Så fik jeg skiftet mit drivetrain. I ugen før jeg tog til England (1/8) bemærkede jeg at bilen hvinede en anelse mere end normalt - specielt hørbar ved lave hastigheder. Og på min tur rundt i sydengland hvor vi kørte meget på små veje med hæk på begge sider, blev det kun tydeligere og tydeligere: bilen lød som en radiobil ved lave hastigheder. Jeg begyndte også at fornemme et svagt "klonk" fra transmissionen hvis jeg slap gassen ved lav hastighed. Herefter blev det kun tydeligere og tydeligere.
Jeg var ganske klar over der var noget der var som det IKKE skulle være, idet jeg specielt efter lydisoleringen havde lagt mærke til at motoren praktisk taget kun kunne høres, hvis jeg gav fuld gas - den velkendte turbinelyd, dog kun svagt hørbar.
Nuvel, efter kontakt til Tesla i september fik jeg så et nyt drivetrain hjem som blev monteret igår. Og vupti, nu er bilen tilbage i lydløs tilstand, og jeg er godt tilfreds. Det var ikke muligt at give den fuld spark på vej hjem i myldretidstrafikken, men det bliver testet fredag - så vi kan se om den føles 100% normal.
Som et kuriosum, kan jeg lige nævne at jeg fik den hvide roadster som lånebil de sidste 2 dage. Ren gocart at køre i! Den er da megasjov, meeen ikke noget jeg tror jeg gad køre rundt i i for lang tid af gangen.
i