Hvis den lukkede ned for at beskytte batteriet, så lyder det som om, at batteriet har været næsten helt fladt. Men det ville du vel have været opmærksom på, eller har du måske parkeret bilen med meget lidt strøm tilbage på batteriet?
Ellers tænker jeg dårlig stelforbindelse, hvilket kan medføre, at den smider et hav af falske fejlmeddelelser. Men det burde ikke umiddelbart få den til at lukke helt ned.
Er spændt på at høre, hvad Tesla kommer frem til...
Av, det lyder ikke særligt godt - har du allerede fået en pris på det? Ja, jeg tror faktisk at det er muligt at få et større batteri - software og sikringerne er vist ligeglad med det.
Jeg fik skiftet batteri på min 70D da den var ved 80.000km eftersyn. Jeg havde ikke oplevet nogen problemer, og var lige kommet hjem fra Italien dagen før. Det batteri der blev sat i var også en ombytter. Den havde bedre hardware (ver 1 -> 1,5), hvilket betyder bedre køling. I starten mener jeg at man kun fik et låne batteri, ind til ens eget var blevet rep.
Men nej man skal ikke regne med at kunne få et større batteri.
PS der er jo 8 år ubegrænset garanti på batteri til S/X, så det skulle gerne koste gratis
Total lock down kan jo være alt fra hoved sikringen er sprunget over fejl i elektronikken i batteriet til at BMS har registreret så alvorlige uoverensstemmelser at den har lukket batteriet for ikke at ødelægge det helt.
Med hensyn til 90 vs 85, så er det vist et spørgsmål om hvad der er på lager af refurbished enheder.
@Koden, jeg er rimelig frisk på en bytter med min 85er pakke, hvis der er nogen der vil af med deres langsomme 90er batteri.
Om det så er penge min vej eller din vej kan altid diskuteres, swappet kan jo laves på alle gængse værksteder.
Robert tror du at du bare kan skiftet batteriet uden at involvere Tesla - der er vel et par bits der skal vendes.
Robert, du vil bytte dit 85’er batteri med et 90 kWh. Dvs du får langsommere opladning og vel 20-30 ekstra km på tanken?@Koden, jeg er rimelig frisk på en bytter med min 85er pakke, hvis der er nogen der vil af med deres langsomme 90er batteri.
Om det så er penge min vej eller din vej kan altid diskuteres, swappet kan jo laves på alle gængse værksteder.
Hvad tænker I når bilerne kommer ud over garanti? Man får fat på et 100 Kwh batteri fra en skadet bil og får den monteret. Den gamle batteri bliver adskilt og modulerne kommer på "pension" i skuret som stationært lager til at stort solcelle anlæg. Ryger gratis supercharging mon ved en sådan operation?
Hvad tænker I når bilerne kommer ud over garanti? Man få fat på et 100 Kwh batteri fra en skadet bil og får den monteret. Den gamle batteri bliver adskilt og modulerne kommer på "pension" i skuret som stationært lager til at stort solcelle anlæg. Ryger gratis supercharging mon ved en sådan operation?
Jeg vil mene at din forudbetalte ubegrænsede supercharging følger bilen, uanset hvad du vælger at gøre ved den. Men få da Tesla til at bekræfte det.
Jeg har netop fået bilen tilbage efter mit "lock down". Det tog 12 dage i alt. Og det var gratis at få et opdateret batteri, med nyste hardware. Kunne ikke få det opgraderet til 90 KW. Det passer ikke til 85 bilen, siger Tesla.
Nu viser speedometeret desværre kun hvor mange procent der er på batteriet. Før i tiden kunne jeg se hvor mange km der var. Er der nogen der ved, hvor man skifter til km i stedet for procent i den nyeste software, så jeg har mulighed for at checke om batteriet er lige så godt som det gamle, som jeg kunne lade op til ca. 408 km.
Kunne ikke få det opgraderet til 90 KW. Det passer ikke til 85 bilen, siger Tesla...
Der er i hvert fald én dansk S ejer som insisterer på at være opgraderet fra 85 til 90 kWh batteri i forbindelse med en garanti rep. Og der er en amerikansk S ejer som fik opgraderet sit 60 kWh batteri til 85 kWh mod betaling.
Nu viser speedometeret desværre kun hvor mange procent der er på batteriet. Før i tiden kunne jeg se hvor mange km der var. Er der nogen der ved, hvor man skifter til km i stedet for procent i den nyeste software, så jeg har mulighed for at checke om batteriet er lige så godt som det gamle, som jeg kunne lade op til ca. 408 km.
Controls -> Display -> (scroll ned) Energy Display -> Distance (vælg "Typical")