Loading...
dk

Autopilot holder for langt til højre | Tesla Forum

koden
koden Apr 26 '19

Er det kun min model S der ikke holder vejbanens midte med AP slået til?

Føler ind imellem at jeg er ved at ramme bilen i højre vejbane mens der er masser af plads til venstre.

Gronhund
Gronhund Apr 26 '19

Er det generelt eller kun lidt efter du har slået autopilot til?

Jeg bliver nogen gange nød til at slå autopilot fra, lige efter jeg har slået det til, fordi bilen trækker kraftigt til højre. Så gør jeg det nogle gange, og så placerer den sig korrekt tilsidst. Hvis den ikke trækker for langt ud, kan jeg også holde den på AP, og så kommer den langsomt ind og kører korrekt i midten.

Men hvis det er hele tiden, så lyder det til, at dit kamera skal justeres (synes jeg at have læst andre skrive).

koden
koden Apr 26 '19

det må jeg lige teste... får det tjekket nu hvor jeg bestiller 80.000 km service

mmk
mmk Jan 30 '20
Havde lidt lignende problem med at min S85D "flød" ligesom fra side til side, med autocruize tændt og specielt mod højre linie, hvor den også lykkedes at køre lidt over ... meget ubehageligt.

Det viste sig at være Tesla skyld, da de ikke havde spændt styreboltene med ret moment, efter deres sidste kampagne i 2019. De var altså lidt løse og dermed kunne bilen ikke styre præcist efter navien. Enkel rettelse hos Tesla.

Derfor check om der er slør i rettet eller det klager rigeligt meget, når du drejer rettet fra side til side i stående stand.
Bianco
Bianco Jan 30 '20


 

Citat fra Gronhund

Er det generelt eller kun lidt efter du har slået autopilot til?

Jeg bliver nogen gange nød til at slå autopilot fra, lige efter jeg har slået det til, fordi bilen trækker kraftigt til højre. Så gør jeg det nogle gange, og så placerer den sig korrekt tilsidst. Hvis den ikke trækker for langt ud, kan jeg også holde den på AP, og så kommer den langsomt ind og kører korrekt i midten.

Men hvis det er hele tiden, så lyder det til, at dit kamera skal justeres (synes jeg at have læst andre skrive).

Jeg havde præcis det problem. AP 1 var nogle km om at rette ind til ca. midten af banen. Det skyldes skift af forruden uden kalibrering - fixet hos Tesla.