Loading...
dk

Maingau - betaling? | Tesla Forum

jramskov
jramskov Apr 29 '19

Jeg har lige oprettet mig på Maingau. Når jeg engang har fået ladekortet tilsendt, hvordan foregår betaling så?

Jeg kan se man kan tilføje en bankkonto, men det synes jeg ikke giver mening. De vil da ikke kunne trække penge fra min konto blot ved at få et bankkontonummer.

ClausK
ClausK Apr 29 '19
Jeg oplyste IBAN / BIC SWIFT og så hvad banken hed, det står på min Maingau konto som gyldigt betalingsmiddel men har ikke ladet på kortet endnu så ved ikke om det funker.
Syntes også det var underligt at det ikke er kreditkort de vil have ?
kimj
kimj Apr 29 '19
Quote from jramskov

Jeg har lige oprettet mig på Maingau. Når jeg engang har fået ladekortet tilsendt, hvordan foregår betaling så?

Er det ikke noget med, man ikke behøver og bestille kort, man kan åbne for opladning på app'en ?

mbk
mbk Apr 29 '19

Jeg brugte en bankkonto Euro hos N26 og tankede strøm for 1.44EUR i Marts, fik en faktura per email men pengene er aldrig blevet trukket så kan ikke helt svare på det. N26 support siger at alt er OK fra deres side men Maingau har ikke trukket pengene, jeg har ikke hørt noget fra dem.

Man kan godt betale med telefon mens man står ved standeren, så RFID er bare redundans/bekvemmelighed hvis telefonen ikke lige skulle dække eller teknikken drille. Vist det samme med NewMotion, som virker meget på samme måde med gratis oprettelse, app og tilsendt RFID kort. Vil opfordre til at oprette begge, Maingau kortet er sikkert oftest billigst, især i Danmark, men CCS ladere kan godt være billigere i udlandet grundet de er minut afregnet hos NewMotion og kWh afregnet hos Maingau. Det er fint hvis der nu er en lader hvor man tilfældigvis skal holde, sol så virker med det ene og ikke det andet netværk. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Apr 29 '19
jramskov
jramskov Apr 30 '19

@mbk: Hvorfor oprette en ny bankkonto til det?

Altid godt med en backup løsning, så nu har jeg også bestilt et New Motion kort. Plus point til New Motion, alene fordi deres side er på engelsk :)

Forummets indlæg er redigeret af jramskov Apr 30 '19
MikaelH
MikaelH Apr 30 '19

@jramskov

Der er typisk et gebyr forbundet med at et udenlandsk firma hæver penge på din konto. 
I mit tilfælde er det 20-100kr pr. overførsel. Er ikke lige klar over hvilken kategori den type overførsel hører ind under. 

Ved at oprette en bankkonto ved N26 kan man typisk opnå nogle fordele på gebyrsiden. 
Hvis det viser sig at koste 20kr. pr. md, hvor jeg har et forbrug på Maingau, så lever jeg nok med det. Men 100kr, så begynder det at blive en træls løsning.
Alt dette skyldes udelukkende at de ikke tager imod kortbetalinger ved Maingau. Forhåbentligt ændrer det sig i fremtiden.

jramskov
jramskov Apr 30 '19

Ahh...selvfølgelig, gebyrer :(

Det må jeg lige tjekke hos min bank.

jramskov
jramskov May 1 '19

25kr ser det ud til at koste hos min bank, det betyder ikke så meget hvis man benytter det ofte.

Hvad koster det hos N26, synes ikke umiddelbart jeg kan finde noget info på det?

mbk
mbk May 1 '19

@jramskov

Som jeg forstår det er SEPA Direct Debit en lokal overførsel og derfor uden omkostninger, så regner ikke med at der er gebyr mellem Maingau og N26 (eller anden EU konto) Men fordi vi har DKK og du betaler i EUR bliver der en udenlandsk overførsel og danske banker ligger så et gebyr på. 

jramskov
jramskov May 2 '19

OK, tak. dvs hvis man opretter en konto ved N26 flytter man sådan set blot gebyret for jeg tænker der vil være gebyr på en overførsel fra min bank til N26. 

mbk
mbk May 2 '19

@jramskov

Du kan enten selv lave en bankoverførsel eller bruge f.eks Transferwise(+Trustly) til at overføre til N26, det kostede mig 9kr at overføre 200EUR til DKK/EUR middelkurs, jeg blev trukket 1503.33 kr på kontoen, de laver noget hurlumhej med at logge ind på din netbank og overføre til en dansk konto og så til EUR. Det var lidt nervepirrende at lade et værktøj logge ind på min netbank for mig og bekræfte med nemid.

jramskov
jramskov May 2 '19

Det lyder en smule skummelt :)

MikaelH
MikaelH May 2 '19

Hvis gebyret er ca. 25kr pr. md via en din egen konto, så synes jeg ikke at det er besværet eller risikoen værd :) 

Havde Maingau faktureret pr. opladning og ikke pr. måned så havde det været en anden snak!

jramskov
jramskov May 2 '19

Der er flere faktorer. Hvis man kun bruger sit Maingau kort en sjælden gang kan det blive 25kr ekstra per opladning. Ikke noget man går fallit af, men det kan godt være der er andre muligheder der så er billigere. Vi har et EON abonnement, så vi vil selvfølgeligt primært bruge deres ladere, men der er flere steder hvor Clever har 50kw ladere og der kun er 11kw EON ladere i nærheden. Der kunne jeg godt finde på at benytte Maingau kortet for at lade hurtigere, medmindre der billigere løsninger?

MikaelH
MikaelH May 2 '19

Det er rigtigt nok. Men synes stadig at den tid du skal investere for at spare maksimalt 25kr pr. md, slet ikke stemmer overens med gevinsten ved det.

jramskov
jramskov May 2 '19

Enig. Jeg tænkte mere på om det var lige så billigt at benytte et ladekort fra et andet firma. Mit eksempel med Clever 50kw ladere f.eks. ser Maingau ud til at være noget billigere end f.eks. NewMotion, ifølge deres kort: price per kWh€ 1.19. Det er cirka det samme for Plugsurfing.com: 8.43 DKK per kWh.

mbk
mbk May 2 '19

Altså man behøver ikke bruge Trustly, transferwise kan vist også bare få dig til at overføre til en DKK konto. 

mbk
mbk May 2 '19

Jeg har både Maingau og NewMotion på min N26 konto. 

mbk
mbk May 2 '19

Der er forresten også andre fordele ved N26 som gratis hævning af Euro i udlandet. 

MikaelH
MikaelH May 2 '19

Lad os sige at du lader 40kW hos Clever på en måned, så koster det ca. 3kr/kWh + 25kr i gebyr ved Maingau, eller 145kr.

Lader du via NewMotion, så er det et dårligt eksempel, for mig bekendt så bruger de også kontooverførsel :)

Lader du via Clever (Brik til 350kr) så koster det 5,5kr/kWh eller 220kr + engangsbetalingen på 350kr.

Plugsurfing koster 8,43 * 40 = 337kr. 

Så selv med gebyret er Maingau klart den billigste løsning (pt.)

Sider: 1 2 »