@niho123
Tror nu stadig den altid vil have cruise control, men den har bare ikke adaptiv cruise control. Min er pt uden AP Basic pakken og den har cruise control som fungerer fint.
De har bare sat prisen på bilen ned og tilbud Lane assist+adaptiv cruise control til ca 30.000 som er lidt mere spiseligt end de 50.000 før hvor man dog fik summon (flyt bilen med mobil) navigate on autopilot som betyder den kunne skifte bane på motorvej efter navigation, og så en auto park feature.
@mbk
Har læst at biler uden Autopilot heller ikke har blind spot warning, auto whipers og auto headlights. Kan du bekræfte det?
@MikaelH
Aner det faktisk ikke, jeg har kun kørt viskeren en gang om morgenen for at fjerne dug, men jeg ved slet ikke hvordan de betjenes andet for et tryk på stalk. Jeg har kun kortvarigt kørt med langt lys, der blændende jeg selv op, det kan man gøre fra auto lys som er stor fordel fra min gamle vogn,.jeg blændende selv ned men ved ikke om bilen ville ellers. Den gik amok med 'chimes' over en cyklist til højre ø, men ved ikke om det var generelt eller blind spot, den tegner alt den ser omkring sig, biler, lastbiler, cykler personer. Parkeringssensor virker som de skal, alt AP udstyret er aktivt hele tiden, den tegner også hvor striber på vej og hvor bilen er i forhold til striberne.
Hvis du har en ide til en test for at be/afkræfte skal jeg nok prøve.
Jeg var på en prøvetur i Århus i går, og her bekræftede ham vi kørte med at disse features er standard på alle biler.
0-100 på 3,5s er i øvrigt en vanvittig oplevelse!
Hvordan kan man se om Autopilot er tilængeligt i bilen? Ved afhentning i fredags blev jeg lovet at det blev slået til "snarest" men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg ser det. Ved kørsel på motorvej i weekenden så det ikke ud til at det var muligt at slå andet end alm cruise control til.
Jeg ved det ikke, men jeg vil gætte at din Settings > Autopilot har en hel del flere valgmuligheder end mit screenshot ovenover.
Vi havde lidt træls vejr i dag, auto på hviskerne klarede opgaven fint. Skal lige vænne mig til at sprinklervæske følger hviskeren, men det er vist smart nok i forhold til at placere den hvor den skal bruges.
Jeg har EAP.. det fungere super fint.. men savner lane change funktion - dvs. den kan foreslå og også finde ud af at skifte lane..
Nogen som har det til at virke med deres version ?
Jeg har EAP.. det fungere super fint.. men savner lane change funktion - dvs. den kan foreslå og også finde ud af at skifte lane..
Det er Navigate on Autopilot du nævner. Det findes ikke i Europa endnu desværre.
Hold blinkeren halvt nede/oppe når du kører med Autopilot, så vil bilen selv trække over i den bane du gerne vil over i. Du skal holde den nede indtil vognbaneskiftet et færdigt, ellers rykker den tilbage i den bane du kom fra :) vejstriberne skifter fra faste til stribede når du gør det
Hvordan kan man se om Autopilot er tilængeligt i bilen? Ved afhentning i fredags blev jeg lovet at det blev slået til "snarest" men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg ser det. Ved kørsel på motorvej i weekenden så det ikke ud til at det var muligt at slå andet end alm cruise control til.
I min Model S med AP1 ser det således ud:
Vedr autopilot til MOdel 3: Jeg modtog en SMS ved levering om at autopilot er inkluderet (kompensation for prisfald). Autopilot er dog ikke installeret og burde, kunne, skulle komme med en OTA - er der nogen der ved hvornår man kan forvente den næste opdatering? Er det noget der bare pludselig er der en morgen eller er der et system for opdateringer?
Der er mig bekendt ikke en officiel udmelding vedrørende et aktiveringstidspunkt men forlydende er at det vil komme i løbet af april. Det er baseret på rygter der stammer fra hvad der er blevet fortalt på service centeret.