Loading...
dk

Opladning på hotel | Tesla Forum

Agon
Agon Jun 2 '19

Jeg har booket et hotel i Frankrig på vej til Sydfrankrig, som har skrevet at de har en ladestation.

Da jeg spurgte om hvilken slags lader og stik der var tale om skrev de følgende:

"The charger is a HAGER charger :
230 V & 50 Hz
(mode 3 : 1ph / 32A , mode 2 : 1ph / 16 A)"

Siger det nogen af jer noget?

jonsiii
jonsiii Jun 2 '19

Næeh, hvad hotel er det? Måske kan vi finde den på Plugshare eller Plugsurfing?

MikaelH
MikaelH Jun 2 '19

Ud fra hvad jeg lige kan finde på nettet, så er Mode 2 et standard outlet (dvs. alm. (fransk?) stikkontakt), og Mode 3 er et dedikeret EV stik (Type1, Type2, Type3).

Jeg ville umiddelbart forvente at du kan bruge et Type2 stik, men det er ikke meget information de har givet dig. 

Agon
Agon Jun 2 '19

Jeg tjekkede også lige op.

Ja mode 2 ligner alm. fransk kontakt og mode 3 kan vist i princippet både være både type 1,2 og 3 som du skriver.

Jeg har spurgt om de ved om den tager type 2 eller evt. har et billede.

Forummets indlæg er redigeret af Agon Jun 2 '19
MikaelH
MikaelH Jun 2 '19

Det ligner at Frankrig bruger Schuko-stikket. Så det har du jo allerede via din UMC.

Men da Mode 3 stadig kun er 1 fase, så vil du maksimalt få 3,7kW ligemeget om du tilslutter via UMC'en eller via et Type2 kabel.

Skal den stå et offentligt sted, så er Type2 selvfølgelig at foretrække.

Forummets indlæg er redigeret af MikaelH Jun 2 '19
Agon
Agon Jun 2 '19

Det ligner vist type 3? Hvordan kan jeg bruge det?

PeterE
PeterE Jun 2 '19
Har du kigget på PlugShare appen - der er måske type-2 ude på gaden hvis det er en større by.
MikaelH
MikaelH Jun 3 '19

To muligheder:

Du køber et Type3 -> Type2 kabel til ca. 1600kr. 

Du bruger Schuko stikket. 

Begge giver dig 3,7kW på lige netop den her ladeboks. Jeg er ikke klar over hvor udbredt 3 faser er i Frankrig og hvor ofte du kommer der. Men hvis du kommer der tit, så kunne man jo overveje et Type3 kabel, da det åbenbart er standarden i Frankrig pga. noget lovgivning. 

Agon
Agon Jun 3 '19

Tak for svar.

Hvad skal jeg købe for at kunne bruge Schuko stikket?

Faktisk er der en 22 kW lader med type 2 stik på gaden ifølge. Men der må man max lade 2 timer. Men det er også en mulighed. Ifølge chargemap.com er det noget der hedder Freshmile der er operatør og som jeg lige ser det kan man bare betale med deres app.

KimT
KimT Jun 3 '19

Du har vel fået en Schuko adapter med til din lader da du fik bilen ? Så du har ikke brug for andet.

Agon
Agon Jun 3 '19
Ah ok. Jeg har ikke fået bilen endnu. Så jeg kunne ikke lige huske at der fulgte Schuko adapter med.