Loading...
dk

Opticoat behandling | Tesla Forum

Chris
Chris Sep 24 '14
Fik Opticoat behandlet min TMS for lige over en måned siden. I sammenligning med nogle af de andre indlæg her på forummet syntes jeg dog ikke det er helt så effektivt som forventet. Det gælder dels lakken, men også forruden. Har håbet på en lille mirakeleffekt hvor jeg ikke behøvede at bruge viskerne meget. Det er lamgt fra tilfældet. Andre der har lignende oplevelser ?
T3S7A
T3S7A Sep 24 '14

Uden at jeg kender noget til Opticoat, og hvad man skal forvente osv. Men kan tydelig se at dine dråber samler sig, og ligner noget der vil løbe af, hvis der var lidt vind. 

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Sep 25 '14

Lakken ser ud som den skal. Man skal tænke på at der oven på opticoatlaget ligger et tyndt lag opti seal som beskytter hær de processen, optiseal perler ikke så flot som opti coat der ligger inden under. Opti seal holder et par måneder så du kan se frem til at lakken begynder at perle mere og mere. Jeg behandler forruden som en ekstra service og er ikke med i prisen. Jeg har modtaget 3 klager over dårlig virkning på forruden i alt og det er for mange. Derfor vil det ikke være at finde fremover inkluderet i behandlingen da 99 procent af tiden går med lak, og ikke ruder, og vil ikke have det skal overskygge det arbejde der ligges i lakken. Overvejer også om jeg i fremtiden skal lade være med at gå med livrem og seler og så droppe opti seal og nøjes med opticoat

Forummets indlæg er redigeret af DetailingBilpleje Sep 25 '14
Kristian70k
Kristian70k Sep 25 '14

mega nalle at produktet bliver mindre på grund af klager.. vil nu alligevel gerne have min forrude med i handlen når det er min tur.. og betaler gerne for det :)

Comeback
Comeback Oct 5 '14

Så fik min baby en gang Opti coat:

@morten det ser godt ud : det er god service at du spurte om jeg ville have Optiseal eller uden, det samme gælder ruderne. jeg glæder mig nu til Opty Coat'en er fuld hærdet og sealen er slidt af så den fulde effekt kommer frem :)  

DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Oct 6 '14

Hej Henrik. Er glad for du er tilfreds 

Kristian70k
Kristian70k Nov 9 '14

@DetailingBilpleje hvordan tager Opti coat en god gang bilvask? jeg ved at jeg ikke er for god til at vaske den selv.. eller måske en dampvask?

Kristian70k
Kristian70k Nov 9 '14

og har du åben i julen?

heinzemann
heinzemann Nov 12 '14

@DetailingBilpleje hvad koster sådan en behandling?

Hejgaard
Hejgaard Nov 12 '14

Jeg tror at "alle os" der har levering i december er interesserede i at høre priser på denne behandling - jeg overvejer også en tur til Odense.

Kristian70k
Kristian70k Nov 12 '14

 

ja.. vi kan evt lave en tesla dag dernede hvor Ken kommer og hjælper med kamera i pausen :) 

 

kajakaj
kajakaj Nov 13 '14

Opticoatbehandlingen koster 3500 kr. + moms og er rigtig godt givet ud.

heinzemann
heinzemann Nov 13 '14

Tak kajakaj, det var egentlig ikke så galt endda. Dertil kommer lige en tur over broen (for nogle af os) ;)

SQLCPH
SQLCPH Nov 13 '14
Det er også en slat penge... Jeg kan godt lide at vaske min bil selv med skumlanse/2 spande og give den lakforsegler med voks bagefter. Der findes gode guides lavet af bilvask.nu så vidt jeg husker.

Hvem ved hvordan bilen er behandlet fra fabrikken? Jeg så at dem der stod ved kirstinehøj afviste vandet meget godt så en form for lakforsegler må være givet.

Er bilen transporteret på en lastbil fra US og Holland? I så fald skal lakken på et tidspunk renses med en claybar inden den får lakforsegler og voks. Udfordringen er at det er vinter når bilen modtages og derfor ikke nemt at vaske selv udenfor.
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Nov 13 '14

Hej alle. Det handler ikke om lakforsegling eller ej. OptiCoat er ikke en forsegling, men en coating der er hårdere end bilens egen klarlak - derved delvis ridsebestandig! Ridser går virkelig dybt i den bløde Tesla-lak. 3500+moms resten af året.

Har man lyst til at nørde i weekenderne er der ingen problem i at give forsegler og voks oven på opticoat.

 

 

SQLCPH
SQLCPH Nov 13 '14
Hej detailing (antager at du er manden med firmaet) :-) tak for denne opdatering. Jeg var lidt usikker på om man kunne give forsegler og voks ovenpå. Hvor længe holder en opticoat behandling? Og kan hyppig vask med højtryk (ikke 120 bar direkte) risikere at ødelægge coatingen?

Hvor længe tager en behandling? Antager at den skal vaskes i bund, clayes, affedtes og poleres inden opti? Og sidst bør behandlingen foretages ASAP efter levering eller kan den gøres senere (2-3 mdr)
120281
120281 Nov 13 '14

Nu kan jeg jo godt lade detail vente med at svare. Men os der har læst tidligere tråde ved det tager 2 dage og man også kan lave opticoat på biler der er over 6 mdr gamle. Plejer at være en lavere pris på nyere biler 0-6 mdr. end 6+mdr. Men så har han tilbud en gang i mellem på dem over 6+ mdr.

Hvis jeg køber en 1 år gammel bil i Tyskland tager jeg forbi Opticoat på vej hjem :-)

 

Hejgaard
Hejgaard Nov 13 '14
Det lyder godt. Så er der et par overnatninger med familien og en god tur i Teslaen. Win Win.. :-)
DetailingBilpleje
DetailingBilpleje Nov 13 '14

Sqlcph : behandler man coatingen pænt dvs uden de alt for skrappe vaskehaller for tit og helst vasker i hånden med 2 spande og nænsomt, så holder den teoretisk altid. Mht højtryk så skader 120 bar intet. Højtryk er det mest skånsomme for lakken. Vi har forresten delvist åben mellem jul og nytår også.

SQLCPH
SQLCPH Nov 13 '14
Tak for det detailing :-) jeg får sansynligvis først leveret i januar men du har lige overbevist mig om at opticoat er det rigtige for mig. Lad os tales ved senere når jeg har en mere firm leveringsdato
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »