Loading...
dk

Rengøring af bilen | Tesla Forum

hamdergutten
hamdergutten Jun 18 '19

Hej alle sammen,

I går fik jeg vasket bilen for første gang.

Det var så samtidigt første gang, jeg har vasket en bil i egen hånd.

Har desværre ikke adgang til haveslange og højtryksspuler, så det blev via "2 bucket system".

Jeg var lidt bekymret for "glastaget" da jeg ved vasken lagde mærke til nogle våde pletter af en art, som ikke gad at forsvinde efter tørring.

Her til morgenen kan jeg dog se, at de er fuldstændig forsvundet.

Alt i alt er det gået rigtig fint med vask.

Håber og satser på at kunne få Opticoated bilen, så den bliver "lettere" at vaske.

I dag har jeg tænkt mig at rengøre den indvendigt.

Jeg ville herfor hører jer, om der er nogle gode/særlige produkter i bruger eller kan anbefale til rengøring af ruderne indvendigt, og også gerne vinylen under forruden, samt listerne hvor man træder ind i bilen?

Håber nogen kan hjælpe.

Deebee
Deebee Jun 18 '19

Bor du i lejlighed? Hvis ja, hvor vasker du den så henne? 

For en hurtig ''vask'', bruger jeg vandfri bilvask - Spray & wipe. Det er super nemt, og er god til at rense støv, pletter, insekter og diverse (fugle)lort hurtigt. Det tager mig 5-10min at få den til at shine, også tager jeg den hos en som håndvasker den for 100kr, hver anden måned. 

hamdergutten
hamdergutten Jun 18 '19
Citat fra Deebee

Bor du i lejlighed? Hvis ja, hvor vasker du den så henne? 

For en hurtig ''vask'', bruger jeg vandfri bilvask - Spray & wipe. Det er super nemt, og er god til at rense støv, pletter, insekter og diverse (fugle)lort hurtigt. Det tager mig 5-10min at få den til at shine, også tager jeg den hos en som håndvasker den for 100kr, hver anden måned. 

@Deebee:
Ej hvor vildt, hvor tager du den hen til for at få den håndvasket?
Jeg bor i rækkehus, og vaskede bilen på vores parkeringsplads.
Deebee
Deebee Jun 18 '19

Jeg tør ikke lige sige det endnu, før jeg selv har prøvet det, men det var prisen jeg fik for min Tesla :) Jeg vender tilbage med en anmeldelse næste uge. 

Okay. Jeg bor i lejlighed og leder efter et sted jeg kan vaske bilen med højtryksrenser.

selsoe
selsoe Jun 18 '19

Jeg bruger dette sæt fra FDM:

http://netbutik.fdm.dk/vedligeholdelse-bilpleje/bilvask/skyllefri-vaskepakke.html

Det fungerer ualmindelig godt, er meget nemt og hurtigt og sviner meget lidt. De har også lavet en instruktionsvideo til hvordan man gør:

https://player.vimeo.com/video/230572436

hamdergutten
hamdergutten Jun 18 '19

Tak for jeres inputs.

Jeg har dog købt kit til udvendig vask af bilen.

Jeg er interesseret i hvad folk bruger til det indvendige, fx glasrens, rens til vinyl og sæder mm.