Loading...
dk

Registreringsafgift på FSD | Tesla Forum

baldur
baldur May 8 '19

Tesla har sat prisen op på FSD til 50.000 kr. Men det er før registreringsafgift. Kontantprisen stiger med 65.000 kr når man klikker det til.

Hvis man køber det efterfølgende så koster FSD 59.000 kr.

Kan det passe at det faktisk er billigere ikke at klikke FSD af og så købe det "over the air" på dag 1?

 

MikaelH
MikaelH May 8 '19

Ja, det er sådan afgiftssystemet virker i Danmark. 
Tesla har desværre valgt ikke at udnytte det. Ellers kunne de jo passende tilbyde FSD til 50.000kr via din konto de første 14 dage efter levering, hvorefter den stiger til 59.000kr. Så havde du sparet registreringsafgiften af de 50.000kr.

 

koden
koden May 8 '19

FSD er ?

koden
koden May 8 '19

:-) Tak

bskaarup
bskaarup May 26 '19
Dette er tilsyneladende ændret igen så det nu koster 50.000 uanset om man køber det med bilen eller senere. Men ved at købe senere sparer man evt. registreringsafgift hvilket svarer til 15.000 på de dyre modeller.
Forummets indlæg er redigeret af bskaarup May 26 '19
NBO
NBO May 27 '19

Det skulle jeg have vidst! De 15k kunne man vel godt have sparet. Men nå sådan er det jo :)

bskaarup
bskaarup May 27 '19

Hvis du først får bilen 6/6 så kan det vel stadig ændres? Det ville jeg forsøge hvis jeg var dig.

Salikasen
Salikasen May 27 '19
Det var muligt for mig at vælge det fra dagen før jeg hentede bilen. Så det må det også være for dig..
NBO
NBO May 27 '19

Fedt, tak for informationen! Jeg tager fat i Tesla!

husfeldt
husfeldt Jun 1 '19

Jeg købte slut feb, lige inden EAP forsvandt (uden varsel) til fordel for FSD..7 dage senere ... til samme pris.

Mon Tesla virkelig mener det skal koste 50.000kr for en software update - det er ikke iorden service - og ihvertfald ikke et "tilbud" jeg kunne finde på at sige ja til.

 

PeterE
PeterE Jun 1 '19
Quote from husfeldt

Jeg købte slut feb, lige inden EAP forsvandt (uden varsel) til fordel for FSD..7 dage senere ... til samme pris.

Mon Tesla virkelig mener det skal koste 50.000kr for en software update - det er ikke iorden service - og ihvertfald ikke et "tilbud" jeg kunne finde på at sige ja til.

 

Det handler ikke om service eller ikke service, det er fløjtende ligegyldigt om autopilotem består af skruer og møtrikker eller bare er software. Den er 50000 værd for dig hvis du vil bruge den. En software update ligger der 100.000-vis udviklingstimer i og det er dem du betaler for. Intet urimeligt i det :)
husfeldt
husfeldt Jun 1 '19

Nej - det er ikke ligegyldigt - cost pris for Tesla for her at give en rimelig kunde-behandling er her 0 kr.  - det er en software opgradering. Jeg købte 7 dage tidligere hvor ingen vidste at EAP ville udgå og der kom FSD til samme pris.

Undskyld mig, men i min verden er det rimelig kundepleje at kigge lidt baglæns og som min. give en fair pris - til de som ikke kunne have købt FSD og istedet gik all in på en EAP.

50.000 kr, det kan Tesla godt glemme alt om det kommer jeg ikke til at give, hverken pga pris, eller grundet principper.

 

Forummets indlæg er redigeret af husfeldt Jun 1 '19
P85DK
P85DK Jun 1 '19
Citat fra husfeldt

Nej - det er ikke ligegyldigt her - cost pris for Tesla er 0 kr. mao. at give en rimelig pris fordig jeg købte 7 dage tidligere en den option eksiterede synes jeg vil være fin -m og gratis - service.. men jeg slipper aldrig 50.000kr for at komme fra EAP til FSD - både pga cost og pga principer..

I mine unge dage da jeg solgte store databaser til mainframes blev jeg også tit mødt med at lige præcis deres licens jo havde en kostpris på 0 kr. og derfor skulle de da have den gratis eller i det mindste meget billigt.

Hvis du ikke havde mulighed for at købe den da du bestilte så er det selvfølgelig ærgerligt når du gerne vil have den. De har præsenteret dig for en pris der gør det muligt for dig at få den, den er du så åbenbart ikke tilfreds med, så er det dig jo frit for at lade være med at købe den, hvis du ikke mener den repræsentere den værdi for dig eller du af 'princip' ikke vil betale for det.

Teslas historik med priser etc indikerer at du får muligheden for at du måske kan få den senere til en billigere pris.

Nu ville jeg af erfaring ikke købe noget af Tesla som ikke er fuldt implementeret i bilerne endnu, da historien med Tesla også fortæller os at folk tidligere har købt ting som ikke er nået at blive implementeret inden de har solgt bilen videre efter et par år.

Kort sagt, hvis du ikke vil betale så repræsenterer det ikke den værdi for dig som Tesla mener det er værd og så er den jo ikke længere ...

PeterE
PeterE Jun 1 '19
@P85DK
 
+1
husfeldt
husfeldt Jun 2 '19

Well vi bliver vidst ikke enige - men skidt.

Der er to diskussioner her.

1. Om jeg synes det p.t. er 50.000 værd, og derfor skal købe det eller lade være her er ganske rigtigt frit valg.
2. Om man mener eller ikke mener det ville klæde forhandleen at tilbyde en eller ande rabat / gratis opgradering for dem som købte i god tro  (evt i en kort periode inden), som har den nu udgåede  EAP..

Her på nr. 2 synes jeg personligt, min holdning at JA det ville være et rimeligt (og for Tesla gratis) træk.

Men end of story fra min side; så må vi jo blot synes hver  vores.. men måske hvis du selv stod samme sted, kunne vi have været enige :| 

Og sidst men ikke mindst - uanset, så er FSD - ikke eksisterende i dag, som andet end en vision.. jeg må indrømme at jeg er noget skeptisk, også i forhold til Robotaxier .. jeg håber virkeligt at det lykkes - men må indrømme jeg tvivler ..

 

Kims
Kims Jun 2 '19

Vi er så langt fra FSD. Motorvejskørel vil Tesla kunne løse. Men by kørsel, tror jeg ikke kommer til at ske, før om 10 år, andet hardware og anden politik, samt infrastruktur. 

P85DK
P85DK Jun 2 '19

@husfeldt - jeg forstår godt at det er surt at 'misse' en ting fordi man har købt en uge for tidligt. Men Tesla har jo nogle ret gode muligheder for at afbestille og bestille igen. Desværre så er der typisk andre ting man så bliver nødt til at give afkald på. Så det er jo i sidste ende en opvejning. Jeg kan dog godt se det fra Teslas side at de bliver nødt til at sætte en skæredato og der er vil altid være nogle som lige kommer med og nogle som lige misser den.