Loading...
dk

M3 pris falder 3% | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
olerass
olerass May 31 '19

Er der nogen af jer der har lagt mærke til om basisprisen for jeres M3 model er faldet for nyligt? Jeg har selv bestilt en M3P (ikke modtaget endnu). På min ordrebekræftelse står der basisprisen er 526.700 men på hjemmesiden starter M3P nu ved 510.000 - altså et fald på 16.700 (~3%). 

Det kunne være interessant at se om det er over hele rækken eller kun M3P. Regner med jeg kun skal betale den nuværende pris når jeg afhenter bilen (alt anden ville være urimeligt), men det er da lidt trist for dem som lige har købt of fået deres M3P  at bilens værdi falder 3% bare sådan lige... 

Gad vide om man kan benytte de 7 dages retur til at kræve refusion for differencen hvis man har modtaget sin bil? Alternativet kan jo være at man returnerer hele bilen, og det er de nok ikke interesseret i.

Forummets indlæg er redigeret af olerass May 31 '19
Hyrtig
Hyrtig May 31 '19

olerass - vi stod i præcis samme situation i marts hvor prisen faldt fra kr. 486.000 til 454.000. Jeg kontaktede Tesla, der fastholdt, at min pris var kr. 486.000, men jeg kunne få autopilot med u/b. Det var jeg ikke interesseret i, hvorfor jeg anullerede ordren og straks bestilte en ny til kr. 454.000. Tesla beklagede, men det var company policy at håndtere sagen på denne måde. I øvrigt fik vi bilen leveret den 28. marts uden forsinkelse.

jonsiii
jonsiii May 31 '19

Så skulle du prøve at hente kl. 11 en fredag, og så finde ud af om mandagen, at prisen kl. 04:49 fredag, var faldet med 22'000. ;) DET var dælme trælst kan jeg sige dig.

Jeg kan se at prisen for M3LR stadig ligger på knap 487'000 (all in på sort + vinterhjul), så den har vist ikke rykket sig.

Forummets indlæg er redigeret af jonsiii May 31 '19
olerass
olerass May 31 '19

@Hyrtig det er simpelthen for ringe af Tesla. Jeg prøver at stikke i dem når de ringer, men hvis jeg ender i samme situation, vælger jeg nok at betale det mere fremfor at vente potentiel flere måneder på en ny bil igen... desværre. Men dejligt du fik den til tiden på trods!

@jonsii det er jo surt med surt på. Prøvede du at kontakte Tesla efterfølgende? De var ikke villige til at kompensere? Det undrer mig lidt givet du var inden for de 7 dage for retur. Måske de godt ved at de færreste kunne finde på at returnere bilen for så relativt få penge... men det er stadig dårlig service.

NikolajK
NikolajK May 31 '19

"Min" konfiguration koster stadig ca. det samme (1000 kr forskel) som da jeg bestilte tilbage i februar.

kapsel
kapsel May 31 '19

Min konfiguration (Model 3 Performance, mørk sølvmetallak og EAP) kostede ca. 654.000 da jeg bestilte i december og betalte i januar/februar, til at koste 552.444 kr nu.

Sur røv.

Oreo100
Oreo100 May 31 '19

Var EAP ikke det tidligere FSD? hvordan kan du konfigurere en M3P med FSD til 552 nu? Skal du ikke ligge 50K oven i de 552k i det mindste. Eller var EAP begrænset?

Jeg har ikke fået min endnu, men den er 20k billigere end jeg bestilte og Tesla har bekræftet det bliver den nye pris. Det er rent held. Men om 4 år kører de sikkert 30% længere til samme pris. Lidt det samme. 

Forummets indlæg er redigeret af Oreo100 May 31 '19
kapsel
kapsel May 31 '19

Hvis os der har købt en tidlig Model 3 med EAP gerne vil have opgraderet til FSD (mere funktionalitet, ny computer), så koster det 50.000 ekstra. I hvert tilfælde hvis man har købt den på lige præcist det tidspunkt som jeg (og en del andre jeg har talt med) har købt på.

Oreo100
Oreo100 May 31 '19

Ah, det vidste jeg ikke. Men ja, om 2 år er det dem med HW3 som nok skal punge ud for HW4. Men det er træls.

M3rasmus
M3rasmus May 31 '19

Lidt clickbate overskrift. 

