Loading...
dk

Overvejer en T3 men hvilken... | Tesla Forum

jespert
jespert May 23 '19

Hej forum. Har tidligere haft en S85D og overvejer en T3. Det bliver primært min frue der kommer til at køre i den så den vil yderst sjældent køre lange ture hvor opladning vil være et issue.

Men jeg tænker rent værditabsmæssigt samt selvfølgelig herlighedsværdi om man skal gå efter den billigst Standard Range Plus (levering juni) eller en Longe Range (maj) der koster +100.000,- Man får lidt funktioner ekstra samt 150 km mere i rækkevidde og 1 sekund hurtigere fra 0-100.

Er der noget jeg skal være opmærksom på mht hvornår jeg bestiller. Tænker har der lige været prisstigninger eller kommer de snart. Man skal vel også have en i 2019 for at undgå mere afgift?

Jesper

MikaelH
MikaelH May 23 '19

Long Range RWD er også en mulighed. Den ligger prismæssigt lige midt i mellem de to. 
417.900 + levering. 
Kræver at du ringer ind for at kunne bestille den model. 
Identisk med LR AWD, bortset fra den manglende motor. 
0-100 er ca. 5.2s og rækkevidden er på 600km.

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH May 23 '19
jespert
jespert May 23 '19

Wow det er god info. Hvad hedder leveringen på denne?

NikolajK
NikolajK May 23 '19

De første RWD modeller er lige blevet leveret i DK, så det er vel samme levering som AWD.
Forvent ca. 1,5 til 2 mdr i snit fra bestilling. 

Og så kan du jo få træk på 3'eren nu ;)

Brug en referal og få 7500 km superchage med hvis du bestiller inden d. 28 maj

Forummets indlæg er redigeret af NikolajK May 23 '19
MikaelH
MikaelH May 23 '19

@jespert

Det kommer an på hvad du vælger. Der er blevet leveret rigtig mange sorte og grå. Jeg bestilte en LR RWD i rød d. 14/4 og har intet hørt endnu, og de kan ikke sige noget.

Så du kan være heldig at det tager 14 dage og uheldig at det tager et par måneder.

koden
koden May 24 '19

Jeg er ked af at skulle sige det.

Men rent udseende mæssigt da er der for meget anders and over model 3.

Synes faktisk kun at model S dur, selvom jeg ikke er fan af hverken gammel eller ny front.

X modellen er heller ikke for køn.

Jeg synes de nye el biler fra tyskerne er noget pænere.

Men de mangler så alt det andet en elbil skal kunne og som Tesla kan.

jramskov
jramskov May 24 '19

Design er en smagssag. Jeg synes generelt ganske godt om Model 3 designet, om end fronten måske ikke er det kønneste man har set på en bil. Omvendt er jeg bestemt heller ikke fan af den store grill på Audi E-Tron.