Loading...
dk

Øv øv LR RWD udsolgt. | Tesla Forum

jespert
jespert Jun 14 '19
Var ude for at bestille. Vil gerne have en grå med sort kabine og træk. Men de har kun sorte uden træk tilbage. 

Øv
ELJay
ELJay Jun 14 '19

Ja men, er det ikke kun midlertidigt "udsolgt"?

MikaelH
MikaelH Jun 14 '19

Long Range RWD bliver ikke produceret til Europa længere. Det kan være at de kommer igen på et tidspunkt, men for nu er det slut. 

ELJay
ELJay Jun 14 '19

Crap, jeg havde 3 potentielle køber, plus en jeg har brugt min ref kode den 11. som kommer nok ikke til at få sit ... :-(

Ice2EV
Ice2EV Jun 14 '19

ELJay, så peg dem i retning af de AWD, som der er på lager. Der er et par stykker af dem til 460+ afgift. Om man skal forrente 425 eller 475 er vil hip som hap over tid.

Schnellfahren
Schnellfahren Jun 15 '19

> Om man skal forrente 425 eller 475 er vil hip som hap over tid
Nemlig. Og jo længere tid, jo mere ligegyldigt bliver det.

På samme måde som benzinprisen er ligegyldig, så længe man kun tanker for 100,-

:-)

MOS
MOS Jun 15 '19

Altså hvis man har finansieret den igennem sit boliglån, som p.t. forrentes med tæt på 0%, så gør det ikke den store forskel.

Schnellfahren
Schnellfahren Jun 15 '19

Foruden de 50K slipper man jo ikke for bidrag :-)

MOS
MOS Jun 15 '19

Korrekt, men bidraget kan modregnes i den negative rente. Så det er stadig småpenge.

ELJay
ELJay Jun 15 '19

@Ice2EV, den som bestilte en M3 LR RWD den 11. juni, har fået VIN og skal afhente den i CPH den 19 juni. En af de 3 andre var lidt uheltig, og ståd i Tesla bredegade i fregdags om eftermiddag, og mens han snakkede med den ene salgsrep, blev den alle sidste M3 LR RWD solgte til en anden. Han har så bestilte en M3 LR AWD. De to andre har ikke bestemte hvad de vil endnu.

@MOS kan du sige lidt mere om financering gennem boliglån, isærre de negativt rentesatser? Vi skal til at kikke på refinancering af vores hus, nettop fordi renten er så fordelagtig i øjeblikket :-)

MOS
MOS Jun 16 '19

@ELJay

Jeg har ikke undersøgt markedet for nylig. Men da jeg købte min Model S for 3½ år siden, var den billigste finansiering at få forhøjet mit Jyske F1 boliglån i Jyske Bank. Jeg havde noget opsparing samt noget friværdi, så lånet kunne holdes inden for 80% af ejendommens værdi. Renten tilpasses hvert år og p.t. er basisrenten -0,14%. Dertil kommer et tillæg på 0,7%, så den totale rente bliver 0,56%. Sidste år var den totale rente 0,49%, i 2017 var den 0,7% og i 2016 var den 0,73%. De historisk lave renter er naturligvis ingen garanti for fortsat lave renter i fremtiden. Men jeg tror ikke, det fås ret meget billigere andre steder.

Hvis lånet kan holdes inden for 80% af ejendomsværdien og der er plads på ejerpantebrevet, så det ikke skal forhøjes, så kan det være en rigtig god finansieringsmulighed. Husk at få pruttet evt. oprettelses-/omlægnings-/låneforhøjelsesgebyrer/bevillingsomkostninger/stiftelsesprovision og hvad det ellers hedder væk eller ned, hvilket ofte kan lade sig gøre, hvis man ellers har en sund økonomi og er en god, trofast kunde hos banken.

Forummets indlæg er redigeret af MOS Jun 18 '19
mbk
mbk Jun 16 '19

Rimelig off topic, men..

Jeg tog Danske Bolig Fri, CIBOR3 baseret, koster intet at indfri, koster ikke noget at lave ekstraordinær afdrag, 'rentetillæg' forhandles individuelt efter belåningsgrad og økonomi, min er lavere end bidragssatsen på det fast forrentede lån jeg havde før. Gebyrer kan forhandles, generelt er Danske bank sulten efter kunder, jeg er under to promille fra nul i rente+tillæg. Selvom man bare skal omlægge sit lån fra fast til fast kan det nok godt betale sig at bridge med Bolig Fri. 

Forummets indlæg er redigeret af mbk Jun 16 '19
ELJay
ELJay Jun 18 '19

@MOS, mange tak for din dybbegående svar :-), og @mkb, tak også for din input. Og beklager det var lidt off topic ;-)

mbk
mbk Jun 18 '19

@ELJay

Ingen grund til at beklage, jeg glemmer selv at læse trådens titlen og går off topic hele tiden :D