Loading...
dk

Supercharger med CCS | Tesla Forum

Joe73
Joe73 Feb 3
Ahh smart.
Man kan se hvor langt de er kommet med at installerer CCS på superchargerne rundt omkring, på https://abetterrouteplanner.com/
I more settings ud for fast chargers sæt filteret til Tesla CCS
mbk
mbk Feb 3

Ser godt ud 

Ellertm3
Ellertm3 Feb 3
Tror ikke den er opdateret. Tesla oplyste mig idag st de var færdige i Jylland. Så med egne øjne 2 i aarhus idag og eftersigende skulle der være 4 i Hedensted. Mener at Nye model x og s bliver udstyret med en ccs converter så mon ikke der kommer flere med tiden.   

MikaelH
MikaelH Feb 4

Umiddelbart så virker det jo helt håbløst kun at retrofitte nogle enkelte standere når man alligevel er ude med et service team. Det skaber samtidigt også en situation hvor Model 3 kun kan lade på ~25% af alle standere, men hurtigt kommer til at stå for 75% af alle biler. 

Tror at Tesla er blevet fanget lidt i deres egen "sløvhed". Supercharger V3 skulle være klar i løbet af dette kvartal, det er bare et kvartal for sent for Model 3 i Europa. Så den nuværende løsning med at retrofitte alle Superchargere nogle enkelte CCS stik, må nok ses som en midlertidlig nødløsning indtil V3 er klar.

mbk
mbk Feb 4

@MikaelH

Når de nu har begrænsede ressourcer i antallet af ansatte og måske material, så synes jeg da det er godt at de retrofitter alle stationer med et par CCS ladere end at montere CCS på 1/10 af stationerne. Selvfølgelig skal ~alle stationer retrofittes fuldstændig, men det er jo ikke stærkt nødvendig på dag 1. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 4
mbk
mbk Feb 4

@MikaelH 

Supercharger V3 er nok bare noget Elon tweet som ikke findes, jeg tror ikke vi kommer til at se et stort spring i effekt, mm. Tesla kommer med et vandkølet ladekabel eller en bil med højere batterispænding, så bliver Tesla nok på knap 150kW peak effekt. Jeg mener så også at det er et rigtigt fint peak, måske mere effekt i lade parret kunne hjælpe mere, eller få bilerne til at kunne lade med de peak effekt i længere tid. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Feb 4
MikaelH
MikaelH Feb 4

Enig, min pointe var blot at alt det arbejde de laver nu med stor sandsynlighed er spildt om 1 års tid, fordi at alle Superchargere alligevel skal opdateres til V3. 

Hvis de derimod havde været klar med V3 nu, så ville det have været billigere for dem. 

jramskov
jramskov Feb 4
Citat fra Mener at Nye model x og s bliver udstyret med en ccs converter så mon ikke der kommer flere med tiden.   

Tesla er vist ikke selv helt sikre på hvad der kommer til at ske med Model S og X: https://electrek.co/2019/02/02/tesla-ccs-adapter-standard-model-s-x-europe/

Det bliver interessant hvad Super Charger V3 rent faktisk ender med at blive til. Det er blevet udskudt flere gange.

PeterE
PeterE Feb 4

Der kommer Super Chargere fra EON, Clever og Oinity - og det bliver interessant at se hvordan de skal betales for og hvilke formatter de kommer til at undestøtte. 

jramskov
jramskov Feb 4

Er Ionity ikke CCS only?

PeterE
PeterE Feb 6
Citat fra jramskov

Er Ionity ikke CCS only?

Jo, det tror/troede jeg - på en tilfældig ionity station i PlugShare er der billeder af en X3 og en e-golf der oplader. Er de begge CCS?

Forummets indlæg er redigeret af PeterE Feb 6
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Feb 6

Ja alle egolf er i hvert fald CCS

PeterE
PeterE Feb 6
Citat fra Gustavsfar1

Ja alle egolf er i hvert fald CCS

Ok :)

Et (godt) råd til kommende TM3 ejere, download PlugShare med det samme - der er mange, virkelig mange, opladningssteder med CCS. 
jramskov
jramskov Feb 6
Citat fra PeterE
  Et (godt) råd til kommende TM3 ejere, download PlugShare med det samme - der er mange, virkelig mange, opladningssteder med CCS.

Det ser ud til at være en ret fin app / website, de har dog ikke helt fundet ud af at Model 3 i Europa kommer med CCS.

jramskov
jramskov Feb 9

125kw: https://insideevs.com/fastned-production-tesla-model-3-charges-125-kw/

Men efter 50% SOC går det lidt skuffende hurtigt nedad.

mbk
mbk Feb 9

@jramskov 

Stadig 50kW ved 75% er da meget flot. Ser ud til at man kan lade ca. 5-75% med et snit på 100kW, som tilføjer lige over 50kWh på en halv time, som så giver ca 280km ved 180Wh/km. Ser ud til at man så ca. kan køre 2timer for hver 30min opladning, det er IMHO helt godt. 

MikaelH
MikaelH Feb 9

Det er lidt skuffende når du sammenligner med Audi etron. 

Den holder sit maks på 150 kW op til 80%, hvorefter det går lineært ned til 50 kW ved 100%.

Havde håbet at Teslaen kunne holde de 125kW helt til 80%. Specielt med rygterne om at den reelt skulle kunne klare op til 200 kW, men blot er begrænset for at S/X ikke skal se dårlige ud.

https://www.google.dk/amp/s/electrek.co/2018/12/18/audi-e-tron-155-kw-fast-charge-rate/amp/

MikaelH
MikaelH Feb 9

Hvilke stiktyper kan man bruge i en Model 3 ? Hvilke kræver adapter? Og hvad kan den ikke?

KimT
KimT Feb 9

Type 2 og CCS.

Du får et Type2 kabel med bilen, som bruges på de små offentlige lader. De kan levere op til11kWh. 

På de hurtig ladere som f.eks Clever og EON har stående land motorvejen er der fastmonteret CCS stik. Der får du op til 50kWh. Clever og EON er gået sammen om at bygge nogle der kan levere op til 150kWh. IONITY har også hurtigladere med CCS stik. Og det er også CCS stik du skal bruge på Tesla's egen Supercharger.

Så du skal ikke bruge andet end det du får med bilen.

Den sidste standard er CHAdeMO, men det understøtter Model 3 ikke.

Forummets indlæg er redigeret af KimT Feb 9
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »