Loading...
dk

Model 3 Longe Range RWD - begrænset tilgængelighed og AP er standard | Tesla Forum

M3rasmus
M3rasmus Apr 26 '19

I et nyhedsbrev udsendt her til morgen, bliver det gjort klar at alle modeller har AP som standard, samt at Long Range RWD er tilgængelig i et begrænset oplag på udvalgte steder i Europa. Så jeg tror ikke man skal vente alt for længe.

Hvis man kigger på amerikanske forummer, har det været en enighed om at AP ikke er standard på LR RWD - men det har vi nu sort på hvidt i nyhedsbrevet.

 

Husk at bruge en referral kode hvis i bestiller for at få de 7500 km supercharging. I må gerne gerne bruge min: https://ts.la/rasmus41022

Forummets indlæg er redigeret af M3rasmus May 20 '19
Nikolaj123
Nikolaj123 Apr 26 '19

Så bliver det spændene om det også gælder ikke leverede biler, som blev bestilt inden AP blev standard.. (det gør det nok ikke)

MikaelH
MikaelH Apr 26 '19

@Nikolaj123

AP er jo ikke gratis i de "nye" biler. Prisen blev samtidigt sat op. Så du kan være helt sikker på at biler bestilt inden ikke har AP, for du har ikke betalt for det.

@M3rasmus

Gider du sende mailen videre til mikael6662@gmail.com ?

M3rasmus
M3rasmus Apr 26 '19
Citat fra MikaelH

@Nikolaj123

AP er jo ikke gratis i de "nye" biler. Prisen blev samtidigt sat op. Så du kan være helt sikker på at biler bestilt inden ikke har AP, for du har ikke betalt for det.

@M3rasmus

Gider du sende mailen videre til mikael6662@gmail.com ?

Hermed gjort
jramskov
jramskov Apr 26 '19

Jeg har heller ikke modtaget noget nyhedsbrev fra Tesla. Kan du smide indholdet her?

MikaelH
MikaelH Apr 26 '19

Med en rækkevidde på 415 kilometer (WLTP), en acceleration fra 0-100 km/t på så lidt som 5,6 sekunder og en topfart på 225 km/t, er Model 3 Standard Range Plus nu tilgængelig til kr. 376.520. Design og bestil din i dag.

Derudover er Autopilot nu inkluderet som standardudstyr i alle modeller. Autopilot gør det muligt for din bil at styre, accelerere samt bremse automatisk for andre biler og fodgængere på sin vej.

Vi tilbyder Model 3 Long Range med baghulstræk i udvalgte butikker på tværs af Europa i begrænset oplag. Model 3 Long Range med baghulstræk har en højtydende motor som giver en anslået rækkevidde på 600 kilometer (WLTP) på en enkelt oplading. Besøg nærmeste butik for at lære mere.

Nikolaj123
Nikolaj123 Apr 26 '19
Citat fra MikaelH

@Nikolaj123

AP er jo ikke gratis i de "nye" biler. Prisen blev samtidigt sat op. Så du kan være helt sikker på at biler bestilt inden ikke har AP, for du har ikke betalt for det.

@M3rasmus

Gider du sende mailen videre til mikael6662@gmail.com ?

 

Nej, det gør det ikke, der er dog en laaang tråd her, hvor der er nogen der har standard modellen som har fået tilføjet AP uden at de hævede prisen fra de 35.000$

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/owners-with-no-ap-thoughts-plans-speculation-on-what-happens-next.148914/page-8  

MOS
MOS Apr 26 '19
Citat fra MikaelH

Vi tilbyder Model 3 Long Range med baghulstræk i udvalgte butikker på tværs af Europa i begrænset oplag. Model 3 Long Range med baghulstræk har en højtydende motor som giver en anslået rækkevidde på 600 kilometer (WLTP) på en enkelt oplading. Besøg nærmeste butik for at lære mere.

Baghulstræk = Slipvind? :-D

Er lidt i tvivl, om det skal deles "baghuls-træk" eller "baghul-stræk" :-/

Så' det fredag :-)

Forummets indlæg er redigeret af MOS Apr 26 '19
M3rasmus
M3rasmus Apr 26 '19
Citat fra MOS
Citat fra MikaelH

Vi tilbyder Model 3 Long Range med baghulstræk i udvalgte butikker på tværs af Europa i begrænset oplag. Model 3 Long Range med baghulstræk har en højtydende motor som giver en anslået rækkevidde på 600 kilometer (WLTP) på en enkelt oplading. Besøg nærmeste butik for at lære mere.

Baghulstræk = Slipvind? :-D

Er lidt i tvivl, om det skal deles "baghuls-træk" eller "baghul-stræk" :-/

Så' det fredag :-)


baghul-stræk lyder ikke rart. Men det er dog bedre end allehul-stræk.
Forummets indlæg er redigeret af M3rasmus Apr 26 '19
Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 26 '19
Nogen der har en ide om hvorfor RWD LR kun tilbydes i et begrænset oplag i udvalgte butikker.
Seneste info jeg har fået er at de produceres her i foråret. Hvorfor er man tilbageholdende med den model når der tilsyneladende er stor interesse, især i DK fordi man lige præcis kommer under afgiftsgrænsen. Er det for at simplificere produktionen?
MikaelH
MikaelH Apr 26 '19

Det er både for at simplificere produktionen, også for at optimere indtægterne.

Pt. er de begrænset af antallet af celler der produceres. Så de kunne sælge/bygge flere biler hvis der var celler nok. Når det er tilfældet, så giver det mening at styre folk over imod nogle modeller hvor indtjeningen er større. 
Alternativt hvis de vælger en SR+ i stedet for, så vil de til gengæld kunne bygge nogle flere, da den model ikke bruger så mange celler.

Grunden til at den overhovedet bliver tilgængelig er nok for at tilfredsstille dem som har ventet længe på netop den model. Er du helt ny til Tesla, så vælger du jo bare mellem det der tilbydes på hjemmesiden, og du ville aldrig vide at en LR RWD var en mulighed.

 

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Apr 26 '19
M3rasmus
M3rasmus Apr 26 '19
Hvis man bor i et andet land end Danmark, vil prisforskellen og være end dem mindre mellem LR RWD og AWD - for uden moms og afgift, er der ikke langt. 
Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 26 '19
MikaelIH og M3rasmus, tak til Jer, det giver god mening!
Nikolaj123
Nikolaj123 Apr 26 '19
Citat fra M3rasmus Hvis man bor i et andet land end Danmark, vil prisforskellen og være end dem mindre mellem LR RWD og AWD - for uden moms og afgift, er der ikke langt. 

Jeg giver 4.324 kr. i registreringsafgift for min AWD LR, det er ikke alverden.. 

Laksefiskeren
Laksefiskeren Apr 26 '19
@Nikolai123, har du valgt noget ekstraudstyr? 
Nikolaj123
Nikolaj123 Apr 26 '19
Citat fra Laksefiskeren @Nikolai123, har du valgt noget ekstraudstyr? 

Nej 

Laksefiskeren
Laksefiskeren May 2 '19
Lidt sjovt at LR RWD er på menuen i Kina, se her:
https://www.tesla.cn/model3/design?redirect=no#battery
M3rasmus
M3rasmus May 2 '19
Citat fra Laksefiskeren Lidt sjovt at LR RWD er på menuen i Kina, se her:
https://www.tesla.cn/model3/design?redirect=no#battery ;
Ud fra de priser, er AP inklusiv på deres LR RWD model. Så det er sgu lidt snyd det ikke er tilfældet i EU
Laksefiskeren
Laksefiskeren May 3 '19
Blev ringet op af Tesla at de nu har stelnummer på min LR RWD bil, at den er på vej med skib til Belgien. Jeg kan afhente den medio, ultimo maj. Bestilt den 23/4 - Sort, sort, 19”, Alm autopilot.
Overraskende hurtigt synes jeg.
mbk
mbk May 3 '19
Citat fra Nikolaj123

Jeg giver 4.324 kr. i registreringsafgift for min AWD LR, det er ikke alverden.. 

Hvis bare Telsa tillod os at registrere AP efter levering så var det 0kr, oh well.

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 »