Loading...
dk

Opfordring til CPH airport om at modernisere tilbud til os elbil ejere - fælles front ;-) | Tesla Forum

JensMelhede
JensMelhede Oct 3 '14

Hej alle

Dette gælder ikke kun Tesla ejere, hvis nu nogen BMW i3 ejere osv. læser med :-)

Jeg har skrevet denne email til (customerservice@cph.dk):

----------------------------------------

Hej Kundeservice
  Jeg er en af de miljøbeviste elbilskunder som ofte parkerer i P6 og P8. Desværre sker det ofte at parkeringspladserne i P8 som er forbeholdt elbiler, bliver benyttet konsekvent af ikke-elbiler. Jeg har igen idag set den samme bil (speciel nummerplade) holde på en elbilsplads.
  Med den vækst af elbiler (min er en Tesla Model S) der kommer til CPH parkeringen, var det nok på tide at I prioriterer elbiler som f.eks. i Arlanda eller f.eks. Boston i USA, hvor man har reserveret de pladser tættest på elevatorerne til elbiler. Her koster det en bøde at parkering på en elbilsplads for ikke-elbiler. Hvis pladserne placeret tættest på elevatorerne vil det også være synligt hvis en ikke-elbil parkerer der "ved en fejltagelse" og eventuelle forbipaserende kan "hjælpe" vedkommende med ikke at parkere der. I kunne også gøre reserveringen istand til at reservere en elbilsplads, så man er sikker på at kunne oplade sin elbil imens man rejser. Til sidst ville det være bedst hvis I også placerede 3-fase 16A CE stik på alle elbilspladser, så man kan lade lidt hurtigere og sikre en fuld opladning (under kortere rejser) når man kommer tilbage til bilen.
  Er det noget I vil gøre noget ved og hvornår vil I prioritere dette "miljø initiativ"?
  Mvh.

Jens Melhede

Birkerød

-----------------------------------------------------------------------

Den er modtaget, men de tænker nok over det. Hvorfor gør I ikke det samme og foreslår f.eks. at man på alle P områder (ikke kun P6 og P8) får mulighed for at lade sin elbil?

Forummets indlæg er redigeret af JensMelhede Oct 3 '14
gunberg
gunberg Oct 4 '14

Jeg har samme oplevelse med ikke-elbiler på elbilpladserne og det sker dagligt, men glem ikke, at mange i store og dyre biler har særlige "rettighedder" når det gælder parkering!

Parkering for elbiler oversælges jo, hvis de ansvarlige for parkeringen ikke får løst problemet så pladserne på trods af skiltningen, bruges af andre.

Jeg har overvejet at kræve mine penge igen for parkeringen, når jeg ikke kunne finde en ledig plads til elbil fordi de næsten alle var optaget af ikke-elbiler og jeg så ikke kunne få ladet mens jeg var væk. Tror faktisk jeg næste gang vil tage et par foto af ikke-elbilerne og med dem som bilag, kræve mine penge igen. Hvis vi alle gør det, forstår de ansvarlige nok budskabet, og finder en løsning. Jeg booker parkeringen på forhånd, og har derfor et refferancenummer, så det er ret enkelt at fremsende kravet.

Forummets indlæg er redigeret af gunberg Oct 4 '14
MrCoffee
MrCoffee Oct 4 '14

Hejsa

Godt initiativ ! Jeg har ikke fået min bil endnu. Er det et generelt problem med folk der parkerer som det passer dem? Så I dag i Holbæk at biler parkerede foran elstandere i et væk ?? Måske man skulle lave en standard piece (som måske ligner et girokort) hvorved man på en pæn måde kunne give dem en skideballe...og forhåbentlig få dem til at tænke sig om.

Ragster
Ragster Oct 7 '14

Hej

Jeg er medlem af foreningen FDEL https://www.facebook.com/groups/fdel.dk/ kan varmt anbefales :-) der har de netop lavet en lille piece vi kan sætte i ruden på de ikke elbiler der optager vores tankstation. Har netop udlevet de første 2 i vejle. Oplevet det som et problem der hvor der ikke er markeret ordentligt. http://vejlevinklen.mediajungle.dk/...-elbilers-p-pladser/

Bianco
Bianco Oct 7 '14
Nu skal vi heller ikke holde os selv for gode. Vi holder vist alle rask væk på en elbil plads, som vi godt ved er reserveret elbiler fordi der er en ladestander, men uden at lade selv.
MrCoffee
MrCoffee Oct 7 '14

Hej Bianco

Der må jeg bare indrømme at jeg måske er for retsskaffen. Jeg parkerer aldrig ved elbil parkeringsbåse ej heller handicap !

Bianco
Bianco Oct 7 '14
Så er der stadig håb for menneskeheden :-)
T3S7A
T3S7A Oct 7 '14

Må også sige jeg ikke holder på elbilpladser, med ladestander uden at lade. 

Eks. var jeg i Århus i søndags med familien i vores Leaf ( den skal jo også røres lidt ), ved storcenter Nord ville vi bruge Clevers CHAdeMO lader. Der er 2 elbilpladser, en hvor CHAdeMO står og en hvor der står en 22kW type 2. CHAdeMO pladsen var fri, men på Type 2 pladsen holdt en Fluence uden at lade. Jeg fik ladet og holdt øje med appen, så jeg kunne flytte Leafen når den var færdig med at lade. 

Vi fik handlet og hygget i nogle timer, da vi skulle hjem, gik vi forbi elbilpladserne. Fluencen holdt der stadig uden at lade. Så længe elbil ejer selv opføre sig sådan, så kan vi ikke forlange forståelse over for brændstof biler. Selv ikke en ejer til en brændstofbil ville jo parkere foran en benzinstander!

Ragster
Ragster Oct 8 '14

Hej Jens, har du hørt fra dem?

Har netop modtaget følgende kommentar på mit indlæg på Bryggen's FB side: Bryggen Pr. 1. november vil der være skiltning med "KUN FOR EL-BILER". Vi har været forsigtige med dette, da P-huset og P-pladsen ofte er fuldt booket i weekender - og så har det skabt dårlig stemning blandt mange bilister, at der står 3 ubenyttede P-pladser hen. Men pr. 1. november vil det altså være slut. Det vil fremover koste en P-afgift såfremt man parkerer "uberettiget" på disse pladser.

Vidste ikke de kunne gi bøder, men de må kunne gøre det samme i CPH Airport :-)

PS link til mit indlæg: https:///...otif_t=photo_comment