Hvis bilen har parkeret i solen kan der også sagtens være noget højere tryk i de hjul, der har været i retning mod solen. Det burde dog udligne sig efter et stykke tids kørsel.
Opvarmning af dækkene og dermed trykstigningen efter et stykke tids kørsel bør være nogenlunde ens på alle 4 dæk (dog med forbehold for, at f.eks. 2 af dækkene allerede var varme, da den stod parkeret i solen).
Men hvis det konsekvent er det samme dæk, der taber tryk - også efter at være pumpet op - så må der være en utæthed.
Jeg tror godt, du kan stole på, at dæktryksensorerne måler rimelig præcist.
Hej alle sammen, Jeg har haft bilen i tre dage nu, og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor, men dæktrykket på det ene hjul driller. Jeg fik en advarsel i går, hvor den sagde Tire Pressure Low.. De andre dæk var på 41 psi (mener jeg det er), mens den ene oppe til højre var nede på 37. Jeg fyldte den op med luft, og advarslen forsvandt lidt senere, men når jeg kiggede på trykket, så var den faldet til 40. Jeg fatter simpelthen ikke hvad der sker. Er der nogle andre der har prøvet det samme?
Oplevede noget tilsvarende den første uges tid og havde oplevelsen af at det hang sammen med temperaturen. Satte trykket på alle dæk til 44 bar og oplevede det ikke siden.
Satte trykket på alle dæk til 44 bar og oplevede det ikke siden.
Håber du mener PSI. 44 bar er i overkanten :-)
@bskaarup:
LOL det kan du tro.
Jeg mener at ved bar så ville den lande på 2.8 pr. dæk.
Øv..
Den er altså gal igen.
Den holdte blot 24 timer, før den kom op med advarslen igen, og denne gang er det samme dæk :(
Så er du nok punkteret, kig evt selv efter skruer/glasskår eller lign på det dæk - eller besøg en dækmand når du har tid.
Det var da godt nok nederen.
Det opstod allerede samme aften, som jeg modtog bilen :-S
Hvis den er punkteret, skulle den så ikke falde langt under 38 psi?
Altså tættere på 0?!
Du kan have et søm, en skrue eller noget andet skarpt siddende i dækket. Hvis det sidder lidt specielt, så kan du opleve dage hvor du ikke taber, men så er du ude at køre og får parkeret bilen, således at objektet bliver skubbet, og derved lækker.
Prøv evt at pumpe godt op, snup en karklud med sæbevand, rigeligt med sæbe i vandet. Træk den hen over dækket så dækket bliver vådt, er der et hul vil du se bobler.
Lol, ja det var en tanketorsk :-P
@hamdergutten
Kan du ikke bare puste lidt luft i og humpe derhen ved egen kraft? Jeg plejer bare at bruge min cykelpumpe til bilen. Det fungerer fint. Det kræver naturligvis, at utætheden ikke er for stor.