Da vi nu er mange nye/kommende M3-ejere her til sommerferien, så kunne det måske være sjovt med et roadtrip-indlæg. Og da det samtidig er ved at være tid til vores årlige mandetur til Belgien, så er det jo en god anledning til en lille test. :)
Vi er 7 der skal afsted fra torsdag til søndag i pinsen. De 4 kører torsdag morgen kl. 6 i en Astra 1.0'er, og de sidste 2 kører med mig kl. 8 i en Model 3 LR AWD. Der var lidt betænkninger, men jeg påstår jo hårdnakket, at det snildt kan lade sig gøre. ;)
Der trænger også til at blive fyldt op i lageret:
Ja det er et sørgeligt syn. ;) Dem må vi hellere få med, så de kan blive fyldt op igen. Sådan:
Der kunne godt være en kasse i bund-rummet og 7 i selve bagagerummet. Vi skal jo bare ha en lille rygsæk med hver og en køletaske med lidt vand/cola. Masser af plads rundt omkring endnu.
Frunken får lov til at indeholde diverse kabler:
Den kan nu lade på følgende:
* Offentlige standere (det tykke blå kabel)
* Rød CEE (3x16 A)
* Blå CEE (1x16 A)
* Alm. Schuko-stikkontakt.
* Alm. dansk stikkontakt m. jord (får vi jo helt sikkert ikke brug for).
Der er også 8 meter blå CEE-forlænger hvis det skulle være. Vi ser.
Så lidt om ruten:
Detaljerne kan ses her: https://www.evtripplanner.com/planner/2-8/?id=ck4ohl9x
Planneren slår desværre over i imperial-units, så du kan lige over i "Settings" og vælge "Metric Units". Der er lidt afrundingsfejl i scriptet, så man skal lige rydde alle kommatal. ;) Ja den er lidt underlig, men den passer meget godt.
I hovedtræk: 3 ladninger på hhv. 18 minutter, 53 minutter og 26 minutter. Jeg har prøvet at time det, så frokostpausen er den med de 53 minutter. Vi bruger Rade, Lohne og Eindhoven SuperCharger.
Til at lade dernede kan jeg enten vælge Brugge SuperCharger, eller de mange ladestandere rundt i byen, da jeg har bestilt et Plugsurfing-kort:
Vi har pakket, der er tjek på ladere på turen og der er tjek på ladere på destinationen. =) Jeg prøver at skrive lidt undervejs og stil gerne spørgsmål.