Loading...
dk

Køge udvider til i alt 24 SuC | Tesla Forum

KJL
KJL May 2 '19

https://twitter.com/JabbaGentum/status/1123997668789891078

Var selv forbi i dag og den er god nok. Der er 12 nye sokler. Bliver DKs største SuC station, medmindre de gør det samme i Middelfart.

KimT
KimT May 2 '19

De skulle hellere få startet op på Holbæk, Esbjerg og Holstebro.

KJL
KJL May 2 '19
Quote from KimT

De skulle hellere få startet op på Holbæk, Esbjerg og Holstebro.

Der er god grund til at Køge har fokus. Den bliver jo ikke kun anvendt af danskere. De andre kommer. Med eller uden brok. 

PeterE
PeterE May 2 '19
Fedt med Køge, det bliver mange gode for :)

Og Nordsjælland flyder med Teslaer og har og får ingen SuC’ere...
Gyzz
Gyzz May 3 '19

jeg stemmer for en i Holbæk og gerne en Nord for københavn der kan være rigtigt langt til SuC - hvis man ikke skal til Sverige ;-)

mbk
mbk May 3 '19

@PeterE

SuC != destinations ladning

Fordi der er en stor population er ikke årsag til supercharger, det skal være et punkt hvor meget traffik flyder igennem.

@Gyzz

Der er knap 50km til Slagelse og Køge, det er ikke langt til en superlader hvis du kigger på EU

Stemmerne er heldigvis ligegyldige, da det forhåbenligt er baseret på bruger data.

Forummets indlæg er redigeret af mbk May 3 '19
kimsc
kimsc May 3 '19
Mon ikke de nye stalls bliver ccs only?
mbk
mbk May 3 '19

@kimsc

Mon ikke de bliver dual.

kimsc
kimsc May 3 '19

@kimsc Jeg tænker at det fordyrer en stall betydeligt at gøre den dual. Hvis det samtidig skal gøres for få tusinde biler med en gammel stiktype der ikke kommer flere af, så giver det vel ikke meget mening når der er i forvejen er tolv stalls de kan lade på.

Jeg er klar over at der er kapacitetsproblemer nu og især for TM3 men har der været udfordringer med kapaciteten før da, mens der kun var TMS/X og 12 stalls?

PeterE
PeterE May 3 '19
Citat fra mbk

@PeterE

SuC != destinations ladning

Fordi der er en stor population er ikke årsag til supercharger, det skal være et punkt hvor meget traffik flyder igennem.

@Gyzz

Der er knap 50km til Slagelse og Køge, det er ikke langt til en superlader hvis du kigger på EU

Stemmerne er heldigvis ligegyldige, da det forhåbenligt er baseret på bruger data.

Det er jeg klar over og det var blot en konstatering, jeg har aldrig savnet en SuC oppe hos mig - men jeg møder en del nordmænd og svenskere som ikke forstår det :)
mbk
mbk May 3 '19

@kimsc

Jeg er helt enig i at vi får CCS only ladere, men jeg tror det er lidt ude i fremtiden. Måske det bliver Type-2 only som bliver retrofittet til CCS only, det burde være rimelig billigt. 

KXR
KXR May 6 '19

Men kun 135kW. Suk
baldur
baldur May 7 '19
Citat fra KXR
Men kun 135kW. Suk

Hvorfra har du det? De er ikke sat op endnu.