Loading...
dk

If it isn't broken don't fix it! | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 May 20 '19

Jeg har nu haft AP1 siden efteråret 2015, og har som i dag altid brugt det på langture, og synes at det stort set har fungeret problemfrit lige indtil i dag!

Var en tur i Kbh som for mig er en tur på ca. 400km tur/retur, og hold nu op hvor er det blevet ringe!

Den har jo totalt dårlige nerver, og bremser stort set hver gang den forsøger at overhale, og er ekstrem nervøs anlagt helt generelt. Det var så slemt at jeg var nødt til at slå AP fra på en stor del af turen da den ligefrem var utilregnelig. Den bremsede i tid og utide uden grund, og slingrede til tider som en fuld stodder, og en enkelt gang måtte jeg lave et software reset da den konsekvent trak over i højre kørebane når AP blev aktiveret.

Er der andre end mig der har oplevet tilsvarende? Jeg fik jo skiftet MCU for en måneds tid siden, og har inden da kørt længe på V8. Er det mon V9 der er årsagen?

Kører pt på version 2019.16.1.1

Pyha en tur!

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 May 20 '19
Mobileineurope
Mobileineurope May 20 '19
Jeg kører også 2019.16.1.1 AP1 - og her er der ingen problemer med slingren eller at der trækkes mod højre. Men der den er imø alt for forsigtig når man nærmer sig forankørende der kører noget langsommere. Sådan har det dog været med de sidste mange opdateringer så jeg har snart vænnet mig til det. Men det ER irriterende, ofte skal man have en fod på speederen hvis ikke den skal bremse unødigt meget ned.
lauz
lauz May 20 '19
Kører også 2019.16.1.1 og oplever ikke problemer. Dog med én undtagelse. Havde en tur der minder om hvad du beskriver. Tjekkede forruden. Den virkede ren + jeg gav den vinduesrens for en sikkerheds skyld. Men uden det hjalp. Men så lagde jeg mærke til at AP havde svært ved at holde låste linjer. Kørslen var derefter.

Så prøvede jeg at affedte ruden og tørre den ned med tørt papir. Derefter kørte den snorlige med låste linjer. Jeg er overbevist om at det var olie/fedt film på ruden som ikke var umiddelbart synligt med det blotte øje.

Det famøse højre-ryk... det har jeg haft siden sidste sommer. Hvis man har plads (vigtigt!), så lad den vandre. Efter en meters penge stopper højre-rykket. Efter 10 sekunder opdager AP at den er gal og begynder langsomt at kalibrere tilbage mellem linjerne. Gennemføres processen? Så er problemet væk i lang tid efter. Det virker som om AP taber sin kalibrering og skal genfinde den. Pisse træls for at sige det på jysk.
Gustavsfar1
Gustavsfar1 May 20 '19

@lauz. Det lyder sandsynligt med filmen på ruden. Rengjorde ruden i Køge på vej derover pga. insekter. jeg brugte nogle vådservietter og kørte derefter et par gange med sprinkler og viskere. På vej hjem var det værre end på vej derover så det er bestemt en mulighed.

Jabba
Jabba May 20 '19

Har oplevet lignende de sidste par måneder. Det skyldes ikke beskidt kamera eller radar. Min bil er stort set altid i showroom tilstand.

Det er ligegyldigt om den er på AP eller det kun er TACC der er slået til. Den er blevet mere nervøs ved overhaling, selv om der trækkes ud i god tid. Det er ikke altid lige slemt, men klart forringet ift. tidligere.

Jeg har typisk distancen sat til 3, så det er ikke fordi at der skal være langt frem til forankørende. Der er generelt ikke problemer med biler der er i samme bane, kun biler i højre bane som den opfanger. Som om den er blevet for følsom.

Mht. at den trækker til højre på AP, så kalibrerer den sig selv ind efter nogle få sekunder, som lauz også nævner. Jeg oplever det dog kun engang imellem.

Har oplevet begge dele med både 2018.50.6 og 2019.12.1.1. Har ikke fået tested det endnu med 2019.16.1.1.

KimT
KimT May 20 '19

Hvaaaaaaa' synes ikk' rigtig jeg kan finde den der showroom tilstand på min Snehvide ;-)

Men Dirty..... det er en helt anden sag

Forummets indlæg er redigeret af KimT May 20 '19
Gustavsfar1
Gustavsfar1 May 20 '19

Så igen.

Hvorfor spolere noget som HAR fungeret ganske fint???

Det er og bliver mig en gåde....

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 May 20 '19
Jabba
Jabba May 20 '19
Quote from Gustavsfar1

Så igen.

Hvorfor spolere noget som HAR fungeret ganske fint???

Det er og bliver mig en gåde....

Hvem siger det er noget de bevidst har ændret på? Tror ikke det er bevidst. Men uanset kan jeg kun opfordre dig til at tage fat i Tesla service, som jeg også selv har gjort. Så er der en chance for at der bliver rettet op på det i fremtiden.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 May 20 '19

Jeg mener ikke at det er en bevidst handling fra teslas side men blot enormt ærgerligt at spolere noget som har fungeret. Har skrevet til Tesla om det tidligere i dag og afventer svar.

lauz
lauz May 21 '19
@Gustavsfar1

Hvis du har brugt vådservietter, så er det 110% sikkert synderen. Begik selv den fejl engang med en vådserviet fra bleposen (ubrugt, bevares). AP kørte som en stiv måge indtil jeg fik renset ruden ned. Aldrig igen...
Noogi
Noogi May 21 '19
Quote from lauz @Gustavsfar1

Hvis du har brugt vådservietter, så er det 110% sikkert synderen. Begik selv den fejl engang med en vådserviet fra bleposen (ubrugt, bevares). AP kørte som en stiv måge indtil jeg fik renset ruden ned. Aldrig igen...

Ikke tilfældet her. AP1 fra 2015. Om jeg tørrer med vådserviet eller noget mere kras gør ingen forskel. Hverken tidligere eller nu.

Min S er også blevet mere nervøs ved overhalinger. Ikke så slemt som OP siger men kan dog mærke forskel ift tidligere.