Hej alle
Dette gælder ikke kun Tesla ejere, hvis nu nogen BMW i3 ejere osv. læser med :-)
Jeg har skrevet denne email til (customerservice@cph.dk):
----------------------------------------
Hej Kundeservice
Jeg er en af de miljøbeviste elbilskunder som ofte parkerer i P6 og P8. Desværre sker det ofte at parkeringspladserne i P8 som er forbeholdt elbiler, bliver benyttet konsekvent af ikke-elbiler. Jeg har igen idag set den samme bil (speciel nummerplade) holde på en elbilsplads.
Med den vækst af elbiler (min er en Tesla Model S) der kommer til CPH parkeringen, var det nok på tide at I prioriterer elbiler som f.eks. i Arlanda eller f.eks. Boston i USA, hvor man har reserveret de pladser tættest på elevatorerne til elbiler. Her koster det en bøde at parkering på en elbilsplads for ikke-elbiler. Hvis pladserne placeret tættest på elevatorerne vil det også være synligt hvis en ikke-elbil parkerer der "ved en fejltagelse" og eventuelle forbipaserende kan "hjælpe" vedkommende med ikke at parkere der. I kunne også gøre reserveringen istand til at reservere en elbilsplads, så man er sikker på at kunne oplade sin elbil imens man rejser. Til sidst ville det være bedst hvis I også placerede 3-fase 16A CE stik på alle elbilspladser, så man kan lade lidt hurtigere og sikre en fuld opladning (under kortere rejser) når man kommer tilbage til bilen.
Er det noget I vil gøre noget ved og hvornår vil I prioritere dette "miljø initiativ"?
Mvh.
Jens Melhede
Birkerød
-----------------------------------------------------------------------
Den er modtaget, men de tænker nok over det. Hvorfor gør I ikke det samme og foreslår f.eks. at man på alle P områder (ikke kun P6 og P8) får mulighed for at lade sin elbil?