Loading...
dk

Model 3 Performance levering | Tesla Forum

Oreo100
Oreo100 May 24

Hej,

Nogen der har fået en M3 Performance udleveret for nylig? Hvis ja, hvilken farve/interiør kombination og hvornår var den bestilt?

Har bestil for nogen tid siden, og der kommer åbenbart ikke mange med bådene siger Tesla. Men ved ikke om det er min konfiguration (hvid/hvid). Ventetiden er lang efter at min S er solgt. Takker. 

Jabba
Jabba May 25
Tror det er din farve kombination der gør det. De sidste par dage har jeg set 5 lastbiler inde i København, hver især fuldt lastet med 8 Model 3ere. De fleste var sorte og koksgrå. Nogle få blå og hvide. Men ingen hvid/hvid. Så iøvrigt ingen hvide performance. Kun sorte og grå.
Oreo100
Oreo100 May 25

Takker. Ja fik det samme indtryk for de andre forums. Ok, må have tålmodighed

MikaelH
MikaelH May 25

Har bestilt en LR RWD i rød/sort/aero. Det er åbenbart også en sjælden model, og har heller ikke hørt noget til levering endnu. Bestilte for 1½måned siden. 

Jabba
Jabba May 25
@MikaelH Så desværre heller ingen rød, blandt de 40 Model 3ere.
MikaelH
MikaelH May 25

@Jabba

Samme observation i Århus. Her var der 70 Model 3 og ingen røde. Senere er der dog kommet et par røde, men det er tydeligt at den første sending har indeholdt meget få røde biler. Forhåbentligt er det bedre på det skib der lige har lastet biler af, eller det næste skib som ligger til kaj d. 4. juni.

P85DK
P85DK May 25

I England ser de sig nødsaget til at hente performance modellerne i Holland ;-) Ser ud til at det er ventetiden værd Oreo100

Oreo100
Oreo100 May 25
Nice!! Ja ventede 8 måneder på min model s så overlever nok. Men hårdt.
Og Model3 ser også hurtigere ud end BMW M3 på bane (en anden uk test). Det er ret imponerende.

Uklart om det er med SW der giver 5% ekstra.
En sjov detalje ved performance er at motorerne er testet dobbelt så lang tid på fabrikken. Må gætte på tolerancerne skal være mindre.
Forummets indlæg er redigeret af Oreo100 May 25
Oreo100
Oreo100 May 27

Min fik tildelt VIN idag (men kan ikke se det endnu) og skulle lande i Danmark 20. Juni. Må være på Grand Phoenix båden som ligger til i Zeebrugge den 4. Juni. 

MikaelH
MikaelH May 27

Blev du ringet op, eller har du selv kontaktet dem?

Det er umuligt at komme igennem til Delivery for tiden..

Oreo100
Oreo100 May 27

Havde emailet med dem lidt omkring registretringsafgift på FSD og de nævnte at VIN var landet. Jeg kan heller ikke komme igennem via telefon men får fin service via email synes jeg.

Jeg bestilte 13 April

MikaelH
MikaelH May 27

Er det Salg eller Delivery du mailer med?
Jeg har mailet lidt med Salg, men de ved intet og kan ikke rigtig svare på noget som helst. Henviser blot til at det er delivery der har den adgang. Men dem kan man ikke komme i kontakt med, deres telefon er lukket, og de ringer ikke tilbage når man lægger en besked.

Oreo100
Oreo100 May 27

Det er faktisk salg. Mailede bare ham jeg snakkede med da jeg købte min S for 4 år siden. Men ja de ved ikke meget, men idag kunne han dog se der var et VIN. Jeg vil tro det dukker op hos dem når det er tildelt, men indtil da kommer der ikke meget ud. 

Men den gode nyhed er at der ser ud til at være performance modeller på det skib, plus i andre farver end sort og med hvidt interiør (bestilte hvid-hvid)

Har du prøvet at ringe til Teslas nummer i Holland? Synes jeg har hørt om andre der har haft success med det. 

olerass
olerass May 27

@Oreo100 fedt at høre du endelig har fået en dato! Kan du se VIN-nr på bestillingssiden nu?

Jeg bestilte d. 29/4 en Performance i hvid med sort interiør hos Tesla Aarhus. Har dog desværre ikke hørt noget endnu, og kan stadig ikke se VIN på Teslas side. Har også haft ringet til dem adskillige gange, men som andre også oplever, kan de ikke rigtig svare på noget.

Forummets indlæg er redigeret af olerass May 27
Oreo100
Oreo100 May 27

Jeg kan ikke se VIN nummeret endnu og de siger det først bliver vist når man får final-invoice. Vil næsten tro at din også er på den båd som kommer den 4. Juni til Belgien. Den næste båd efter det ligger i panama kanalen nu, og vil nok først komme midt Juni vil jeg tro.

Forresten, performance har ofte et lavere VIN, men det betyder ikke så meget, da de allokerer sektioner af gangen til de forskellige modeller. Produktionsdato kan aflæses via den label i døren fandt jeg ud af. Må se når den kommer. 

olerass
olerass May 27

@Oreo100 det håber jeg virkelig! Tør ikke tænke på hvad konen siger hvis hun får af vide at hun skal høre på Tesla snak helt til Juli.. :)

Tak for info mht. VIN. Det kunne også være interessant at smide VIN i en af de decoders man kan finde online. Mener hvert fald produktionsår kan afkodes den vej, selvom det nok giver sig selv at det er 2019 for vores biler.

olerass
olerass May 28

@Oreo100 kom endelig i gennem til Tesla og fik bekræftet at min bil desværre ikke har fået tildelt VIN endnu. Spurgte også om jeg selv kan se det på min side når det sker, og han oplyste at det altid burde kunne ses efter et par dage, også selvom man ikke har fået final invoice. De to ting havde ifølge ham intet med hinanden at gøre. Håber det er korrekt, men er ikke sikker når du fik modstridende info.

Pro tip: til folk der er i samme situation - ring til salg i stedet for levering for at få info om VIN. De kan sagtens slå det op hos dem, og man undgår at sidde i kø i flere timer. Kom igennem til salg på 2 min efter at sidde i kø i over en time til levering..

Oreo100
Oreo100 May 28

@Olerass tak for info!. Underligt, ja jeg fik lidt modstridende oplysninger. Fik at vide der var nu stelnummer på bilen og den så ud til at lande den midt Juni. Samt at nummeret ville blive syngligt når jeg havde fået fakturaen. 

Må se om et par dage om det dukker op. Vender tilbage. 

olerass
olerass Jun 4

Så fik jeg tildelt en bil (VIN) efter 5 uger. Ifølge Tesla står den til levering i DK om 2-3 uger, så gætter på den er på Grand Phoenix eller Grand Dahlia båden. Sidstnævnte går i havn d. 12 Juni. I modsætning til sidst jeg snakkede med dem, sagde ham her det samme som du fik af vide @Oreo100, nemlig at jeg vil kunne se VIN på en ny faktura der kommer på et tidspunkt inden.

Kan du se noget på din Tesla konto nu?

Forummets indlæg er redigeret af olerass Jun 4
Oreo100
Oreo100 Jun 7

Fik også VIN på performance (kun synligt i source): 5YJ3E7EB1KF384XXX

Sider: 1 2 3 »