå det. Uanset pris til 500.000 eller 200.000

ElPeter
ElPeter Dec 21 '18

Jeg har vasket min model S i bilvask de sidste 3 år og ikke oplevet problemer overhovedet. Der er formentlig småridser men de ses ikke på en midnight grey metallic lak. På en sort ikke-metallic er de sikkert meget tydligere.

jramskov
jramskov Dec 21 '18

Vores nuværende bil bliver vasket i vaskehal og det vil en eventuel ny Model 3 også blive. Jeg kunne godt finde på at give bilen en omgang opti-coat for at give lakken en ekstra beskyttelse, men den vil helt sikkert komme forbi vaskehallen. Det er også mere miljørigtigt ;-)

sorenfriis
sorenfriis Dec 21 '18

Tak for svar, alle.