Loading...
dk

Find Holger (eller din M3) | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
voersaa
voersaa Jan 12 '19

Hvis du har bestilt er det ikke umuligt at din M3 er parkeret på et af de billeder vist i linket. Der holder en hvid som jeg tror er min og de har ovenikøbet været så flinke at sætte 19" hjul på den i stedet for de 18" aero som jeg bestilte den med :-P

https://electrek.co/2019/01/11/tesla-model-3-shipment-oversea-deliveries/

Er faktisk lidt overrasket over så samlet bilerne er, troede faktisk (uden at have noget at bygge det på) at karossen ville skulle skrues sammen når de kom til Europa. Det er nok meget godt at det ikke sker da man må formode at amerikanerne har mest erfaring med at sætte bilen sammen. 

Forummets indlæg er redigeret af voersaa Jan 12 '19
JerMik
JerMik Jan 12 '19

Den nærmeste sorte er tydeligvis min. Lige mine specifikationer og alt. :-D

Johannelund
Johannelund Jan 13 '19
@voersaa, Tesla har en samlefabrik i Holland tillige med reservedelslager
Som jeg er orienteret, har man fabrikken i Holland pga. Toldregler, der er lavere moms på halvfabrikata end hele biler, derfor benytter Tesla fabrikken i Holland i Den udstrækning den kan følge med til at forsyne EU, Norge får derimod leveret hele biler se link https://lydogbillede.dk/...-bilfabrik-i-europa/
NicklasF
NicklasF Jan 13 '19

Spørgsmålet er om fabrikken i holland har kapaciteten, udstyret og de uddannet folk til at samle model 3. Jeg tror at de første model 3 som kommer til europa, om det er til Norge eller ej, kommer færdig samlet. 

Senere vil de så gå over til samme model som med S & X, når de har kapaciteten, udstyret og folkene til det. 

voersaa
voersaa Jan 13 '19

@Johannelund, ja jeg havde også tidligere læst at der skal foregå noget samlearbejde i Holland. Det var også dette der gjorde at jeg blev lidt overrasket over hvor færdige bilerne på billedet ser ud.

 

@NiklasF, det giver god mening det du skriver. Var personligt lidt bekymret over at være i første produktions/samlebølge for den Europæiske fabrik. Har ikke behov for at min bil skal være en "lære model" for de nye medarbejdere :-D