Jeg har skam også en hånd på rattet, men af og til så vurderer vognen at det ikke er så hårdt et greb som den ønsker.
Hvis man ikke sidder og glor på skærmen, så behøver man ikke registrere en lille sort bjælke, der blinker udenfor dit umiddelbare synsfelt. At den så begynder at blinke lidt lyseblåt, lidt nærmere dit synsfelt, gør at du nogengange ser det. Andre gange ikke før den har blinket mange gange.
Som sagt så har jeg arbejdet med dødmandsknap og autopilot, dog til søs, i snart uhyggeligt mange år. Måske derfor jeg ikke er så bekymret over at benytte basic autopilot som eks. min kone. Til søs er der nok også lidt mere fleksibilitet på retningen. Opstår der situationer, så går man selvfølgelig på håndstyring!
Jeg registrere at den af og til overvurderer en fare og nedsætter farten lidt brat, og den kan også blive bekymret, hvis der er en Volvo der ligge lige klinet of af midterlinien på motorvejen (eks. fra i aftes). Men generelt så ligger den pænere på vejen end jeg selv gør.
Jeg kan sagtens ligge og svinge 0,5 meter fra side til side i vejbanen, El Rakettos ligger væsentlig mere stabilt i midten af sporet. Dog undtaget når der er tilkørsler, der bliver sporet jo pludseligt bredt, og der vil den gerne en anelse til højre indtil banen bliver almindelig igen.
Bemærker at hvis man slår AP til på vej ned af rampen, så blinker den selv ud for enden af tilkørsel. Holder dog altid øje med om der skulle være trafik.
Ganske ligesom når man er ved at overhale en bil der kører i indebanen, som kører bag noget andet, det skal man altid have et halvt øje på, for man ved aldrig om hvornår de beslutter at trække ud!!.