Loading...
dk

Navigate on Autopilot | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Model 3 » Model 3 - Nyheder
baldur
baldur Jun 1 '19

Så fik vi Navigate on Autopilot BETA. Var lige ude og teste det.

Jeg håber den bliver bedre til at holde til højre inden at de aktivere vognbaneskift uden godkendelse. Det første den gør er at foreslå at vi kører ud i den midterste bane, selvom jeg var palle alene på vejen. Der kører den så flere km før at den foreslår at vi kører tilbage til inderbanen.

Den kunne til gengæld tage en 270 graders snegl ved overgangen fra Køge bugt/Amager motorvejen til motorring 3. Den satte fint hastigheden ned og køre rundt uden problemer. Jeg har læst og set YouTube videoer om de nye regler, som skulle begrænse maksimalt styreudslag, men det synes ikke at påvirke min bil. Synes den styrede pænt skarpt rundt i den snegl.

Da vi kom til Herlev, hvor jeg havde min destination, begyndte den af sig selv at blinke og tog afkørslen UDEN godkendelse. Jeg rørte ikke ved noget. Den sætter så hastigheden ned til 50 og kører resten af en rimelig lang afkørsel før den skifter til almindelig autopilot.

Oreo100
Oreo100 Jun 1 '19

Hvilken version var det med?

Jeg ville købe FSD men var lidt skuffet over de måske havde rullet nogen af tingene tilbage i EU. Men ser ud til det ikke er så slemt på motorvej. 

baldur
baldur Jun 1 '19

Jeg fik 2019.16.3.2 i går og det muliggjorde navigate on autopilot.

Det der mangler nu i forhold til USA er "lane change without confirmation". Amerikanerne måtte vente omkring 5 måneder på det, så forventer ikke at der bliver åbnet op for det lige med det samme. De vil nok lige indsamle data for at sikre at det er godt nok.

Jeg bruger i øvrigt autopilot/autosteer hvor jeg kan, uanset om det er by, landevej eller motorvej :-) Mest fordi jeg synes det er sjovt. Det virker også ok på landevej. Også mange steder i byen men der er ikke rigtig nogen fordel ved det i byen.

TACC er dog ikke bare for sjov, jeg gider ikke en bil der mangler det og det er også til bykørsel. Måske specielt til bykørsel hvis der er kø...

Oreo100
Oreo100 Jun 1 '19

Ja brugte autosteer og TACC meget på min ModelS. Ok, glad for at NoA stadigvæk har nogen værdi i EU. Det er også en hvis værdi i at få en ny version med jævne mellemrum og teste det :).

MortenNygaard
MortenNygaard Jun 1 '19
De har ikke rullet funktioner tilbage fra Model 3. De funktioner som er rullet tilbage fra S og X, har aldrig været aktiveret på 3.
Oreo100
Oreo100 Jun 1 '19

Så 3 kunne ikke dreje så skarpt vha Autosteer som S/X? Det er een af funktionerne der er rullet tilbage i EU efter hvad jeg kan se online. 

...

“Due to new local regulations, the limit of how far the steering wheel can turn while Autosteer is active has been adjusted. This may reduce Autosteer’s ability to complete sharp turns.

Må betyde at 3 har været begrænset fra start af i EU.

MikaelH
MikaelH Jun 1 '19

Baldur jeg tror at det maksimale styreudslag er afhængig af bilens hastighed. Du kan således godt tage ret skarpe sving hvis du blot kører langsomt nok. 
I praksis vil du derfor se at bilen forsøger at tage farten af hvis den skal dreje skarpt, også mere fart end den egentligt ellers ville.

NicklasF
NicklasF Jun 3 '19

Jeg har også fået 16.3.2 opdateringen. På det korte stykke jeg fik kørt må jeg sige at NoA er en meget bedre oplevelse! Vognbane skift sker meget hurtigere og fordi den selv forslår ved langsom kørerende i god tid, kom jeg ikke ned i fart som når man selv "gætter". 
Jeg skal til Østrig tirsdag og glæder mig til at se hvordan den håndtere den tur. Der vil jo også komme motorvejs skift, som den selv burde kunne klare.

Det er dog synd med reglerne fra EU, da det jo fjerne situationer som bilen eller kunne klare. Det er kun S/X der er blevet limited i den nye opdateren, fordi 3 allerede var godkendt efter de nye regler. Hvorfor den allerede var begrænset.