Loading...
dk

Teslas nye 250KW opladere | Tesla Forum

koden
koden Mar 11 '19

jeg formoder ikke de er relevante for os med de efterhånden gamle 2015 S modeller?  :-)

https://ing.dk/artikel/efter-flere-forsinkelser-tesla-lancerer-super-ladestationer-med-250-kw-224543

KimT
KimT Mar 11 '19

Det at de hæver til 145kWh på V2 for et par betyder ikke noget (på rejsen sydpå efterhånden som de bliver fyldt nok også). Men det at bilen forvarmer batteriet ville i nogle tilfælde kunne hjælpe. Om vinteren når vi har været på besøg i Gråsten så når batteriet ikke at blive varmt når vi skal retur - inden vi rammer Rødekro.  

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 11 '19
webercarbmann
webercarbmann Mar 11 '19

Hvis man ikke deler lader med en anden bil vil det da betyde noget?  Jer er har 85 og 90 modeller - får i 120 Kw pt?   Vi har en 70D og får max 114 Kw pt. Interessant at se hvor meget hastigheden stiger på de gamle biler. 

Forummets indlæg er redigeret af webercarbmann Mar 11 '19
mbk
mbk Mar 11 '19

Selve benene/DC pins i stikket på S/X er også en begrænsende faktor, hvor DC pins CCS pins se ud til at være større. Pre heating af batteri burde hjælpe, men ledningsnet og stik er nok ikke designet til mere end 150kW. Jeg er ærligt lidt forundret over at de kan opgradere TM3 til 250kW, men de har lavet mere effektiv batteri køling på TM3 som må være en stor del af forklaringen. 

koden
koden Mar 11 '19
Citat fra webercarbmann

Hvis man ikke deler lader med en anden bil vil det da betyde noget?  Jer er har 85 og 90 modeller - får i 120 Kw pt?   Vi har en 70D og får max 114 Kw pt. Interessant at se hvor meget hastigheden stiger på de gamle biler. 

Jo... men jeg synes sjældent jeg må dele lader. Altid et par fri.
Gustavsfar
Gustavsfar Mar 11 '19

Har S85 fra primo 2015 og lader typisk 116 kW. Enkelte gange har jeg dog set den lade med 118 kW.

KimT
KimT Mar 11 '19

70 lader langsommere fordi batteriet kun er på 350V kontra 400V.  Men de kunne vel god tilbyde op til 145kWh på de gamle modeller på V2. Det er jo i forvejen ikke mange min den lader med 116kWh

Forummets indlæg er redigeret af KimT Mar 11 '19
mbk
mbk Mar 11 '19

Model 3 har også kun 350V batterispænding, men det er der åbenbart ikke meget hindring i.