Jeg gav 417300 kr for min Long Range inkl. AP. 

jonsiii
jonsiii May 31 '19

@olerass Jo jeg prøvede at ringe et par gange, men det var også liiige oven i påskeferien. De ringede aldrig tilbage, og jeg skulle nok ha brokket mig inden udlevering.

Nå, men det er heldigvis ved at være glemt. Nu fik jeg lige en GLS-besked, om at min nye ladeboks er på vej. Så sparer jeg lidt ekstra på den konto. =)

kongoliver94
kongoliver94 May 31 '19
Jeg synes ikke man kan tillade sig at være utilfreds med at Tesla sænker prisen på bilen. Flere gange er prisen røget i vejret igen, og så sender Tesla jo ikke en regning til Jer der har fået den til den billige pris. 
Det er for mig at se det samme. 
MOS
MOS Jun 1 '19
Jeg kan da godt forstå, man kan være utilfreds, hvis man har købt på det forkerte tidspunkt. Lidt på samme måde som hvis man køber en aktie og kursen så falder efterfølgende. Det er så bare ærgerligt. Men nu køber de fleste vel heller ikke en bil som et investeringsobjekt, men som en brugsgenstand. Så glæd jer i stedet over, at I har fået en fed bil som for jer har været alle pengene værd, uanset at den efterfølgende er blevet endnu billigere.
kongoliver94
kongoliver94 Jun 1 '19
Selvfølgelig har man lov at være skuffet, men vil aldrig kunne klantre Tesla for noget. De er i deres gode ret. 
kongoliver94
kongoliver94 Jun 1 '19
Og jeg synes heller ikke det er dårlig stil af dem. Jer der har købt en model 3 til den billige pros sender jo heller ikke en chek til Tesla når prisen på bilen stiger igen. 
olerass
olerass Jun 1 '19
@kongoliver94 og @MOS jeg er lidt uenig. Det handler kort og godt om god kundeservice. Jeg går ud fra i også brokker jer over den vanvittigt urimelige service man får med prismatch hos næsten alle elektronikbutikker nu om dage? Tænk engang at man kan få penge tilbage hvis varerne bliver billigere helt op til 30 dage efter man har købt dem! Og endda uden at de sender en ekstraregning hvis den bliver dyrere.

Jeg kan ikke se logikken i at jeg binder mig til en bestemt pris på ordre dato. Det giver ganske enkelt ikke mening pga de rettigheder og fortrydelsesret som forbrugeren har indtil 7 dage efter udlevering. Bliver bilen billigere imens jeg venter på den skal jeg da selvfølgelig kun betale det den så koster når jeg faktisk betaler den. Jeg har jo ikke betalt den endnu?! Selv 7 dage efter vil jeg mene det er rimelig at få refundering da forbrugeren jo ellers er i sin gode ret til at returnere bilen og købe en ny til dej reducerede pris. Det er bare en uendeligt mere besværlig løsning end at give penge tilbage så derfor burde det ikke være nødvendigt i en god kundeservice.

Og nej jeg skal selvfølgelig ikke betale en dyrere pris hvis bilen stiger mens jeg venter. Men kun af den grund af man har fået en pris på ordreaftalen. Hvis Tesla ville køre en helt dynamisk prissætning hvor man betaler hvad den koster på udlevringsdstoen så kunne de jo bare skrive det og lad være med st give folk priser på deres ordre. Problem løst.

Efter de 7 dage er det jo en helt anden sag. Så hænger man på den så at sige og det er selvfølgelig også helt fair. @MOS havde du haft returret på aktier havde der nok været en helt anden sag. Så blev udbyderne også nødt til at have samme muligheder.
PeterE
PeterE Jun 1 '19
Quote from olerass @kongoliver94 og @MOS jeg er lidt uenig. Det handler kort og godt om god kundeservice. Jeg går ud fra i også brokker jer over den vanvittigt urimelige service man får med prismatch hos næsten alle elektronikbutikker nu om dage? Tænk engang at man kan få penge tilbage hvis varerne bliver billigere helt op til 30 dage efter man har købt dem! Og endda uden at de sender en ekstraregning hvis den bliver dyrere.

