Loading...
dk

Ladekurver | Tesla Forum

tvegaard
tvegaard Apr 10 '19
Jeg har set en del ladekurver, hvor M3’eren kommer hurtigt op på maks-effekt og holder den indtil ca. 50%, hvor den så lader langsommere og langsommere frem mod 100%. Nu har jeg endelig fået hjemmeladeren op at køre, men her oplever jeg intet dyk. Den er godt nok også helt nede på 9kW (pga. en gammel installation), men det er fedt, at den holder niveauet fra start til slut.

Er de kurver med dyk kun et issue på SuC’ere?
MikaelH
MikaelH Apr 10 '19

Ladekurven gælder i princippet også for din hjemmelader, men 9 kW er langt under grænsen, så det er intet problem at lade med 9kW fra 0 til ~100%. 

Du kan bruge analogien med at hælde vand op i et glas. Til at starte med bliver du nødt til at være lidt forsigtig. Når du er igang så kan du hælde til, og når glasset er ved at være fuldt så skal du være forsigtig igen.

Her svarer 120kW (senere 250kW) til at hælde til. 9kW er ultra forsigtigt.

Ved 90% kan bilen ca. modtage 20kW, faldende til omkring 5kW ved 100%.

 

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Apr 10 '19
MikaelH
MikaelH Apr 10 '19

Fordi at bilen maks kan lade med 11kW på AC, så bliver ladekurven kun relevant på DC fast chargers.

På nuværende tidspunkt er der en del 50kW DC ladestationer. Det kan Model 3 klare op til ca. 80%.