Loading...
dk

Fascinerende bil med mange mærkelige løsninger | Tesla Forum

UffeL
UffeL Mar 21 '19

Jeg har nu haft min TMS85D i et par måneder, og jeg er stadig både meget glad for den og fascineret af teknikken. Men det er også en bil med mange mærkelige løsninger, som f.eks.:
1. Hvorfor er der ikke et lille ekstra manuelt håndtag til åbning af frunk under mit instrumentbord i passagersiden? Der er gjort plads til det! Hvordan skulle jeg kunne åbne frunken uden strøm?
2. Hvis jeg vil sætte strøm til et dødt 12v batteri, så er der bag nosecone en tap med en rød plastkappe. Den er svejst på stel (rød på stel!), og jeg kan ikke finde et stik til plus.
3. Jeg har fundet bugseringsøjet fortil, men der er ikke et bagtil. Jeg har spurgt Tesla, og de siger, at så må kranvognen sætte wiren på baghjulsophænget ;-)
4. Hvorfor er der ikke en knap, der hedder Dvale eller Slumre, så bilen kunne stå i et par uger uden at tabe strøm? Normalt behøver batterier ikke tabe så meget strøm.

mbk
mbk Mar 21 '19

1. Kommer lidt an på udgave, men en 85'er har nosecone, så er det denne:

Side 24 http://assets.teslastatic.com/2015_Dual_Motor_Model_S_Emergency_Response_Guide.pdf

Ryk nose cone af og du kan åbne den manuelt.

2. Se videoen

https://www.youtube.com/watch?v=DPUcUOd1r1w

3. Jeg fik en S trukket op på lad en gang, vogn manden ville ikke bruge øjet da han sagde det var for besværligt, han satte kabel omkring noget af ophænget til det ene forhjul. Det gik fint nok, han sagde at han havde hentet nogle norske Model S før.

4. Lad være med at bruge appen og den finder ud af det selv.

Forummets indlæg er redigeret af mbk Mar 21 '19
P85DK
P85DK Mar 21 '19

1: Manuelt håndtag til åbning af frunk i passagersiden? Hvorfor passergersiden? Du åbner jo hurtigere fra skærmen alligevel, hvorfor vil du give en passager mulighed for at åbne den?

4: Slå 'Always connected' fra - Controls > Displays > Energy Saving

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Mar 21 '19
UffeL
UffeL Mar 21 '19

Tak til mbk for nyttige svar - super!
1. Den guide skal jeg have læst grundigt - kendte den ikke. Åbningsmetoden skal afprøves!
2. Jeg kan godt se i videoen, at der er en tap på en rød sokkel (plus). Den er jeg ret sikker på, jeg ikke har. Men jeg skal lige have tjekket igen.
3. Jeg har lagt mit bugseringsøje i UMC-posen i bagagerummet sammen med et "nose cone aftrækkersæt". Så kan jeg sætte øjet på på under et minut ;-)
4. Yes, det satser jeg også på

UffeL
UffeL Mar 21 '19

P85DK

Det jeg mener med mit pkt. 1 er: hvis jeg skulle komme i den situation, at jeg ikke kan åbne frunken elektrisk (fra skærm eller med fob), ville det være rart at kunne åbne den manuelt. Det kan man i nogle modeller ved hjælp af et lille håndtag under instrumentpanelet - men ikke i min model. Men mbk har nu anvist, hvordan jeg skal gøre i min.