Loading...
dk

Installation af lader? | Tesla Forum

jramskov
jramskov Jan 13 '19

Hvis man nu skulle vælge at købe Tesla's væglader i stedet for at gå efter f.eks. E.ON's all inclusive tilbud, vil alle elektrikere uden problemer kunne installere det eller er der nogen der kan anbefale en håndværker til det i Aarhus?

MOS
MOS Jan 13 '19

Jeg vil tro, at enhver autoriseret elektriker med respekt for sig selv kan installere en ladeboks. Vis din elektriker installationsmanualen: 

https://www.tesla.com/da_DK/support/installation-manuals-wall-connector?redirect=no

SQLCPH
SQLCPH Jan 13 '19

Ja det er lige fedt hvem du bruger - hvis du har brug for lidt uvildig rådgivning fra en (én gang elektriker altid elektriker) så send gerne en pm. Jeg kan udfra billeder se hvordan din tavle er lavet og vi kan drøfte lidt hvad du kan forvente elektrikeren foreslår. Fx eget HPFI relæ og 20 A gruppe, kabel til boksen mv. Jeg villle i dag nok trække et 5x4 mm2 kabel - din jordingsmodstand skal også testes - men som sagt smid en pm hvis du har brug for at drøfte med en anden der skal have sat en væglader op men nok gør det selv da jeg har installationen klar i skuret. /Søren

jramskov
jramskov Jan 14 '19

Tak for svar. Jeg sender dig en PM @SQLCPH.