Jeg kan ikke se logikken i at jeg binder mig til en bestemt pris på ordre dato. Det giver ganske enkelt ikke mening pga de rettigheder og fortrydelsesret som forbrugeren har indtil 7 dage efter udlevering. Bliver bilen billigere imens jeg venter på den skal jeg da selvfølgelig kun betale det den så koster når jeg faktisk betaler den. Jeg har jo ikke betalt den endnu?! Selv 7 dage efter vil jeg mene det er rimelig at få refundering da forbrugeren jo ellers er i sin gode ret til at returnere bilen og købe en ny til dej reducerede pris. Det er bare en uendeligt mere besværlig løsning end at give penge tilbage så derfor burde det ikke være nødvendigt i en god kundeservice.

Og nej jeg skal selvfølgelig ikke betale en dyrere pris hvis bilen stiger mens jeg venter. Men kun af den grund af man har fået en pris på ordreaftalen. Hvis Tesla ville køre en helt dynamisk prissætning hvor man betaler hvad den koster på udlevringsdstoen så kunne de jo bare skrive det og lad være med st give folk priser på deres ordre. Problem løst.

Efter de 7 dage er det jo en helt anden sag. Så hænger man på den så at sige og det er selvfølgelig også helt fair. @MOS havde du haft returret på aktier havde der nok været en helt anden sag. Så blev udbyderne også nødt til at have samme muligheder.
Der er jo allerede en pris på ordredatoen, problem allerede løst.

Så du vil nyde godt af en prisnedsættelse men ikke af en ditto -forøgelse? Hold nu op mand ;)

Fedt at Tesla sætter priserne ned og kæmper i et voldsomt marked.

MOS
MOS Jun 1 '19
@olerass Du har ikke automatisk ret til en prisnedsættelse. Du har afgivet en ordre til en bestemt pris og det er den pris på ordren, der er gældende. Du kan naturligvis altid gøre brug af din returret med de betingelser, der knytter sig til returretten. Og så købe en ny. Og så kan det da godt være, det virker fjollet, at Tesla ikke bare giver en prisnedsættelse, hvis man truer med at benytte sig af sin returret, da det ville spare en masse bøvl. Men det er altså deres valg. Det er ikke noget, du har ret til.
Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 1 '19
Oreo100
Oreo100 Jun 1 '19

Jeg ved ikke om der er lidt forvirring, men hvis bilen ikke er modtaget endnu og det kun er en ordre der er afgivet, så får man den nye pris. Jeg har mailet med dem. Har man modtaget bilen er det selfølgelig ikke muligt. 

Jeg har ikke modtaget min endelige regning endnu, men min gamle pris står stadigvæk på hjemmesiden. Det er ikke noget problem. Den bliver rettet når den endelige faktura kommer. Det skrev de ihvertfald til mig.

olerass
olerass Jun 1 '19
@MOS jeg har aldrig nævnt noget om ret. Blot hvad jeg forventer af god service. Tror ikke der er nogen uenighed om at det er god service hvis man (på trods af at man ikke har RET til det) kan få bilen til den billigere pris før købet. Og endnu bedre service hvis man også kan inden for de 7 dage. Hvis man ikke kan synes jeg derimod det er dårlig service (netop fordi at det jo praktisk talt er det samme som at annullere købet og bestille en ny). Altså er køber fuldt berettiget til at ophæve købet og starte forfra for at få den nye pris. Men hvis Tesla ikke tilbyder en nemmere måde at gøre dette på (eg billigere pris) er det dårlige service i mine øjne. Igen, det handler ikke om ret eller uret, men blot om hvad man kan forvente i dagens Danmark. Vi er efterhånden blevet vant til prismatch osv og det er også det de fleste forbrugere dermed forventer at have. Self ikke helt der samme her men du forstår ideen.

Det er jo det samme som hvis du blev bedt om at køre din bil til Norge for at få den repeteret. Du har ikke RET til st få den repereret tæt på men det er da utrolig dårlig service hvis de fx beder dig om det. Ligesom det er dårlig service at du ikke kan få bilen til den aktuelle pris (hvis den er billigere) når du køber den. Men det er selvfølgelig subjektivt. I min optik er den eneste grund til Tesla kan tillade sig disse ting at der ingen reel konkurrence er. Havde der været et andet ligeså godt produkt som tilbød bedre service og prisgaranti hvor du vidste du kunne få bedre købsbetingelser tvivler jeg på du selv havde valgt Tesla. Så mere hellig er man nok alligevel ikke.... :)

Sider: 1 2 »